Ανέκαμψε ελαφρώς τον Μάιο η αγορά οχημάτων, καθώς η ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα βοήθησε στην αντιστάθμιση της επίδρασης μιας ανομοιογενούς οικονομίας που επλήγη από τις παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις, αναφέρει χαρακτηριστικά το Bloomberg. 

Ειδικότερα, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,9% τον περασμένο μήνα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, στις 1,11 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων που δημοσιεύτηκαν σήμερα, Τετάρτη.

1

Τα κέρδη σε μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία κίνησαν ανοδικά τα νούμερα, παρόλο που η Γαλλία επηρέασε το σύνολό τους.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η βελτίωση έρχεται σε μια ευαίσθητη στιγμή για τον κλάδο.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την ασθενή ζήτηση στην εγχώρια αγορά, τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους Κινέζους κατασκευαστές με πρώτη την BYD, αλλά και την πολιτική πίεση για να συνεχιστεί η στροφή προς “καθαρότερα” οχήματα.

“Φωτεινό” σημείο τα υβριδικά

Η αγορά των υβριδικών οχημάτων παρουσίασε σημαντική άνοσο τον Μάιο.

Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων αυξήθηκαν κατά 46% σε περισσότερες από 100.000 μονάδες, καθώς οι αγοραστές συνέχισαν να προτιμούν επιλογές που συνδυάζουν την ισχύ μιας μπαταρίας με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου.

Οι πωλήσεις άλλων υβριδικών μοντέλων κέρδισαν επίσης έδαφος, και αυτό σημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να διστάζουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, ενώ οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν υψηλές και τα δίκτυα φόρτισης σε χαμηλό επίπεδο.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 27%, αυξάνοντας το συνολικό μερίδιό τους στην αγορά στο 17%, καθώς περισσότερα μοντέλα έφτασαν στην αγορά, με τα κυβερνητικά μέτρα να παραμένουν σε ισχύ σε ορισμένες χώρες.

Ωστόσο, παρουσιάζεται ανισότητα στον κλάδο.

Η Tesla συνέχισε να χάνει μερίδιο αγοράς, καθώς οι πωλήσεις της εταιρείας στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 28% τον περασμένο μήνα, με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και την πολιτική εμπλοκή του CEO Έλον Μασκ να πλήττει τη ζήτηση.

Παράλληλα, η Volkswagen κατέγραψε μέτρια αύξηση στις πωλήσεις τον Μάιο, χάρη στις ανανεωμένες εκδόσεις του ID.4 sport utility vehicle και του ID.7 sedan.

Την ίδια στιγμή, η Skoda έλαβε ώθηση από το νέο Elroq, ένα συμπαγές ηλεκτρικό crossover που κυκλοφόρησε πρόσφατα.

Ισχυρή ανάπτυξη για τους Κινέζους

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινεζικές εταιρείες συνέχισαν να καταγράφου ισχυρή ανάπτυξη στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με ξεχωριστά στοιχεία που δημοσίευσε την Τρίτη η Jato Dynamics.

Μάλιστα, πούλησαν 65.808 οχήματα σε 28 ευρωπαϊκές αγορές, υπερδιπλασιάζοντας το μερίδιό τους στο 5,9% από 2,9% πριν από ένα χρόνο, ανέφερε η ερευνητική εταιρεία.

Η BYD κατέγραψε σχεδόν τόσα αυτοκίνητα όσα και η Tesla τον περασμένο μήνα, ανέφερε η Jato, ξεεπερνώντας τις πωλήσεις της αμερικανικής εταιρείας για πρώτη φορά τον Απρίλιο.

Μέρος αυτής της ανάπτυξης φάνηκε στα νούμερα της Stellantis, οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν κατά 3% τον Μάιο, καθώς ο κατασκευαστής οχημάτων Jeep και Peugeot συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες.

Το αποτέλεσμα υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει ο νέος διευθύνων σύμβουλος Antonio Filosa στην ανατροπή της φθίνουσας περιφερειακής απόδοσης της εταιρείας, όπου οι πωλήσεις έχουν μειωθεί λόγω της γερασμένης γκάμας κινητήρων εσωτερικής καύσης και των προβλημάτων στην τιμολόγηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Από την άλλη, η Renault αντιμετωπίζει δυσκολίες στο θέμα της ηγεσίας, αφού ο CEO, Luca de Meo, πρόκειται να αποχωρήσει τον επόμενο μήνα.

Οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,6% τον Μάιο, καθώς η ισχυρή ζήτηση για μοντέλα Dacia αντιστάθμισε την πτώση των γενικών πωλήσεων της Renault.

Διαβάστε επίσης: 

CNBC: Γιατί η Ελλάδα είναι από τις πέντε κορυφαίες χώρες του ΝΑΤΟ σε αμυντικές δαπάνες

To ταχύτερο VW στo Νίρμπουργκρινγκ

Κέρδη 565 εκατ. δολαρίων για την Carnival Corporation