• Business

    Boeing: Μεγάλη απογοήτευση από την καθυστέρηση στις παραγγελίες – Τι δηλώνει ο CEO της Emirates

    • Μαρία Βε

    Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, πρόεδρος και CEO της Emirates Airlines and Group (Πηγή: forbesmiddleeast.com)


    Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing απηύθυνε έκκληση για “δράση” στη νέα ομάδα διαχείρισής της, εκφράζοντας την απογοήτευσή του για την κρίση στον τομέα της ασφάλειας που αντιμετωπίζει η αμερικανική εταιρεία, ενώ επισημαίνει το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις παραγγελιών.

    “Δεν είμαστε καθόλου ευχαριστημένοι με αυτό που συμβαίνει, θέλουμε τις παραγγελίες μας στον στόλο μας, όπως μας έχουν υποσχεθεί, αλλά υπάρχει καθυστέρηση που δεν αφορά μόνο εμάς”, δήλωσε στο CNBC ο Σεΐχης Αχμέντ μπιν Σαΐντ Αλ Μακτούμ, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Emirates του Ντουμπάι.

    Με 245 επιβατικά αεροπλάνα και πέντε φορτηγά Boeing 778 σε παραγγελία, η Emirates είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Boeing όσον αφορά τα αεροπλάνα ευρείας ατράκτου.

    Σημειώνεται ότι η Emirates διαθέτει ήδη τον μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών Boeing 777 από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία στον κόσμο.

    Οι πελάτες της Μέσης Ανατολής κατέχουν πλέον «το μεγαλύτερο μέρος ευρείας ατράκτου αεροσκαφών Airbus και Boeing και βρίσκονται στο 30% του παγκόσμιου συνόλου, σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας διαχείρισης περιουσίας AllianceBernstein.

    “Βαρίδι” το ατύχημα με το 737 Max 9

    Ωστόσο, οι παραδόσεις αεροσκαφών από τον κατασκευαστή μειώθηκαν το α’ τρίμηνο του 2024 στον χαμηλότερο αριθμό από τα μέσα του 2021, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένους ελέγχους μετά από το ατύχημα του Ιανουαρίου σε ένα 737 Max 9 αεροσκάφη της, το οποίο έγινε η αφορμή για να ανοίξει ο “ασκός του Αιόλου”.

    Υπενθυμίζεται ότι ένα Boeing 737 Max 9 της εταιρείας Alaska Airlines με 177 επιβαίνοντες αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση τον Ιανουάριο στο Όρεγκον των ΗΠΑ, αφού το πάνελ ενός παραθύρου αποκολλήθηκε λίγο μετά την απογείωση, ανακοίνωσε η εταιρεία.

    Αυτό πυροδότησε πολλές αντιδράσεις και απανωτούς ελέγχους από τις ρυθμιστικές αρχές, ενώ επικράτησε ανησυχία μεταξύ των εταιρειών, σε σχέση με την ασφάλεια των αεροσκαφών της Boeing.

    Η εταιρεία παρέδωσε 83 αεροπλάνα το τρίμηνο έως τις 31 Μαρτίου – τα περισσότερα από τα οποία ήταν μικρά 737 – σε σύγκριση με τα 157 το προηγούμενο τρίμηνο.

    Ο Αλ Μακτούμ, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας μεγάλων αποστάσεων στον κόσμο, ανέφερε ότι οι προσδοκίες για την Boeing είναι μεγάλες από όλες τις εταιρείες-πελάτες της, τώρα που βρέθηκε σε καθεστώς νέας διοίκησης.

    Σε κάθε περίπτωση, δεν απάντησε σε ερώτηση για το εάν η Emirates θα ακυρώσει τις παραγγελίες Boeing ή αν θα τις μεταφέρει στην ανταγωνίστρια εταιρεία Airbus.

    “Δεν θα μπορώ να πω τι ακριβώς σχεδιάζουμε”, απάντησε όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα μιας τέτοιας κίνησης.

    “Αλλά νομίζω ότι βλέπετε ότι ανακαινίζουμε μεγάλο αριθμό αεροσκαφών εντός του υπάρχοντος στόλου… Και δεν θα υπάρξει έλλειψη χωρητικότητας στα αεροσκάφη μας”, επεσήμανε.

    Μάλιστα διευκρίνισε ότι η επέκταση μέρους του υπάρχοντος στόλου της αεροπορικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των “μαμούθ” διώροφων Airbus A380, συμβάλλει στην παροχή επαρκούς χωρητικότητας επιβατών.

    Στο στόχαστρο και το 787 Dreamliner

    Την ίδια στιγμή, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε νέα έρευνα για την Boeing, καθώς ο κολοσσός ενημέρωσε την υπηρεσία ότι ενδέχεται να μην έχει ολοκληρώσει τις απαιτούμενες επιθεωρήσεις για να επιβεβαιώσει την επαρκή πρόσφυση και γείωση, στο σημείο που τα φτερά ενώνονται με την άτρακτο σε αεροσκάφος τύπου 787 Dreamliner.

    Σύμφωνα με εκπρόσωπο της FAA, διερευνάται εάν η Boeing ολοκλήρωσε τις επιθεωρήσεις και εάν οι υπάλληλοι της εταιρείας παραποίησαν αρχεία αεροσκαφών.

    “Aξιολογήσαμε άμεσα το θέμα και ενημερωθήκαμε πως αρκετοί παραβίασαν την πολιτική της εταιρείας μη εκτελώντας μια απαιτούμενη δοκιμή, αλλά καταγράφοντας τις εργασίες ως ολοκληρωμένες», σημείωσε ο Σκοτ Στόκερ, επικεφαλής του προγράμματος Boeing 787 σε ηλεκτρονικό μήνυμα, απευθυνόμενος στο προσωπικό.

    Διαβάστε επίσης: 

    Πέθανε ο πρώην CEO της Boeing Frank Shrontz – Η εποχή της καινοτομίας, η κρίση του Πολέμου του Κόλπου και οι μεγάλες συμφωνίες

    Boeing: Οι μεγάλες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο νέος CEO της εταιρείας

    Disney: Αύξηση 17% στα λειτουργικά κέρδη – Πάνω από 117 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως



    ΣΧΟΛΙΑ