Από τα πρώτα του βήματα το 2005 μέχρι σήμερα, το Attica Stores έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο αποδοτικά πολυκαταστήματα της Ευρώπης.

Με πωλήσεις που προβλέπεται να αγγίξουν τα 300 εκατ. ευρώ το 2028  από 242 εκατ. ευρώ φέτος, η εταιρεία έχει χτίσει ένα μοντέλο λειτουργίας χαμηλού ρίσκου και υψηλής αποδοτικότητας, που της επιτρέπει να διατηρεί περιθώρια κέρδους πολλαπλάσια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

1

«Το Attica έχει το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους στην Ευρώπη, είναι στο  12% όταν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, όπως τα Harrods και Selfridges, κινούνται στο 5% με 6%, με το τελευταίο μάλιστα να εμφανίζει ζημιές», ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ideal Holdings, Λάμπρος Παπαγεωργίου, για τη θυγατρική του ομίλου.

Το επιχειρηματικό μοντέλο

Το επιχειρηματικό μοντέλο του Attica εξηγεί και την υψηλή του αποδοτικότητα.  Περίπου το 58% των πωλήσεων προέρχεται από εμπορεύματα που διατίθενται με δικαίωμα 100% επιστροφής στο τέλος της σεζόν, κάτι που μειώνει δραστικά το ρίσκο διαχείρισης αποθεμάτων και βελτιώνει τις ταμειακές ροές, καθώς οι συνεργάτες πληρώνονται μετά την πώληση. Παράλληλα, οι προμηθευτές συμμετέχουν και στο κόστος διαμόρφωσης των χώρων, περιορίζοντας την ανάγκη για κεφάλαιο κίνησης.

Το υπόλοιπο 42% των πωλήσεων αφορά απευθείας αγορές από διεθνώς αναγνωρισμένα brands ομορφιάς και μόδας, πολλές από τις οποίες αποτελούν αποκλειστικότητες του Attica, με υψηλότερα λειτουργικά περιθώρια.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Δημοσθένης Μπούμης, διευθύνων σύμβουλος της Αττικά Πολυκαταστήματα, το επόμενο στάδιο ανάπτυξης της εταιρείας βασίζεται σε τρεις πυλώνες και ειδικότερα στην αύξηση των πωλήσεων ανά τετραγωνικό μέτρο μέσω νέων brands και υπηρεσιών, την επέκταση του φυσικού αποτυπώματος με 3.500 τ.μ. νέων καταστημάτων και την ψηφιακή αναβάθμιση του καναλιού ηλεκτρονικών πωλήσεων.

H επέκταση και τα νέα μικρά Attica

Ειδικότερα, προβλέπεται επέκταση κατά 3.500 τ.μ. και η ανάπτυξη αφορά τόσα σε νέα σημεία όσα και στα σημεία που βρίσκεται σήμερα αν και εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Τα νέα σημεία θα  είναι μικρότερα formats από αυτά που γνωρίζουν σήμερα οι καταναλωτές. Τα τρία θα είναι στο Riviera Galleria ενώ θα αναπτυχθούν και monobrand μπουτίκ  και specialty stores. Μια νέα τυπολογία καταστημάτων υπό το brand Attica που θα έχουν μόνο μια κατηγορία. Για παράδειγμα ένα κατάστημα θα έχει μόνο τσάντες ή μόνο καλλυντικά, θα δημιουργηθεί δηλαδή, όπως αναφέρθηκε, μια μικρή αλυσίδα εκτός πολυκαταστήματος και στην Αττική όπου δεν υπάρχει κάλυψη αλλά και σε βασικές πόλεις. Σε ό,τι αφορά το Mall στο Ελληνικό ο κ. Παπαγεωργίου είπε συζητείται η παρουσία της εταιρείας  ενώ αναφέρθηκε στην καλή συνεργασία με τη Λάμδα σημειώνοντας ότι ήδη έχει ζητηθεί περισσότερος χώρος στα mall. Ενώ αναφορικά με το City Link, όπου το Attica kαλύπτει το 60%,  επεσήμανε ότι όποιος χώρος απελευθερώνεται το Attica έχει ζητήσει να το μισθώσει.

Επενδυτικό πλάνο 20 εκατ. ευρώ

Όλη αυτή η στρατηγική ανάπτυξης αποτυπώνεται και στα οικονομικά στοιχεία της τριετίας 2026-2028. Σύμφωνα με την παρουσίαση για το Attica Stores, η εταιρεία προβλέπεται να διατηρήσει την ανοδική της πορεία σε όλα τα οικονομικά μεγέθη έως το 2028. Οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν από 242 εκατ. ευρώ το 2025 σε 300 εκατ. ευρώ το 2028 (+24%), ενώ το EBITDA θα ανέλθει από 28 εκατ. ευρώ σε 36 εκατ. ευρώ (+28%) και τα κέρδη προ φόρων (EBT) από 20 εκατ. ευρώ σε 28 εκατ. ευρώ (+40%).

Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει συνολικό Capex 20 εκατ. ευρώ την τριετία 2026-2028, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναμένεται να εκτοξευθούν κατά 74%, φτάνοντας τα 24 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές πωλήσεις ανά τετραγωνικό μέτρο (σ.σ. η εταιρεία διαχειρίζεται 69 χιλ. τμ από τα οποία τα 33 χιλ. τμ είναι καθαροί χώροι πώλησης) θα αυξηθούν από 6.900 ευρώ το 2025 σε 7.600 ευρώ το 2028, επιβεβαιώνοντας τη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας του πολυκαταστήματος.

Προ των πυλών η νέα εξαγορά στα τρόφιμα

Στον άλλο μεγάλο πυλώνα της Ideal Holdings, στα τρόφιμα, ο σχεδιασμός επικεντρώνεται σε στοχευμένη εξαγορά, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, σε συμπληρωματικές δραστηριότητες που θα δώσουν συνέργειες με τη Μπάρμπα Στάθης. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Ideal, Λάμπρος Παπαγεωργίου, η εξαγορά θα αφορά εταιρεία που δραστηριοποιείται σε συναφή κλάδο, δηλαδή στα κατεψυγμένα ή στα προϊόντα ψυγείου. Όπως σημείωσε ο ίδιος, απαντώντας σε ερώτηση του mononews, «είμαστε σε συζητήσεις, αλλά δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε ένα σημείο να πούμε κάτι συγκεκριμένο. Ενδέχεται να υπάρξει εξέλιξη έως το τέλος της χρονιάς ή μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026».

Η εξαγορά θα αφορά συμπληρωματική δραστηριότητα στη Μπάρμπα Στάθης, με τριψήφιο τίμημα, και στόχο τη δημιουργία συνέργειών που θα ενισχύσουν περαιτέρω τη θέση της εταιρείας στην εγχώρια και διεθνή αγορά κατεψυγμένων και έτοιμων τροφίμων.

Σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης, Νικήτας Ποθουλάκης, η εταιρεία, leader στην αγορά των κατεψυγμένων με το μερίδιό της να φτάνει στο 57% της αγοράς, το 2025 θα κλείσει με πωλήσεις 128 εκατ. ευρώ ενώ το 2028 εκτιμάται ο τζίρος θα αυξηθεί κατά 29% και θα φτάσει στα 165 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA από 15 εκατ. ευρώ το 2025 θα ανέλθουν σε 23 εκατ. ευρώ το 2028 (+55%) και τα κέρδη προ φόρων από 8 εκατ. ευρώ σε 15 εκατ. ευρώ (+84%). Το επενδυτικό πλάνο (Capex) προβλέπει συνολικές επενδύσεις 64 εκατ. ευρώ έως το 2028. Σε ό,τι αφορά τη  δημιουργία νέου εργοστασίου στη Λάρισα που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες παραγωγής της Μπάρμπα Στάθης, ο κ. Παπακωνσταντίνου υπογράμμισε πως εξετάζουν πολύ προσεκτικά τα σενάρια που υπάρχουν, δεδομένου ότι από τον τελευταίο Αναπτυξιακό Νόμο απουσιάζουν τα αγροδιατροφικά προϊόντα, προκειμένου να ενταχθεί η νέα επένδυση. Εργο που προγραμματίζεται για το 2027 με  τη διοίκηση να εξετάζει αν τελικά θα επενδύσει στη Λάρισα ή στη Βόρεια Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

Σκλαβενίτης: Μπόνους 300 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο

Γιατί η Imperial Brands τάσσεται υπέρ του Κυριάκου Πιερρακάκη για τον φόρο στα καπνικά

Τα «απόνερα» των προστίμων Σκλαβενίτη- Lidl και το «καλάθι» του Τάκη Θεοδωρικάκου