Μπαίνοντας στο τελευταίο μισό του έτους και με το βλέμμα στραμμένο στη ΔΕΘ, όπου πέρυσι ήταν ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα η ιδιωτική ασφάλιση, τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς προσδοκούν αλλαγές και νέες παρεμβάσεις, οι οποίες ευελπιστούν να έχουν επίκεντρο τον κλάδο υγείας αλλά και τις φυσικές καταστροφές.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα στη ΔΕΘ ανακοίνωσε μεταξύ άλλων «έκπτωση» 20% στον ΕΝΦΙΑ στις κατοικίες οι οποίες είναι ασφαλισμένες από φυσικές καταστροφές. Με τα στελέχη της ιδιωτικής ασφάλισης ωστόσο να ικανοποιούνται περισσότερο από μία αύξηση της έκπτωσης στο 30% ή ακόμα και στο 40%.

1

Το πρώτο μισό του 2025 βρήκε την ιδιωτική ασφάλιση με πολλά ανοικτά μέτωπα. Με κύριο και βασικότερο τον κλάδο υγείας και την διαμάχη με τις ιδιωτικές κλινικές όσον αφορά τις αυξήσεις στα συμβόλαια.

Άλλωστε η πρόσφατη συνάντηση, ασφαλιστών και διαμεσολαβητών, μετά από κάλεσμα του προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, δείχνει την πρόθεση του κλάδου, να ασκήσει πιέσεις κατά των ιδιωτικών κλινικών όσον αφορά τα εξοντωτικά κόστη υγείας.

Οι ανησυχίες στην ασφαλιστική αγορά αναφορικά με τα αυξημένα κόστη στον κλάδο υγείας ωστόσο μεγαλώνουν, ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία έκανε λόγο για στρέβλωση της αγοράς αλλά και έλλειμμα διαφάνειας από τις ιδιωτικές κλινικές, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τους ισχυρισμούς των ασφαλιστών. Με στελέχη της  αγοράς να επιθυμούν μια παρέμβαση της κυβέρνησης , καθώς όπως λένε, «δεν γίνεται να επιμερίζονται συνεχώς οι ασφαλιστικές εταιρείες τα αυξημένα κόστη».

Από την έρευνα της ΕΑ «αναδείχθηκε το ζήτημα της διακριτικής τιμολόγησης πελατών και της αδιαφάνειας στην τιμολόγηση των υπηρεσιών υγείας, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δυσχερή τη σύγκριση υπηρεσιών και επαλήθευση των χρεώσεων με βάση τους δημοσιευμένους τιμοκαταλόγους των ιδιωτικών κλινικών και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας στις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών». Ενώ αναδείχθηκε και «το ειδικότερο ζήτημα της αδιαφάνειας στις χρεώσεις υπηρεσιών υγείας και ασφάλισης υγείας».

Σε αυτό το περιβάλλον, η Generali Hellas αιφνιδίασε την αγορά με την εξαγορά της Ευρωκλινικής. Πρόκειται για ένα deal που σχεδιάστηκε μεθοδικά και —όπως λένε άνθρωποι με γνώση της υπόθεσης— αποσκοπεί ακριβώς στο να δημιουργήσει έναν νέο άξονα ελέγχου των δαπανών υγείας από πλευράς ασφαλιστών.

Παράλληλα, τέλη του τρέχοντος έτους ή αρχές του νέου, αναμένεται η ανακοίνωση του νέου δείκτη της ΕΛΣΤΑΤ που θα θεωρείται ως σημείο αναφοράς για τις ετήσιες αυξήσεις τιμολογίων στην υγεία.

Η δύσκολη εξίσωση στον κλάδο αυτοκινήτου

Ο κλάδος της ασφάλισης αυτοκινήτου στην Ελλάδα διανύει μια περίοδο βαθιάς μετάβασης, αφήνοντας πίσω του το άλλοτε προβλέψιμο και σταθερό περιβάλλον, αναφέρουν όλο και πιο συχνά στελέχη της αγοράς. 

Είναι γεγονός ότι για δεκαετίες αποτελούσε τη «σταθερή αξία» των ασφαλιστικών εταιρειών – μια γραμμή δραστηριότητας με εγγυημένα έσοδα και ελεγχόμενο ρίσκο. Σήμερα, όμως, η εικόνα έχει αλλάξει ριζικά.

Η εκτίναξη των ζημιών, η πίεση στα περιθώρια κέρδους και οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών έχουν μετατρέψει την ασφάλιση αυτοκινήτου σε ένα από τα πιο δύσκολα και ανταγωνιστικά πεδία της αγοράς. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, πιεσμένες από το κόστος, αναγκάζονται να προχωρούν σε αυξήσεις ασφαλίστρων, παραδεχόμενες πλέον ανοιχτά ότι το χαμηλό premium δεν είναι πια «όπλο», αλλά μπορεί να εξελιχθεί σε παγίδα για την κερδοφορία τους.

Αυτή η νέα πραγματικότητα φέρνει τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες μπροστά σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι. Από τη μία, η ανάγκη για καινοτομία και επένδυση στην τεχνολογία, άρα και επένδυση στον κλάδο του αυτοκινήτου, και από την άλλη, η πίεση για κερδοφορία και διατήρηση μεριδίου αγοράς.

Μέσα σε όλα αυτά, ο κλάδος καλείται να διαχειριστεί και νέους, ανερχόμενους κινδύνους, όπως η αύξηση στις αποζημιώσεις λόγω ακριβότερων ανταλλακτικών και οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στις ζημίες.

Το ζήτημα έθιξε πρόσφατα, στο συνέδριο της Ύδρας και ο Νίκος Μακρόπουλος της Ευρώπη Ασφαλιστικής, σημειώνοντας ότι «οι ασφαλιστές θα πρέπει να ξανασκεφτούν αν θα συνεχίσουν να ασχολούνται με τον κλάδο αυτοκινήτου. Για να αντέξει ο κλάδος, θα πρέπει άμεσα να γίνουν αυξήσεις».

Διαβάστε επίσης:

Intralot: Εκπληρώθηκε η τελευταία αίρεση της Δημόσιας Πρότασης

Τζερόμ Πάουελ: Οι συνθήκες «ενδέχεται να δικαιολογούν» μειώσεις επιτοκίων, αλλά η Fed προχωρά «με προσοχή» (live)

Υπουργείο Εργασίας: Σε ιστορικό χαμηλό το ποσοστό μισθωτών που υπερεργάστηκαν το 2024