• Business

    Αντίθετες πορείες για Μασούτη και Παντελιάδη

    Αριστοτέλης Παντελιάδης (METRO AEBE) και Γιάννης Μασούτης (Μασούτης)


    Ανάπτυξη με διαφορετικούς τύπους καταστημάτων σχεδιάζουν οι δύο εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην εγχώρια αγορά.

    Ο όμιλος Μετρό του ομίλου Παντελιάδη αναζητά τις ευκαιρίες στα convenience stores την ώρα που η Μασούτης επενδύει στα υπέρ μάρκετ.

    Η βορειολλαδίτικη εταιρεία του Γιάννη Μασούτη προκειμένου να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά δίνει έμφαση στην επέκταση μέσω μεγάλων αιθουσών σε περιοχές που δεν έχει έντονη παρουσία. Η Αττική είναι μια από τις περιοχές που θέλει να εντείνει την παρουσία της όχι μόνο με σημεία πώλησης αλλά και με μεγάλης έκτασης καταστήματα. Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η δημιουργία τεσσάρων νέων υπερμάρκετ σε κομβικά σημεία της Αττικής.

    Κύριος πυλώνας ανάπτυξης οι μεγάλες αίθουσες της Αθήνας για τη Μασούτης

    «Η μεγάλη αλλαγή που έρχεται από το 2023 και θα συνεχίσει μια διετία πολύ ισχυρής ανάπτυξης έχει σαν κύριο πυλώνα τις μεγάλες αίθουσες της Αθήνας» επεσήμανε ο κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, γενικός διευθυντής της Δ. Μασούτης ΑΕ, κατά τη διάρκεια συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ.

    Το πρώτο κατάστημα θα είναι στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στη Γλυφάδα έκτασης άνω των 2.500 τ.μ. και θα καλύπτει ένα μεγάλο μέρος των νοτίων προαστίων. Επιπλέον στην κατοχή της Μασούτης έχει περιέλθει μεγάλη έκταση στις Τρεις Γέφυρες όπου θα κατασκευαστεί ένα κατάστημα αντίστοιχου μεγέθους ενώ προγραμματίζονται άλλα δύο καταστήματα συνολικής επιφάνειας άνω των 2.000 τ.μ. για τα οποία δεν έχει ακόμη γίνει γνωστό σε ποια σημεία θα βρίσκονται.

    Το αναπτυξιακό πλάνο επικεντρώνεται εκτός από την Αττική και στη Νότια Ελλάδα Αττική και στις τουριστικές περιοχές κάτι που φαίνεται και από τις πρόσφατες εξαγορές στην Κρήτη, σε Σαντορίνη και σε άλλα νησιά.

    Η Μασούτης έχει ισχυρή παρουσία στα μικρά καταστήματα λόγω των εξαγορών μικρών τοπικών αλυσίδων στις οποίες έχει προχωρήσει τον τελευταίο χρόνο.

    Επιπλέον από το 2005 έχει δημιουργήσει το δίκτυο franchise καταστήματα express market. Εχει περισσότερα από 200 καταστήματα.

    Πάνω από 85 convinience σε βάθος τριετίας για τον όμιλο Μετρό

    Αντίθετα, ο Ομιλος Μετρό μόλις ξεκίνησε το άνοιγμα στα convenience stores και στην ανάπτυξή τους με το σύστημα της δικαιοχρησίας.

    Το σχέδιο του Αριστοτέλη Παντελιάδη για τα καταστήματα γειτονιάς, που αποτελούν μια ευκαιρία για ανάπτυξη χωρίς το ρίσκο του ιδιόκτητου καταστήματος, έχει κάνει δυναμικό roll out από το φθινόπωρο όπου άνοιξε το δεύτερο κατάστημα My market Local μετά το επιτυχημένο άνοιγμα του πρώτου «πιλοτικού» καταστήματος στην Κυψέλη.

    Προβλέπεται η ανάπτυξη 85 και πλέον καταστημάτων σε βάθος τριετίας και 280 στη δεκαετία, «ένα φιλόδοξο σχέδιο» όπως το χαρακτήρισε ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής της Metro, Κώστας Αντιμησάρης, σε τοποθέτησή του στο ίδιο συνέδριο. Όπως είπε «βλέπουμε μια μεγάλη ευκαιρία στο convenience.

    Ο καταναλωτής θέλει εγγύτητα αλλά και τις καλές προσφορές και τις καλές τιμές ενός σούπερ μάρκετ. Δίνουμε κίνητρα σε συνεργάτες ώστε να έχουμε μεγάλη ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα» και πρόσθεσε ότι στις σημερινές συνθήκες στο real estate είναι πιο εύκολο να ανοίξει κανείς μικρό κατάστημα.

    Τα My market Local θα είναι από 120 έως 200 τ.μ., θα διαθέτουν περίπου από 3.000 έως 4.500 κωδικούς και θα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο επτά ημέρες την εβδομάδα.

    Πάντως η στροφή των καταναλωτών στα μικρά καταστήματα, που ξεκίνησε από την περίοδο της πανδημίας που οι καταναλωτές προτίμησαν τα μικρά συνοικιακά καταστήματα ή τις μεγάλες σάλες παραμένει ως δυναμική τάση και σήμερα.

    Όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας IRI για την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο, στους κερδισμένους της κατανάλωσης μέχρι στιγμής είναι τα μικρά σημεία πώλησης, δηλαδή τα καταστήματα με εμβαδόν έως 400 τ.μ., οι πωλήσεις των οποίων έχουν καταγράψει ανάπτυξη 10,4%. Κατά 6,2% έχουν ενισχυθεί οι πωλήσεις των υπερμάρκετ, +2,5% των σούπερ μάρκετ με εμβαδόν από 1.000 έως 2.500 τ.μ. ενώ κατά 4,1% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ.

    Αντίστοιχη είναι η εικόνα και από τα στοιχεία της NielsenIQ για το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, όπου τα καταστήματα από 100 τ.μ. έως 400 τ.μ. σημειώνουν το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης τζίρου (5,7%) μεταξύ των άλλων κατηγοριών.

    Τι κυνηγούν Μασούτης – Κρητικός



    ΣΧΟΛΙΑ