Business

Grimaldi: Δώστε τις μετοχές σας με 1,5 ευρώ

Ο Γκριμάλντι επιμένει για Attica Group, για τα λιμάνια Ηρακλείου-Ηγουμενίτσας και για την Κέρκυρα

Emanuele Grimaldi . Επικεφαλης Grimaldi Group


Ανοιχτή πρόσκληση προς του μετόχους μικρών και μεσαίων μεριδίων της Hellenic Seaways για εξαγορά των μετοχών τους απευθύνει ο όμιλος Grimaldi με στόχο την απόκτηση της μετοχικής πλοιοψηφίας στη ακτοπλοϊκή.

Η Μinoan Lines έχει πλέον αυξήσει τη συμμετοχή της στο 37,5%, μετά και την εξαγορά του 3,91% της HSW από την Interamerican, και ο ιταλός μέτοχος της θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά προκειμένου να πετύχει το στόχο του, δεδομένου ότι το εναπομείναν ποσοστό 13,5% που θα τον φέρει στο τιμόνι της ελληνικής εταιρίας δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο.

Σημειώνεται ότι η αρχική τιμή προσφοράς του ομίλου Grimaldi ήταν στα 1,30 ευρώ, ωστόσο, μετά την εξαγορά του των μετοχών της Interamerican κατά 1,5 ευρώ, το τίμημα αυξήθηκε.

Από την πλευρά της η Τράπεζας Πειραιώς, μέτοχος του 40% της HSW, σύμφωνα με πληροφορίες δεν θα προχωρήσει σε αντιπρόταση αλλά θα διατηρήσει το δικό της ποσοστό. Άλλωστε από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν ο μέτοχος της Minoan είχε εκφράσει την πρόθεση του ν’ αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της HSW, η διοίκηση της Πειραιώς εμφανίστηκε απρόθυμη να συζητήσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο με αποτέλεσμα ο όμιλος Grimaldi να στρέψει βλέμμα του στους μικρότερους μετόχους της εταιρίας.

Ποια τα σχέδια της Minoan Lines

Στη ανακοίνωση της η Minoan Lines αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «η προοπτική απόκτησης μετοχικής πλειοψηφίας στη HSW από τη Minoan Lines, εμφανίζεται υπό τις παρούσες συνθήκες, ως μία από τις σημαντικότερες στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλά κυρίως η βέλτιστη λύση για τη στρατηγική ανάπτυξη της HSW, διότι:

– Οι γραμμές στις οποίες δραστηριοποιείται η Minoan (Ηράκλειο – Πειραιάς & Ελλάδα – Ιταλία) και η HSW (Κυκλάδες, Β. Αιγαίο, Αργοσαρωνικός) είναι πλήρως συμπληρωματικές, καθώς δεν παρουσιάζονται επικαλύψεις, γεγονός που επιτρέπει την εκμετάλλευση των σημαντικών συνεργειών που προκύπτουν.

– Η ένταξη της HSW στη Minoan Lines θα οδηγήσει σε α) υγιή σχήματα και επιτυχή αναδιοργάνωση της ελληνικής ακτοπλοΐας με τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και τη διασφάλιση χρηματοοικονομικής σταθερότητας, β) αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες / συνεργάτες σε ανταγωνιστικές τιμές και γ) τήρηση των άγονων γραμμών και όλου του εμπορικού δικτύου της εταιρείας, με σεβασμό στις υφιστάμενες συμφωνίες με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

– Το επίπεδο εξυπηρέτησης των κατοίκων των Ελληνικών νήσων καθώς και των τουριστών θα ανέλθει σημαντικά με την εφαρμογή των υψηλών προτύπων διαχείρισης της Minoan.

– Η χρηματοοικονομική θέση της HSW κρίνεται ως ιδιαίτερα αδύναμη με βάση και τα Δημοσιευμένα στοιχεία Ισολογισμού του 2014 γεγονός που καθιστά απολύτως απαραίτητη την ενίσχυση της εταιρείας με νέα κεφάλαια που στην τρέχουσα αρνητική οικονομική συγκυρία μόνο ένας ισχυρός μέτοχος με υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση μπορεί να διαθέσει»

Επιπρόσθετα, η Minoan επισημαίνει ότι θα διασφαλίσει την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της HSW και θα τη θωρακίσει προκειμένου να ξεπεράσει την οποιαδήποτε οικονομική δυσκολία παρουσιαστεί.

Σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για ανησυχία των πιστωτών της HSW αλλά και των τοπικών κοινωνιών σχετικά με τα δρομολόγια στα νησιά στην περίπτωση που η Minoan γίνει ο κύριος μέτοχος της ακτοπλοϊκής, αναφέρουν ότι «η Minoan Lines έχει ξεπεράσει με επιτυχία τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σε όλες τις εταιρείες του κλάδου της ελληνικής ακτοπλοΐας και οι προοπτικές τους για τη συνέχεια είναι εξαιρετικά ευοίωνες. Έχοντας τη στήριξη του βασικού της μετόχου του ομίλου Grimaldi, παγκόσμιου ηγέτη θαλάσσιων μεταφορών, και με σταθερή στρατηγική και ευέλικτο επιχειρησιακό σχεδιασμό, η εταιρεία κατόρθωσε να παραμείνει σε τροχιά συνεχούς ανάπτυξης και να καταγράψει τις σημαντικότερες θετικές οικονομικές επιδόσεις των τελευταίων ετών».

Τέλος, η Minoan επισημαίνει ότι εύλογα το ΔΣ της HSW θα προχωρήσει σε νέες στρατηγικές κινήσεις, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας, παρά τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική ακτοπλοΐα.

 



ΣΧΟΛΙΑ