• Business

    Alstom: Παραδίδει ολοκληρωμένα έργα υποδομής για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Χαϊδάρι-Πειραιάς»

    • NewsRoom
    Σταύρος Βλάχος, Managing Director της Alstom στην Ελλάδα


    Η Alstom, παγκόσμιος ηγέτης στην έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα, ολοκλήρωσε τις εργασίες υποδομής και για τους έξι σταθμούς της επέκτασης της Γραμμής 3 Χαϊδάρι – Πειραιάς του μετρό της Αθήνας, συμμετέχοντας στην κοινοπραξία με την επωνυμία «Κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ Α.Ε- Ghella SpA  Alstom Transport S.A.».

    Οι τρεις πρώτοι σταθμοί είχαν ήδη παραδοθεί προς εμπορική χρήση τον Ιούλιο του 2020.

    Το αντικείμενο της Alstom περιλάμβανε τον σχεδιασμό, την προμήθεια και την εγκατάσταση του συστήματος ισχύος έλξης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροφόρου τροχιάς, της παροχής μέσης τάσης και της διανομής χαμηλής τάσης. Στο πλαίσιο του έργου, πραγματοποιήθηκε  αναβάθμιση λογισμικού στους 76 υφιστάμενους χώρους τεχνικού εξοπλισμού των γραμμών 2 και 3, που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία.

    Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η Alstom εγκατέστησε την επί μακρόν δοκιμασμένη λύση αστικής μετακίνησης για εποπτικό έλεγχο και συλλογή δεδομένων (SCADA), “Iconis”, για την παροχή ενέργειας, παρέχοντας μια κλιμακωτή λύση υψηλής απόδοσης και επιτρέποντας τον βελτιστοποιημένο έλεγχο της ενέργειας.

    «Η Alstom συνεχίζει να παρέχει σύγχρονες λύσεις κινητικότητας για την Ελλάδα, κάτι που κάνει τα τελευταία 40 χρόνια. Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς προσφέρει μια απρόσκοπτη και ταχύτερη υπηρεσία μετακίνησης από το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας προς το λιμάνι του Πειραιά», δήλωσε ο Σταύρος Βλάχος, MD Alstom Greece.

    Στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, η Alstom επεκτείνει το σύστημα αυτόματης επιτήρησης συρμών (ATS), που επίσης βασίζεται στην πλατφόρμα Iconis, για να καλύψει ολόκληρο το δίκτυο των γραμμών 2 & 3 της Αττικό Μετρό. Χάρη στο σύστημα ATS, η κυκλοφορία είναι ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη, καθώς εξασφαλίζει την κεντρική διαχείριση των δρομολογίων, τον αυτόματο καθορισμό της διαδρομής και την αναγνώριση των συρμών, επιτρέποντας στους υπεύθυνους ρυθμιστές κυκλοφορίας να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή την κατάσταση κάθε συρμού στο δίκτυο και να αποφεύγουν τυχόν κινδύνους.

    Τώρα που έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία, η Γραμμή 3 θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας και άλλους σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους, όπως το Αεροδρόμιο και τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών. Το λιμάνι του Πειραιά θα συνδέεται με το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σε μόλις 55 λεπτά. Η γραμμή θα εξυπηρετεί πάνω από 130.000 επιβάτες καθημερινά, μετατρέποντας τον Σταθμό Πειραιά στον μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο της Περιφέρειας Αττικής.

    Κατά τη διάρκεια της 30χρονης ιστορίας του, το Iconis έχει βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις των αστικών μεταφορών σε περισσότερες από 20 χώρες, όπως η Γαλλία, η Ελβετία, η Ιταλία, ο Καναδάς και η Ινδία. Το Iconis είναι ένα σύστημα κέντρου ελέγχου που αποτελείται από δομοστοιχεία τα οποία καλύπτουν διαφορετικά προϊόντα όπως το ATS, το SCADA ή το ολοκληρωμένο κέντρο ελέγχου και ασφάλειας (ICS ή ICSC).

    Με 40ετή και πλέον παρουσία στην Ελλάδα, η Alstom έχει συμμετάσχει με επιτυχία στις μεγαλύτερες κατασκευές συγκοινωνιακών υποδομών στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής των γραμμών 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας, του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας και της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά. Επιπλέον, η Alstom είναι ο προμηθευτής των 25 τραμ τελευταίας γενιάς Citadis X05. Τον Ιούνιο του 2021, η Alstom υπέγραψε τη σύμβαση για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ένα από τα μεγαλύτερα ετοιμοπαράδοτα έργα στην Ευρώπη.

    Διαβάστε επίσης:

    Μητσοτάκης για Μετρό Πειραιά: Εμείς παραδίδουμε μεγάλα έργα υποδομής, κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες

    Κορκίδης: Ο μητροπολιτικός ρόλος του Πειραιά ενισχύεται με το Μετρό



    ΣΧΟΛΙΑ