• Business

    Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Μπαίνει δυνατά στην Αττική Οδό – Μόνο δυο εταιρείες έχουν επαρκή κεφάλαια

    Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου

    Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου


    Δυνατά στη διεκδίκηση της Αττικής Οδού μπαίνει η Intrakat. Χθες ο διευθύνων  σύμβουλος  Αλέξανδρος Εξάρχου, τόνισε οτι μετά το πέρας της  ΑΜΚ, μόνο η Intrakat και άλλος ένας όμιλος, χωρίς να τον κατονομάσει, θα είναι επαρκώς κεφαλαιοποιημένοι.

    Αυτά ήταν δύο εκ των βασικών σημείων που αναφέρθηκαν από τον ισχυρό άνδρα της εισηγμένης στο περιθώριο της έγκρισης της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ.

    Με το ποσό αυτό  η εταιρεία αποκτά πλέον το απαραίτητο «οπλοστάσιο» ώστε να επιστρέψει στην κερδοφορία και ο Αλέξανδρος Εξάρχου εκτιμά πως το break-even θα γίνει στη χρήση του 2023 Ανέφερε, επίσης, ότι με την απόφαση αυτή η εισηγμένη θα έχει μία υγιή κεφαλαιοποίηση και θα είναι σε θέση να φέρει εις πέρας το ιστορικό ανεκτέλεστο των 1,3 δισ. Ευρώ, το οποίο μάλιστα ενδέχεται να αυξηθεί και να αγγίξει τα 2 δισ. Ευρώ μέσα στο επόμενο εξάμηνο.

    Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η εταιρεία να μπορεί να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τους άλλους μεγάλους Ομίλους στη διεκδίκηση μεγάλων έργων. Στοχεύει, επίσης, στην ανάληψη έργων, τα οποία θα μπορεί να φέρει εις πέρας χωρίς αυτά, ωστόσο να είναι ζημιογόνα.

    Θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος στα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις, που αποφέρουν σταθερές ροές σε ετήσια βάση και δεν επηρεάζονται από τις μεταβολές της κατασκευαστικής αγοράς, ενώ εξέφρασε την άποψη πως θα δοθεί μέρισμα στους μετόχους στη χρήση του 2024.

    Αυτό σημαίνει πως οι μέτοχοι της εισηγμένης θα «πάνε ταμείο» ύστερα από 15 χρόνια, καθώς η τελευταία φορά που έγινε αποκοπή μερίσματος από την Intrakat ήταν τον Αύγουστο του 2008. Επίσης, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο για νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για αναπτυξιακούς λόγους.

    Πρόσθεσε, δε, πως πρόκειται για μία ιστορική ημέρα και ταυτόχρονα ανακοίνωσε τη συμμετοχή της Intrakat στη διεκδίκηση της Αττικής Οδού μαζί με το σχήμα Briza-Rubicone, ενώ ανέφερε πως εξετάζονται και άλλες παραχωρήσεις όπως για παράδειγμα αυτή του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο στο ΒΟΑΚ αξίας 1,5 δισ. Ευρώ.

    Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο κλάδος λόγω επιτοκίων και πολέμου

    Περιέγραψε, επίσης, την κατάσταση που επικρατεί στον κατασκευαστικό κλάδο και τόνισε ότι την τρέχουσα περίοδο, στην οποία τόσο ο πληθωρισμός όσο και τα επιτόκια καλπάζουν, καθώς το κόστος δανεισμού έχει αυξηθεί.

    Αυτό συμβαίνει, καθώς λόγω της αύξησης των επιτοκίων η στροφή προς τον τραπεζικό δανεισμό δεν κρίνεται ως η κατάλληλη λύση, ενώ και τα ίδια τα έργα κινδυνεύουν να μην είναι bankable.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος συνέδεσε την κατάσταση αυτή με τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και αναγνώρισε πως δεν πρόκειται για ένα εθνικό θέμα, αλλά για ένα διεθνές ζήτημα.

    Τόνισε, δε, πως η κατάσταση είναι εκρηκτική και σχολίασε πως μετά από τον πόλεμο και την υλοποίηση του μεγάλου προγράμματος έργων του Υπουργείου Υποδομών θα επιβιώσουν μόνο δύο κατασκευαστικοί Όμιλοι και σε αυτούς θα συγκαταλέγεται σίγουρα η Intrakat, καθώς πλέον διαθέτει υγιή κεφαλαιοποίηση.

    Κινδυνεύει ο προγραμματισμός έργων του Υπουργείου

    Εκτός από τον προγραμματισμό των κατασκευαστών λόγω των αυξημένων επιτοκίων και του κόστους σε υλικά και ενέργεια σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης βρίσκεται και ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Εξάρχου.

    Αυτό συμβαίνει, καθώς ο προγραμματισμός για το στρατηγικό σχέδιο έργων αξίας άνω των 12 δισ. Ευρώ που έχει καταρτίσει το Υπουργείο Υποδομών πραγματοποιήθηκε σε συνθήκες σχεδόν μηδενικών επιτοκίων.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrkat ανέφερε πως πλέον βρισκόμαστε σε μία ειδική κατάσταση. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη περίσταση, καθώς υπάρχει ένα μεγάλο ανεκτέλεστο έργων και υπάρχει το απαραίτητο κεφάλαιο λόγω της πανδημικής κρίσης.

    Ωστόσο, η κρίση του πολέμου δημιουργεί μία ακόμα κατάσταση, η οποία είναι παντελώς αιφνίδια και απρόβλεπτη για όλους και ειδικά για το Υπουργείο Υποδομών και την Κυβέρνηση.

    Πρόσθεσε πως τις τελευταίες εβδομάδες έχει τοποθετηθεί αρκετές φορές επί του θέματος, ενώ προς το παρόν το Υπουργείο δεν έχει λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση του αντίκτυπου της αύξηση των επιτοκίων στα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις.

    Το γεγονός αυτό δημιουργεί μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης (Force Majeure), όπως ήταν και η έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού, και για αυτό το λόγο κρίνει πως χρειάζεται να δοθεί μία λύση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ θα πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες στον υπαίτιο του πολέμου όταν έρθει η κατάλληλη ώρα Αυτή θα μπορούσε να είναι ένα ταμείο χρηματοδοτήσεων, όπως έγινε -έστω και καθυστερημένα κατά τον ίδιο- με το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Διαβάστε επίσης

    Intrakat: Πράσινο φως στην ΑΜΚ των 100 εκατ. – Κατεβαίνει και στην Αττική Οδό

    ΒΟΑΚ: Ποδαρικό με υπογραφές από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ- Intrakat – «Τρέχει» η παραχώρηση του 1,5 δισ. ευρώ

    Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Τα επιτόκια στραγγαλίζουν τους κατασκευαστές- Αρρυθμίες στα μεγάλα έργα



    ΣΧΟΛΙΑ