Business

Α. Αλαφούζος: Ο μεγάλος ευνοημένος από το deal με τον Θ. Αγγελόπουλο. Δείτε το γιατί

Αριστείδης Αλαφoύζος

Αριστείδης Αλαφούζος


Ο Αριστείδης Αλαφούζος θα προσκομίσει μεγάλο όφελος τελικά από την εξαγορά των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC της Metrostar Management του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, καθώς οι τιμές τους κινούνται σε χαμηλά διετίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει η πλατφόρμα VesselsValue.

Όπως έγραψε το mononews.gr την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, ο κ. Αλαφούζος προχώρησε στην εξαγορά των δύο τελευταίων VLCC της ναυτιλιακής του κ. Αγγελόπουλου για λογαριασμό των εταιρειών του Kyklades Maritime Corporation και Glafki Maritime Company, στην τιμή των 83-84 εκατ. δολαρίων το καθένα. Σύμφωνα με τη VesselsValue, αυτή η τιμή είναι η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί τα τελευταία δύο χρόνια για δεξαμενόπλοιο τέτοιου τύπου.

Πίσω στον Αύγουστο του 2014, η κινεζικών συμφερόντων China VLCC εξαγόρασε το χωρητικότητας 320.100-dwt δεξαμενόπλοιο Yangtze Prosperity. Τότε είχε δώσει το ποσό των 79,1 εκατ. δολαρίων, «χτυπώντας» ιστορικό χαμηλό για την αγορά.

Η αμέσως φθηνότερη εξαγορά VLCC είχε πραγματοποιηθεί το Μάιο του 2014 και αφορούσε το χωρητικότητας 320.000-dwt δεξαμενόπλοιο H Elephant, το οποίο είχε εξαγοράσει η νοτιοκορεάτικη Korea Line Corp. από την TMT για 80 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

Ωστόσο, στον αντίποδα, το υψηλότερο τίμημα που έχει δοθεί ποτέ για δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC, αφορούσε το χωρητικότητας 318.300-dwt Crudemed που ανήκε στο στόλο της Metrostar του κ. Αγγελόπουλου, για το οποίο η General Maritime είχε δώσει το εντυπωσιακό ποσό των 119 εκατ. δολαρίων.

θεοδωρος αγγελοπουλος
Θεόδωρος Αγγελόπουλος, επιχειρηματίας και εφοπλιστής

Το deal Αλαφούζου-Αγγελόπουλου

Μετά τα 700 εκατ. δολάρια που έχασε ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος στην αποτυχημένη επένδυση με τα πλοία-τρυπάνια, ο γνωστός εφοπλιστής αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC που διέθετε στο στόλο της ναυτιλιακής του, Metrostar Management, με μεγάλη όμως ζημιά.

Ο αγοραστής είναι ο εφοπλιστής και επιχειρηματίας Αριστείδης Αλαφούζος (πατέρας του Γιάννη Αλαφούζου, ιδιοκτήτη του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ), ο οποίος προχώρησε στην εξαγορά των δύο αυτών νεότευκτων VLCC που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) και η παραλαβή τους είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το έτος 2017.

Εταιρείες συμφερόντων του κ. Αλαφούζου – συγκεκριμένα οι ναυτιλιακές Kyklades Maritime Corporation και Glafki Maritime Company – αποτελούν τους αγοραστές των δύο αυτών πλοίων και κατέβαλαν και για τα δύο ποσό που κυμάνθηκε ανάμεσα στα 83 και 84 εκατ. δολαρίων το καθένα. Άρα η συναλλαγή ανήλθε περίπου στο ποσό των 170 εκατ. δολαρίων.

Μάλιστα, λέγεται ότι ο κ. Αλαφούζος έχει ήδη εξασφαλίσει ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας και για τα δύο πλοία με την ινδικών συμφερόντων ναυτιλιακή Reliance Industries, τα οποία θα έχουν διάρκεια 3 ετών και οι τιμές των ναύλων θα κυμαίνονται στο ποσό των 29.000 δολαρίων την ημέρα.

metrostar

Με ζημία πάνω από 20 εκατ. δολάρια

Αξίζει να αναφερθεί ότι η ναυτιλιακή Metrostar Management του κ. Αγγελόπουλου είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την εταιρεία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα. Άρα, από τα 2 πλοία που πούλησε στον κ. Αλαφούζο ο κ. Αγγελόπουλος χάνει συνολικά κοντά στα 22-24 εκατ. δολάρια.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar του κ. Αγγελόπουλου έναντι 84 εκατ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε τότε πολύ υψηλή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: J. Fredriksen: Με αυτή την κίνηση η Frontline εξοικονόμησε 300 εκατ. δολ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αδαμάντιος Πολέμης: Η New Shipping… ψωνίζει πάλι από τον ιαπωνικό γίγαντα NYK

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononews-dinoume-5-doroepitages-apo-ta-attica-axias-1000-evro/82999

 


ΣΧΟΛΙΑ