• Business

    Η Adidas επενδύει στο όνομα της


    Ευοίωνες είναι οι προοπτικές για την πορεία των οικονομικών μεγεθών του γερμανικού κολοσσού αθλητικών ειδών Adidas κατά το 2016, μετά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που εμφάνισε την προηγούμενη χρονιά.

    Έτσι, η διοίκηση του αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις για τις πωλήσεις και τα λειτουργικά κέρδη, κάνοντας λόγο για αύξηση τουλάχιστον κατά 10% το τρέχον έτος, ενώ η προηγούμενη εκτίμηση του Νοεμβρίου προέβλεπε μονοψήφιο ποσοστό αύξησης.

    Οι θετικές αυτές προβλέψεις συνέβαλαν στη διαφοροποίηση της πορείας της τιμής της μετοχής της Adidas σε σχέση με το σύνολο της αγορά της Φραγκφούρτης όπου διαπραγματεύονται. Συγκεκριμένα, μέχρι και τη συνεδρίαση της 11ης Φεβρουαρίου 2016 εμφάνιζε κέρδη 4,11% από τις αρχές του έτους έναντι πτώσης κατά 17% του δείκτη των blue-chips.

    Γεγονός είναι ότι η ζήτηση για τα αθλητικά είδη της Adidas, κυρίως τα παπούτσια έχει αυξηθεί πολύ παγκοσμίως, εξέλιξη που αποδίδεται αφενός στην υιοθέτηση πιο αθλητικού τρόπου ζωής από τους καταναλωτές και αφετέρου στη επιλογή των νέων άκρως ελκυστικών υποδημάτων που λανσάρουν οι εταιρίες του κλάδου για καθημερινή χρήση και όχι μόνο για το γυμναστήριο.

    Ωστόσο, η Adidas, που πρόσφατα ανακοίνωσε ότι τη θέση του γενικού διευθυντή του ομίλου θα αναλάβει από τον ερχόμενο Οκτώβριο ο Κάσπερ Ρόρστεντ, νυν γενικός διευθυντής της Henkel, έχει χάσει μερίδιο αγοράς έναντι της ανταγωνίστριας της Nike, με αποτέλεσμα να προχωρήσει στη διάθεση μεγαλύτερων κονδυλίων για διαφήμιση.

    Σύναψε συμφωνία για την παροχή των σετ ποδοσφαίρου της Manchester United που αγωνίζεται στην Premier League βγάζοντας από το παιχνίδι τη Nike, ενώ έκανε άνοιγμα στα αθλητικά παιχνίδια της Βορείου Αμερικής, υπογράφοντας συμβόλαια με μεγάλους παίχτες ποδοσφαίρου και διασημότητες όπως ο Κanye West.

    Η διοίκηση της εταιρίας ανακοίνωσε ότι ο προϋπολογισμός για τις ενέργειες ενίσχυσης του ονόματος της αυξήθηκε κατά 20% το 2015, συμβάλοντας στην επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων της στη Βόρειο Αμερική και στη Δυτική Ευρώπη κατά το τέταρτο τρίμηνο, ενώ το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές, συμπεριλαμβάνομένης και της Κίνας, ανήλθε σε 10%.

    Ο νυν γενικός διευθυντής της εταιρίας Χέρμπερτ Χάινερ, επισημαίνει ότι όλα αυτά σε συνδυασμό με τα θετικά μηνύματα που λαμβάνει η εταιρία από τους πελάτες της για τα μοντέλα που λανσάρει για το 2016, τους δημιουργεί την πεποίηθηση ότι τα ποσοστά ανάπτυξης θα είναι φέτος διψήφια.

    Πάντως, τόσο η Adidas όσο και η Nike δείχνουν να αντιστέκονται στην γενικότερη επιβράδυνση που σημειώνουν οι λιανικές πωλήσεις των ειδών πολυτελείας στην Κίνα.

    Λόγω της αναμενόμενης αύξησης του κόστους προμήθειας πρώτων υλών από την Ασία που προκαλεί η ισχυροποίηση του αμερικανικού δολαρίου και της αύξησης των μισθών, η Adidas επαναλαμβάνει ότι αναμένει διατήρηση του λειτουργικού της κόστους τουλάχιστον στα επίπεδα του 2015.

    Σύμφωνα με τα προσωρινά οικονομικά της στοιχεία, καθώς τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις 3 Μαρτίου 2016, οι πωλήσεις αυξήθηκαν το 2015 κατά 10%, στα 16,9 δισ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ