• Business

    Άλμα 10% στις πωλήσεις συμβατικών οχημάτων στην Ευρώπη – Γιατί μειώνεται η ζήτηση για ηλεκτρικά

    • Bloomberg

    Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος Renault


    Αυξήθηκαν κατά 10% οι πωλήσεις επιβατικών συμβατικών οχημάτων στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen και Stellantis, είχαν αρκετές προπαραγγελίες για τα νέα μοντέλα τους. Την ίδια στιγμή, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων παρέμεινε σταθερό.

    Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν στα 995.059 οχήματα τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε σήμερα, Πέμπτη, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

    Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν κατάφεραν να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο μετά την πτώση της ζήτησης σε κάποιες αγορές, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας και της Σουηδίας.

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκίνησαν καλά τη χρονιά, όμως τα υψηλά επιτόκια και η ύφεση στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, λειτουργούν αποθαρρυντικά για τους αγοραστές.

    Ορισμένες χώρες καταργούν επίσης σταδιακά τα κρατικά χρηματοδοτούμενα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία για χρόνια βοηθούσαν στην ενίσχυση της ζήτησης.

    Τέρμα οι επιδοτήσεις για EV

    «Οι επιδοτήσεις δεν γίνεται να είναι “αιώνιες”, αλλά τις χρειαζόμαστε προς το παρόν», δήλωσε χθες ο πρόεδρος της Renault, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ.

    Υπενθυμίζεται ότι η Γαλλία τον περασμένο μήνα περιέκοψε τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες χορηγήθηκαν στο πλουσιότερο μισό του πληθυσμού, ενώ ανέστειλε ένα κρατικό χρηματοδοτούμενο σχέδιο μίσθωσης για τα φτωχότερα νοικοκυριά.

    Στην Ιταλία, οι πελάτες καθυστερούν τις αγορές τους καθώς περιμένουν την εισαγωγή πιθανής νέας ενίσχυσης από την κυβέρνηση.

    Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 15% τον Φεβρουάριο, ακόμη και όταν κατασκευαστές όπως η Volkswagen προσπάθησαν να αντισταθμίσουν τις περικοπές των επιδοτήσεων, μειώνοντας τις τιμές τους.

    Όπως ανέφερε ο Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, η απόφαση της Γερμανίας τον Δεκέμβριο να σταματήσει τη βοήθεια, «αποσταθεροποιεί σημαντικά την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με κίνδυνο να οδηγηθεί σε μερική επιβράδυνση, ιδίως για το 2024».

    Παρόλο που μια σειρά νέων ηλεκτρικών μοντέλων «έπεισε» μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών σε ορισμένες χώρες, όπως η Γαλλία και η Δανία, το τελικό κόστος συντήρησης παραμένει εμπόδιο για τον αγοραστή.

    Ακόμη και ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησε πέρσι η Tesla, δεν ήταν αρκετός για να επιταχύνει τη ζήτηση.

    Στροφή στα υβριδικά

    Καθώς οι πελάτες στρέφονται όλο και περισσότερο στα υβριδικά μοντέλα, οι πωλήσεις plug-in αυξήθηκαν κατά 12% τον περασμένο μήνα, ξεπερνώντας τα κέρδη όχι μόνο των αμιγώς ηλεκτρικών, αλλά και των μοντέλων που λειτουργούν με καύσιμο.

    Ως αποτέλεσμα, κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz και η Audi, αναδιαμορφώνουν τις στρατηγικές τους για τα EV.

    Η Renault, η οποία πραγματοποιεί μια σημαντική ανανέωση των οχημάτων της φέτος, συζητά συνεργασίες προκειμένου να κάνει πιο προσιτά τα EV της.

    «Οι πωλήσεις των BEV (πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα), έχουν αρχίσει να επιβραδύνονται», έγραψαν σε σημείωμα οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence, Gillian Davis και Michael Dean.

    «Το μερίδιό τους στη συνολική αγορά ενδέχεται να σταματήσει φέτος, καθώς η “όρεξη” των καταναλωτών μειώνεται».

    Διαβάστε επίσης:

    Volkswagen: Αντιμέτωπη με αγωγές για το ναυάγιο του «Felicity Ace» το 2022

    Ιδού το Volkswagen ID.7 Tourer!

    Stellantis: Προειδοποιεί για αναταράξεις καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές



    ΣΧΟΛΙΑ