• Business

    Andi Case: Ο ισχυρός άνδρας της Clarksons λέει ότι η ανάκαμψη είναι θέμα χρόνου


    Το πρώτο εξάμηνο του 2016 ήταν μία δύσκολη περίοδος για τη ναυτιλία διεθνώς, με πολλούς αναλυτές να κάνουν λόγο για μία από τις χειρότερες (όσον αφορά στις τιμές των ναύλων) περιόδους των τελευταίων ετών. Όμως η Clarksons, η μεγαλύτερη ναυλομεσιτική εταιρεία του κόσμου, δε φαίνεται να επηρεάζεται ιδιαίτερα από αυτό το αρνητικό κλίμα.

    Η Clarksons ανακοίνωσε χθες τα αποτελέσματα εξαμήνου της, παρουσιάζοντας κέρδη προ φόρων της τάξεως των 28,2 εκατομμυρίων δολαρίων, που οι αναλυτές χαιρέτισαν ως εξαιρετική επίδοση σε ένα τόσο δύσκολο περιβάλλον, με αποτέλεσμα η μετοχή της εισηγμένης στο Λονδίνο εταιρείας να καταγράψει αλματώδη άνοδο.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Clarksons, Andi Case, δήλωσε ότι η άνοδος αυτή δείχνει πως οι επενδυτές αναγνωρίζουν τις δύσκολες συνθήκες στην αγορά με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η Clarksons και έμειναν ικανοποιημένοι από τα ισχυρά αποτελέσματα της εταιρείας, λαμβανομένων υπ’ όψιν και αυτών των δύσκολων συνθηκών.

    Πότε θα βελτιωθούν όμως οι συνθήκες; Ο Case εκτιμά πως δεν υπάρχει κανένας εύκολος τρόπος να γίνει αυτό γρήγορα, όμως είναι ήδη σε εξέλιξη μία διαδικασία εξισορρόπησης του υπερβολικού διαθέσιμου τονάζ στην αγορά, και τώρα είναι θέμα χρόνου να ισορροπήσουν οι ναυτιλιακές αγορές.

    Ο Case θεωρεί πως ο κύριος (αν και όχι ο μοναδικός) λόγος για τις δυσκολίες σε όλους τους τομείς της ναυτιλίας είναι η υπερπροσφορά τονάζ, που ρίχνει σημαντικά τις τιμές, καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε ασυνήθιστες παραγγελίες οικολογικών πλοίων, προσβλέποντας στα οφέλη που αυτά προσφέρουν, με αποτέλεσμα να διαταραχθεί ο φυσιολογικός κύκλος της ναυτιλιακής αγοράς. Ωστόσο, η διαδικασία εξισορρόπησης της αγοράς βρίσκεται σε εξέλιξη, επισημαίνει, με τις διαλύσεις πλοίων να αυξάνονται και τις παραγγελίες νέων πλοίων να είναι πολύ λίγες. Είναι λοιπόν θέμα χρόνου η ανάκαμψη, εξηγεί.

    Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Clarksons, μέχρι τα τέλη Ιουνίου είχαν καταγραφεί 293 διαλύσεις πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, ενώ ακόμα 233 θα πρέπει να περάσουν από έναν δαπανηρό ειδικό έλεγχο μέχρι το τέλος του 2016.

    Όσον αφορά σε συγκεκριμένους ναυτιλιακούς τομείς, η Clarksons εκτιμά πως οι συνθήκες της αγοράς είναι πολύ προκλητικές για την αγορά των φορτηγών πλοίων, ενώ τα ισχυρά κέρδη των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου στο πρώτο εξάμηνο του έτους έχουν αποδυναμωθεί τις τελευταίες εβδομάδες, λόγω των ταραχών στη Νιγηρία, των πυρκαγιών στον Καναδά, των γνωστών προβλημάτων στη Βενεζουέλα, των απεργιών στη Γαλλία και της έκρυθμης κατάστασης στη Λιβύη.

    Στον τομέα των προϊόντων, η Clarksons εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη, ενώ εστιάζει και στην αγορά LNG, επισημαίνοντας πως υπάρχει μία αύξηση των ναυλώσεων κατά 23% στο πρώτο εξάμηνο του έτους. «Αυτή η δραστηριότητα, ωστόσο, δεν μπόρεσε να απορροφήσει την διαθεσιμότητα πλοίων και αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εμπορικοί όροι να παραμένουν υπό σημαντική πτωτική πίεση», αναφέρει η έκθεση της Clarksons.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/epochikotita-ke-ochi-mono-plitti-ta-tanker/67527



    ΣΧΟΛΙΑ