Business

ΑΒ Βασιλόπουλος: Βγαίνει επιθετικά ο Νίκος Λαβίδας με εξαγορές

  • Άννα Διανά
Νίκος Λαβίδας

Νίκος Λαβίδας


Τα πρώτα δείγματα γραφής του Νίκου Λαβίδα για τη ρότα που έχει χαράξει για την ΑΒ Βασιλόπουλος φάνηκαν πριν ακόμη κλείσει δέκα ημέρες στο «τιμόνι» της- πολυεθνικών συμφερόντων- αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Βγαίνει δυναμικά μπροστά  με επιθετικές κινήσεις επέκτασης και μέσω εξαγορών- κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν στο… DNA της εταιρείας.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του mononews.gr, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά στην εξαγορά μιας μικρής, τοπικής εμβέλειας, αλυσίδας σούπερ μάρκετ, αλλά με σημαντικό οικονομικό εκτόπισμα για το μέγεθός της.

Πρόκειται για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» με έξι καταστήματα στην Αττική και τζίρο περίπου 20 εκατ. ευρώ, EBIDTA 1 εκατ. ευρώ και 190 εργαζόμενους. Το  ενδιαφέρον του νέου CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν περιορίζεται μόνο στις μικρές αλυσίδες αλλά «σκανάρει» την αγορά για ευκαιρίες που θα ενισχύσουν τη θέση της ΑΒ, διευρύνοντας το δίκτυο με έναν πιο άμεσο και γρήγορο τρόπο, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιό από την πίτα του λιανεμπορίου τροφίμων.

 Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews.gr έχει γίνει προσέγγιση για εξαγορά και σε μεγάλη αλυσίδα, που συμπεριλαμβάνεται στη δεκάδα των μεγάλων «παικτών» του λιανεμπορίου τροφίμων, με βάση τις πωλήσεις τους.

Νέο διοικητικό σχήμα, ευελιξία και κινήσεις ανάκτησης μεριδίων

Παράλληλα ο Νίκος Λαβίδας, που ανέλαβε ως διευθύνων σύμβουλος στις 29 Αυγούστου και όχι ως brand president όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί (ο Σοφοκλής Γιαννούλης διατηρεί τη θέση του προέδρου του ΔΣ), έχοντας ένα μικρό διοικητικό σχήμα μετά την αναδιάρθρωση που έγινε πρόσφατα στην εταιρεία έχει μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων και μια συνεκτική ομάδα συνεργατών- στελεχών και πιο αποτελεσματική.

Ως άριστος γνώστης της αγοράς των σούπερ μάρκετ και έχοντας θητεύσει για αρκετά χρόνια στην Σκλαβενίτης γνωρίζει τόσο τον ανταγωνισμό όσο και τις βασικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να ανακτήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος τα μερίδια αγοράς που χάνει.

Το 2020  τελευταία χρονιά για την οποία έχει δημοσιευθεί ο ισολογισμός της ΑΒ, η αλυσίδα αύξησε πωλήσεις και κέρδη, όμως ο ρυθμός ανάπτυξής της ήταν χαμηλός (3,76%) σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς που «έτρεξε» περίπου με 10%. Αν και τα αποτελέσματα για την περσινή χρήση δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί, τα έσοδά της «ψαλιδισμένα» ενώ φέτος  ο κλάδος βρίσκεται σε μια κατάσταση στασιμότητας μέχρι τώρα με τις πωλήσεις να αυξάνονται οριακά λόγω ανατιμήσεων.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος οι ισχυρές «πλάτες» της μητρικής- τον πολυεθνικό κολοσσό  Ahold-Delhaize με έναν τζίρο 75,6 δισ. ευρώ το 2021- αποτελούν ένα δυνατό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς μπορεί να απορροφηθεί σημαντικό μέρος των ανατιμήσεων και του ενεργειακού κόστους προκειμένου να μετριαστούν οι απώλειες σε πελάτες.

Στην κατεύθυνση αυτή ήδη εντάσσεται η στρατηγική της ΑΒ  να διαθέτει περίπου 500 προϊόντα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία ιδιωτικής ετικέτας, σε χαμηλή τιμή, έχοντας μάλιστα ειδική ένδειξη έχοντας παράλληλα ενισχύσει το πρόγραμμα επιβράβευσης.

Η επέκταση του δικτύου

Η ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί πάνω από 500 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στο τέλος του 2020 είχε 543 καταστήματα από τα οποία τα 310 εταιρικά, τα 219 franchising και 14 καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Η εξαγορά του σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» θα αυξήσει το δίκτυό της κατά έξι καταστήματα.

Η αλυσίδα, που είναι μέλος του δικτύου ΕΛΟΜΑΣ έχει δύο σούπερ μάρκετ στο Πόρτο Ράφτη και άλλα τέσσερα καταστήματα. Στην Αρτέμιδα, στη Μαρκόπουλο, στην Κερατέα και στην Αργυρούπολη.

Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία ο τζίρος της «ΓΕΓΟΣ» το 2020 ανήλθε σε 20,5 εκατ. ευρώ έναντι 18,2 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς. Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 167% και διαμορφώθηκαν στο 1,045 εκατ. ευρώ έναντι 391.456 ευρώ της χρήσης του 2019 ενώ τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν εντυπωσιακή μεταβολή κατά 699% και έφτασαν στα 769.187 ευρώ έναντι 96.184.

 Οι πληθωριστικές πιέσεις και οι ανακατατάξεις

Οι πιέσεις στον κλάδο από τα αυξημένα κόστη που έχει προκαλέσει η πληθωριστική και ενεργειακή κρίση έχει ήδη πυροδοτήσει έναν νέο γύρο συγκέντρωσης στον κλάδο. Η πίεση κυρίως στις μικρές αλυσίδες είναι μεγάλη. Από τη μία δεν υπάρχουν σημαντικά περιθώρια απορρόφησης των ανατιμήσεων και από την άλλη η δυνατότητα παροχής μεγάλου εύρους προσφορών είναι περιορισμένη.  Ως αποτέλεσμα, σε αυτό το περιβάλλον του οξύτατου ανταγωνισμού και της συγκέντρωσης όλο και μεγαλύτερων μεριδίων από τους μεγάλους της αγοράς, οι μικρές αλυσίδες, τοπικής εμβέλειας ιδιαίτερα δε αυτές που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές αποτελούν ένα ελκυστικό «όχημα» επέκτασης των ισχυρών του λιανεμπορίου τροφίμων.

Διαβάστε επίσης

Το κόστος ενέργειας…καίει τον όμιλο Fourlis



ΣΧΟΛΙΑ