• Business

    Ανοίγεται στην Αμερική η Κρι Κρι

    Παναγιώτης Τσινάβος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι

    Παναγιώτης Τσινάβος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι


    Την τοποθέτηση προϊόντων στα ράφια λιανικής των ΗΠΑ σχεδιάζει η Κρι Κρι, η οποία σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τη ζήτηση για frozen yogurt από τις ξένες αγορές.

    Η αμερικανική αγορά φαίνεται να είναι επικερδής για τα παγωτά, κάτι που έδωσε έναυσμα να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για την έξοδο της εισηγμένης σε μία χώρα όπου μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία. Όπως είπε ο CFO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών που διοργανώθηκε για το σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για να τοποθετήσει παγωτό και greek frozen yogurt σε καταστήματα των ΗΠΑ. Η επέκταση στην άλλη άκρη του Ατλαντικού θα γίνει με το παγωτό της σερραϊκής βιομηχανίας, καθώς οι εξαγωγές γιαουρτιού στις ΗΠΑ δεν κρίνονται προσοδοφόρες: το γιαούρτι είναι κοντόληκτο προϊόν και η αερομεταφορά είναι ακριβό σπορ.

    Το greek frozen yogurt είναι το όχημα για περαιτέρω ανάπτυξη των διεθνών πωλήσεων της Κρι Κρι, όπως είπε ο CFO, υπενθυμίζοντας πως το μερίδιο της εταιρείας στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες. Οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά κινήθηκαν ανοδικά κατά 9,1% το πρώτο εξάμηνο σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ αυξήθηκαν 15% την καλοκαιρινή σεζόν.

    Πάντως, το γιαούρτι της Κρι Κρι έχει κατακτήσει τις αγορές της Ευρώπης υπό τη διοίκηση του Παναγιώτη Τσινάβου, αφού οι εξαγωγές γιαουρτιού αποτελούν το 56,1% των συνολικών πωλήσεων. Σημαντική είναι η αύξηση της διείσδυσης σε Δανία και Αυστρία, ενώ οι πωλήσεις σε Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 48,6% και 45%, αντίστοιχα. «Μπορούμε να πετύχουμε υψηλή διψήφια ανάπτυξη, αλλά άνοδος της τάξης του 20% θα ήταν δύσκολο να επιτευχθεί για τα επόμενα πέντε χρόνια, αφού υπάρχει ήδη μεγάλη διείσδυση», επισήμανε ο κ. Σαρμαδάκης. Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, η Κρι Κρι φέρεται να κατέγραψε τη μικρότερη μείωση μεριδίου σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Ενδεικτικά, σε όρους αξίας, ο ηγέτης της αγοράς (η Φάγε) έχασε 1,5 εκατοστιαίες μονάδες, όταν η Κρι Κρι έχασε 0,2 μονάδες, ενώ ο μεγάλος κερδισμένος της αγοράς είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όπου η Κρι Κρι είναι leader.

    Έρχονται μειώσεις τιμών & υψηλότερα μερίσματα

    Μιλώντας για την τιμολογιακή πολιτική, το στέλεχος της εισηγμένης διευκρίνισε ότι «είναι βιώσιμη με κάποιες μικρές αναπροσαρμογές». Η Κρι Κρι έχει προγραμματίσει μειώσεις τιμών εντός του επόμενου εξαμήνου, οι οποίες, πάντως, δεν αναμένεται να επηρεάσουν το guidance για πωλήσεις άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ, ΕΒΙΤ 33 εκατ. και περιθώριο ΕΒΙΤ 16,5%, το οποίο ο κ. Σαρμαδάκης χαρακτήρισε «συντηρητικό». Θυμίζουμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο τζίρος της εισηγμένης εμφανίζεται αυξημένος κατά 35,5% στα 11,97 εκατομμύρια, ενώ μόνο ο κλάδος του γιαουρτιού πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 44,3% σε αξία και 16,4% σε όγκο.

    Η ανάπτυξη αυτή θα οδηγήσει σε υψηλότερα μερίσματα επιβεβαίωσε η διοίκηση, με τον CFO να απαντά σε σχετική ερώτηση πως αν επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει, θα αυξηθεί σημαντικά το μέρισμα. Σημειωτέον ότι για το 2022 η Κρι Κρι διένειμε 0,20 ευρώ ανά μετοχή. Η Κρι Κρι έχει ήδη βελτιώσει το περιθώριο EBIT λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας και των μειωμένων λειτουργικών εξόδων.

    Η εταιρεία έχει προγραμματίσει για φέτος επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ, μέρος των οποίων τους πρώτους μήνες του 2024, εξαιτίας της καθυστερημένης παράδοσης νέων μηχανημάτων.

    Διαβάστε επίσης

    Κρι-Κρι: Ώθηση στα κέρδη από εξωστρέφεια και private label

    Folli Follie: Γιατί αποδεσμεύθηκαν τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας – Τι αναφέρει το βούλευμα

    Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): «Προτεραιότητα στις διασυνδέσεις που θα κάνουν τη χώρα εξαγωγέα πράσινης ενέργειας»



    ΣΧΟΛΙΑ