• Business

    ΑΒ Βασιλόπουλος: O πόλεμος τιμών κάνει καλό στους πελάτες του (και στον Λεωνίδα Βρεττάκο)

    Λεωνίδας Βρεττάκος

    Λεωνίδας Βρεττάκος. AB Βασιλόπουλος


    Ποιος κερδίζει από τις χαμηλές τιμές οι οποίες παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες στα σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος; Η προφανής απάντηση είναι «οι πελάτες τους». Η λιγότερο προφανής, αλλά εξίσου σωστή, απάντηση είναι «ο Λεωνίδας Βρεττάκος».

    Όπως γράφαμε πρόσφατα στο mononews.gr, όπως και άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ο ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει τους τελευταίους μήνες ό,τι μπορεί για να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους από τους «άστεγους» παραδοσιακούς πελάτες του Μαρινόπουλου που λόγω της κατάρρευσης της ιστορικής αλυσίδας αναγκάστηκαν να φύγουν γι’ άλλες… πολιτείες. Και επειδή οι πελάτες του Μαρινόπουλου ανέκαθεν είχαν τη φήμη των «κυνηγών προσφορών», που δίνουν μεγάλη σημασία στις χαμηλές τιμές, ένας ήταν ο τρόπος προσέγγισης: μία επιθετική καμπάνια με προμετωπίδα τις «αληθινά χαμηλές τιμές» της ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Αν και η καμπάνια αυτή δεν θύμιζε σε τίποτα τη φήμη και την παράδοση του Βασιλόπουλου ως μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ που απευθύνεται σε ένα πιο εκλεπτυσμένο κοινό, προσφέροντας ποιοτικότερα προϊόντα σε υψηλότερες τιμές από άλλα σούπερ μάρκετ, και πιθανόν να ξένισε την παραδοσιακή πελατεία του Βασιλόπουλου, το κόλπο φαίνεται πως έπιασε: πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αυξήσει κατά πολύ την πελατεία της το τελευταίο διάστημα, προφανώς αντλώντας τζίρο από νέους πελάτες που προηγουμένως την απέφευγαν, πιστεύοντας πως τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας είναι τα ακριβότερα.

    Θα μπορούσε βέβαια να αναρωτηθεί κανείς πώς καταφέρνει ο Βασιλόπουλος να προσφέρει τόσο ανταγωνιστικές τιμές. Την απάντηση την έχει ήδη δώσει σε πρόσφατο άρθρο του το mononews.gr: Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΑΒ εφαρμόζει ένα έξυπνο τρικ: ζητά από μία πολυεθνική εταιρεία να του προμηθεύσει τα προϊόντα με έκπτωση (π.χ. 5%), και εάν αυτή αρνηθεί τότε ο Βασιλόπουλος τα πουλά παρ’όλα αυτά με έκπτωση, αναλαμβάνοντας ο ίδιος τη ζημία που συνεπάγεται αυτό. Ταυτόχρονα το διαφημίζει. Βλέποντας οι άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τις εκπτώσεις αυτές, θεωρούν πως οι πολυεθνικές πρόσφεραν κάποια μεγάλη έκπτωση στον Βασιλόπουλο και απαιτούν και αυτές μία εξίσου ευνοϊκή μεταχείριση. Με τον τρόπο αυτό, οι εταιρείες πιέζονται να δώσουν τα προϊόντα τους με μεγαλύτερες εκπτώσεις.

    Είναι λοιπόν ξεκάθαρο πως το γεγονός ότι ειδικά η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει βγει κερδισμένη από την κρίση στον Μαρινόπουλο δεν είναι απλώς συγκυριακό, αλλά αποτέλεσμα μίας καλά σχεδιασμένης και οργανωμένης προσπάθειας από τη διοίκηση του ΑΒ, με επικεφαλής τον γενικό διευθυντή της εταιρείας, Λεωνίδα Βρεττάκο, να εκμεταλλευτεί προς όφελός της την κατάσταση. Το στοίχημα είναι τώρα να καταφέρει να διατηρήσει αυτήν την αυξημένη πελατεία που έχει αποσπάσει, κόντρα στη μεγάλη αντεπίθεση που σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζει ο Σκλαβενίτης, ο οποίος εμφανίζεται έτοιμος να διαθέσει περί τα 15 εκατομμύρια ευρώ μέχρι τα Χριστούγεννα προκειμένου να γεμίσουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ του Μαρινόπουλου και να επιστρέψουν σε αυτά οι παραδοσιακοί τους πελάτες…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Παραμένει η αγωνία για τον CEO της Πειραιώς. Πρόεδρος ο Γ. Χατζηνικολάου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα του Τσίπρα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ