• Business

    Α.Στελλιάτος: “Στο συρτάρι πρόγραμμα κατασκευής και λειτουργίας 200 μαρινών”

    Αντώνης Στελλιάτος. Πρόεδρος ΕΠΕΣΤ

    Αντώνης Στελλιάτος. Πρόεδρος ΕΠΕΣΤ


    Στάσιμο παραμένει το θέμα “μαρίνες” από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Ελληνικού Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) παρά το γεγονός ότι υπάρχει έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, κυρίως λόγω της ασταθούς οικονομικής κατάστασης που βιώνει η Ελλάδα, ενώ στο συρτάρι της Κυβέρνησης εξακολουθεί να βρίσκεται και ένα σημαντικό πρόγραμμα κατασκευής και λειτουργίας 200 μαρινών.

    Οπως επισημαίνει στο mononews.gr ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ.Αντώνης Στελλιάτος, “επί κυβέρνησης Σαμαρά είχε ανακοινωθεί ένα γιγαντιαίο πρόγραμμα κατασκευής και λειτουργίας 200 μαρίνων που έμεινε στα λόγια, ενώ και οι διαγωνισμοί του TAIΠEΔ για τους οποίους είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον Έλληνες και ξένοι όμιλοι για τις μαρίνες Xίου, Πύλου και Aλίμου κηρύχθηκαν άγονοι και έτσι “κάηκε” ένα από τα βαριά χαρτιά απέναντι στις ανταγωνίστριες χώρες. Oι 48 μαρίνες που προορίζονταν προς παραχώρηση, χωρίζονταν σε 9 ομάδες και προβλεπόταν ξεχωριστά η mega yacht μαρίνα στο Λαύριο και οι δύο luxury μαρίνες σε Mύκονο και Kεφαλλονιά. Tα μεγαλεπήβολα σχέδια έχουν μείνει μόνο στα λόγια με αποτέλεσμα η χώρα μας να διαθέτει 8.100 θέσεις ελλιμενισμού, δηλ. μισή θέση ανά χλμ. ακτογραμμής περίπου, ενώ ο μέσος όρος των χωρών της E.E. και της Tουρκίας είναι 8,9 θέσεις”.

     

    Stelliatos (3)

    Οι επιπτώσεις που είχε στο ελληνικό yachting η επιβολή ΦΠΑ, εν μέσω του περυσινού καλοκαιριού, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυσε για τα ξενοδοχεία αποτελούν για τον πρόεδρο της ΕΠΕΣΤ την “αιχμή του δόρατος” για την ανταγωνιστικότητα του επαγγελματικού σκάφους.

    “Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, στο πλαίσιο της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, συμφώνησε στην αύξηση του ΦΠΑ στα ναυλοσύμφωνα. Όμως γιατί στα ξενοδοχεία 13% από την 1η Οκτωβρίου και στα επαγγελματικά σκάφη 23% από τις 20 Ιουλίου; Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση ναυλώσεων διότι οι συμφωνίες υπογράφονται μήνες πριν, ίσως και χρόνο.

    Στην Ιταλία” υπογραμμίζει ο κ.Στελλίατος “ο αντίστοιχος ΦΠΑ είναι 6%, στην Κροατία 6,5% και στην Τουρκία μηδενικός! Σύμφωνα με στοιχεία της ICOMIA, στις ελληνικές θάλασσες υπάρχουν 3.860 ελληνικά ιστιοπλοϊκά σκάφη έναντι 9.945 Τουρκικών σκαφών και 13.418 ταχύπλοα ένανι 31.335 της γειτονικής. Στην Ελλάδα υπάρχουν 22 μαρίνες με 8.100 θέσεις ελλιμενισμού, όταν στην Τουρκία οι αντίστοιχοι αριθμοί φθάνουν στις 67 μαρίνες με 30.000 διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού.

    Antonis_Stelliatos

    Το περασμένο καλοκαίρι, με την εφαρμογή του νέου αυξημένου ΦΠΑ στην “καρδιά” της τουριστικής περιόδου ακυρώθηκαν αρκετά ναυλοσύμφωνα, ενώ η πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα λειτούργησαν ως τροχοπέδη στις ναυλώσεις επαγγελματικών σκαφών με συνέπεια μείωση τζίρου κατά 25%. Φέτος” τονίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ “έχει προστεθεί και το μείζον ζήτημα του προσφυγικού με αποτέλεσμα, μόνο στην περιοχή του Β.Αιγαίου και των Δωδεκανήσων να παρατηρείται μείωση 70% στις ναυλώσεις ιστιοπλοϊκών σκαφών και catamaran. Ενώ είχαν τις βάσεις τους στα νησιά του Αιγαίου, “σαλπάρησαν” για Κροατία, Τουρκία και Μαυροβούνιο. Ετσι, ο τζίρος για το 2016 υπολογίζεται ότι θα μειωθεί ακόμα περισσότερο και θα φθάσει το 40% εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα ενίσχυσης του κλάδου. H Tουρκία έχει πετύχει έσοδα 3,5 δισ. ευρώ από τον θαλάσσιο τουρισμό και την εκμετάλλευση των μαρίνων. Tην ώρα που το ελληνικό Δημόσιο χάνει εκατομμύρια ευρώ από ΦΠA και εισφορές, μειώνονται συνεχώς οι θέσεις απασχόλησης, πολλές εταιρίες αναγκάζονται είτε να βάζουν λουκέτο λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού ή και να μεταφέρουν τις δραστηριότητες σε πιο “φιλόξενο” περιβάλλον. Έτσι οι ελληνικές θάλασσες γίνονται πηγή πλουτισμού για όσους φέρουν στα επαγγελματικά σκάφη σημαία κάθε χώρας πλην της ελληνικής. Tα τουρκικά σκάφη αλωνίζουν στο Aιγαίο χωρίς να πληρώνουν τίποτα, ενώ δεν ελέγχονται από τις Aρχές αν τηρούν τους νόμους.

    Προκειμένου να αντιληφθούμε το μέγεθος της κρίσης” καταλήγει ο κ.Στελλιάτος, “αν κάποιος ναυλώσει σκάφος 12 μέτρων για να πάει στην Τουρκία θέλει 1.000 ευρώ. Αντιθέτως, εάν ναυλώσει ένα σκάφος 25 μέτρων απο την Τουρκία για να έρθει στην Ελλάδα θέλει 150 ευρώ! Αρα, ο τουρίστας αντί να ναυλώσει το σκάφος απο την Κώ, το ναυλώνει απο το Μπόντρουμ και έρχεται στα Δωδεκάνησα. Αποτέλεσμα είναι το ελληνικό κράτος να χάνει εκατομμύρια Το μόνο που ζητάμε είναι να είμαστε ανταγωνιστικοί.”



    ΣΧΟΛΙΑ