• Business

    Η ΑΚΤΩΡ εναντίον της ιταλικής ΑΤΜ για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

    Χένρι Χόλτερμαν, βασικός μέτοχος ΕΛΛΑΚΤΩΡ

    Χένρι Χόλτερμαν, βασικός μέτοχος ΕΛΛΑΚΤΩΡ


    Με δύο διεκδικητές προχωρά ο διαγωνισμός για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης συνολικού εκτιμώμενου κόστους 292 εκατ. ευρώ. Αυτοί είναι η ΑΚΤΩΡ – NEOTRANS, που έχει αναλάβει την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, και η ιταλική AZIENDA TRANSPORTI MILANESI (ATM) με την Egis, η οποία διαχειρίζεται το μέτρο στο Μιλάνο και την Κοπεγχάγη.

    Πρόκειται για έναν διαγωνισμό, ο οποίος προκηρύχθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και έχει περάσει ήδη από δύο παρατάσεις και μία προσφυγή, ενώ, όπως είχε γράψει στο παρελθόν το momonews, είχε προσελκύσει ηχηρά ονόματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Όσον αφορά τους Έλληνες μνηστήρες που δεν υπέβαλαν εν τέλει προσφορά, παρά τα όσα είχαν διαρρεύσει, αυτοί ήταν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Intrakat και Κοπελούζος.

    Από την άλλη πλευρά οι ξένοι πιθανοί ενδιαφερόμενοι φέρεται να είναι η Keolis και η Alstom.

    Τι αφορά το έργο

    Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά τη λειτουργία και τη συντήρηση των 18 σταθμών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία) της επέκτασης προς Καλαμαριά (25ης Μαρτίου – Μίκρα), των σηράγγων, των σταθμών, τη λειτουργία του μετρό, το ενεργειακό κόστος αυτής και τη διαχείριση του συστήματος συλλογής κομίστρου για 11 χρόνια.

    Πρόκειται για ένα καινοτόμο έργο για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς είναι η πρώτη φορά που η λειτουργία μίας γραμμής μετρό θα δοθεί σε έναν ιδιώτη. Όσον αφορά την αμοιβή του αυτή θα ανέρχεται στα 37,2 εκατ. ευρώ ανά έτος τα οποία θα προκύπτουν από τα έσοδα της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης που εκτιμάται πως θα είναι αρκετά υψηλότερα. Τα υπόλοιπα έσοδα θα αποδίδονται από την Αττικό Μετρό στο Δημόσιο.

    Στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-Hitachi-We Build για τρία χρόνια το έργο

    Η Αττικό Μετρό, έχοντας έρθει ήδη αντιμέτωπη με δύο παρατάσεις και μία προσφυγή, έχει ετοιμάσει τις «άμυνες» της προκειμένου να υπάρχει ιδιώτης λειτουργός έως ότου η Αττικό Μετρό τρέξει χωρίς πίεση τον διαγωνισμό.

    Για αυτό το λόγο με τροπολογία που πέρασε την προηγούμενη εβδομάδα η κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό της συμπρωτεύουσας θα αναλάβει τη λειτουργία του για δυο συν ένα έτη.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ