• Business

    Αυτό το ρόφημα θα κρίνει το μέλλον της Coca-Cola και της Pepsi

    • NewsRoom


    Μέσα στα επόμενα χρόνια, το εμφιαλωμένο νερό θα ξεπεράσει σε πωλήσεις τα ανθρακούχα αναψυκτικά. Η Coca-Cola και η Pepsi όμως δεν πανικοβάλλονται και επενδύουν. Τη Δευτέρα, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της PepsiCo, Indra Nooyi, είπε ότι λιγότερο απο το 25% των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρίας έρχεται από τα αναψυκτικά. Συγκριτικά, τροφές με θρεπτικά συστατικά οπως φρούτα, νερο, άγλυκο τσάι, επίσης πλέον αποτελούν το 25% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.
    “Η Pepsi έχει διασφαλίσει το μελλοντικό πορτφόλιο της εταιρίας, αναμορφώνοντας το με σκοπό να βγάλει κέρδος από την αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για προϊόντα υγείας και ευεξίας.” είπε η Nooyi στη συνάντηση των επενδυτών.
    Και το πρώτο προϊόν στην λίστα:  το εμφιαλωμένο νερό.
    Στην Αμερική, η κατανάλωση των εμφιαλωμένων νερών είναι κοντά στο να ξεπεράσει τα ανθρακούχα αναψυκτικά, σύμφωνα με το  Euromonitor.
    -1x-1
    Αυτή τη στιγμή το νερό είναι από τα πιο “καυτά” μη αλκοολούχα ποτά, με την κατανάλωση στις μάρκες νερού Dasani, Aquafina, and Poland Springs, να ανεβαίνει από 6,5% σε 11,4% μέσα στο 2011, σε σύγκριση με την Coca-Cola, που έπεσε η κατανάλωση κατά 1% κατ’όγκο,  ενώ στην Pepsi Cola έπεσε κατά 3,2%.
    Όσο για τα θρεπτικά συστατικά, τίποτα δεν έχει μεγαλύτερη φήμη απο το νερό. Αυτή η άψογη εικόνα ταιριάζει τέλεια με τη ελπίδα που έχουν  η  PepsiCo και Coca-Cola να φτιάξουν την φήμη τους το 2016, μετά από τις ανησυχίες με την ζάχαρη που μείωσαν τις πωλήσεις στα αναψυκτικά και αύξησαν τα αρνητικά πρωτοσέλιδα το 2015.
    Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι το εμφιαλωμένο νερό δεν έχει δεχτεί κριτικές.
    sparkling-bottled-water-1
    “ Το εμφιαλωμένο νερό είναι το μάρκετινγκ τρίκ του αιώνα ” λέει ο John Jewell στο The Week. Συνεχίζει λέγοντας ότι οι εταιρίες με εμφιαλωμένο νερό έχουν καταφέρει να πείσουν τους καταναλωτές πως το να πίνουν νερό είναι πιο υγιεινή επιλογή άπο ένα ζαχαρούχο ποτό. Είναι όμως μια περίπτωση ψευδούς ισοδυναμίας γιατί το νερό δεν αποτελεί εναλλακτική επιλογή στη σόδα αλλά στο νερό της βρύσης, που είναι και πιο φθηνό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον.
    “Το να αγοράζουμε εμφιαλωμένο νερό μας επιτρέπει να εκφράζουμε τη μοναδικότητά μας και το πόσο νοιαζόμαστε για το σώμα μας και το περιβάλλον”, γράφει ο Jewell.
    Όμως, το εμφιαλωμένο νερό κοστίζει 2.000 φορές περισσότερο απο το νερό της βρυση και οι εταιρίες έχουν απίστευτα χαμηλά περιθώρια κέρδους. Άρα οι εταιρίες αυτές δεν επενδύουν μόνο στο εμφιαλωμένο νερό βρύσης, αλλά και μια νέα, φθηνότερη παραλλαγή του κλασσικού Η2Ο.
    Νωρίτερα αυτό το χρόνο, η  Pepsi έκανε το ντεμπούτο του νέου αφρώδους αρωματισμένου νερού “Aquafina”. Έγινε και “Επίσημος Χορηγός Ενυδάτωσης της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης” αυτή την άνοιξη, ένας λαμπερός τίτλος που συνεχίζει την προβολή του ποτού. Την ίδια στιγμή,  η Coca-Cola, με εκπρόσωπο τη Jennifer Aniston, παρουσιάζει το ανθρακούχο νερό “Smartwater”.
    screen shot 2016-02-03 at 2.17.40 pm
    Το εμφιαλωμένο νερό είναι μια βιομηχανία 13 δισ. δολαρίων, που δεν χρειάζεται να υπάρχει, αλλά δεν σταματά να μεγαλώνει. Ένα τέτοιο ακριβώς ρόφημα χρειάζονται η  PepsiCo και Coca-Cola για το πορτφόλιο τους.
    Διαβάστε ακόμα:
    1999-bubble



    ΣΧΟΛΙΑ