• Business

    Αυτή είναι η νέα κοινοπραξία-μαμούθ στο χώρο της ναυτιλίας με στόλο 256 containerships

    mol

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MOL Performance” της MOL έχει χωρητικότητα


    Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες ιαπωνικών συμφερόντων, Nippon Yusen KK (NYK), Mitsui OSK Lines (MOL) και Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K Line), προχώρησαν σε μία συμφωνία που θα ταράξει τα νερά της αγοράς για τα καλά. Πρόκειται να ενώσουν τις δραστηριότητές τους στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, δημιουργώντας έτσι μια κοινοπραξία-μαμούθ που θα αποτελεί την έκτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.

    Οι τρεις ιαπωνικές ναυτιλιακές προχωρούν σε αυτή την κίνηση προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κρίση που πλήττει τη βιομηχανία και η οποία επιβάλλει δραστικά μέτρα ώστε οι συνέπειές της να περιοριστούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

    nyk
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “NYK Athena” της NYK έχει χωρητικότητα 6.238-teu

    Οι NYK, MOL και K Line, οι οποίες αναμένεται να εμφανίσουν ζημίες για το τρέχον έτος (η NYK προβλέπει για το 2016 ζημίες ύψους 242,6 εκατ. δολαρίων, η MOL ζημίες ύψους 419 εκατ. δολαρίων και η K Line ζημίες ύψους 143 εκατ. δολαρίων), πρόκειται να δημιουργήσουν μια ναυτιλιακή κοινοπραξία που το μέγεθός της θα είναι τέτοιο ώστε θα ελέγχει ποσοστό της τάξεως του 7% των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με όσα αναφέρει η κοινή ανακοίνωση των τριών εταιριών.

    Η δημιουργία της κοινοπραξίας θα χρειαστεί να περάσει από την έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών σε Ευρωπαϊκή Ένωση, Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα και Ιαπωνία, ανάμεσα στα άλλα.

    mol
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MOL Performance” της MOL είναι κατασκευής του 2002

    Ωστόσο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Mikey Hsia, ενός trader της Sunrise Brokers LLP του Χονγκ Κονγκ, αυτή η ένωση “μοιάζει σαν κίνηση με στόχο την επιβίωση. Το βλέπω περισσότερο ως αντίδραση στην κατάρρευση της Hanjin Shipping. Το γεγονός είναι ότι δε θα υπάρχει καθόλου εγχώριος ανταγωνισμός, καθώς πλέον αυτός θα μεταφερθεί σε διεθνές επίπεδο”.

    Οι μετοχές της NYK ενισχύθηκαν κατά 6,4% και διαπραγματεύονταν στα 215 γεν στο Χρηματιστήριο του Τόκιο τη Δευτέρα (31 Οκτωβρίου), μετά την ανακοίνωση, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη άνοδο εδώ και δύο μήνες. Από την άλλη, οι μετοχές της MOL, ενισχύθηκαν κατά 5,6% – η μεγαλύτερη άνοδος από τις 5 Σεπτεμβρίου – ενώ και οι μετοχές της K Line κινήθηκαν ανοδικά σχεδόν κατά 10%.

    nyk-mol-kline
    Το διάγραμμα αυτό αποτυπώνει τη δυναμική και το ποσοστό που θα κατέχει η κοινοπραξία των NYK, MOL και K Line στις παγκόσμιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων

    Η κοινοπραξία-γίγαντας αναμένεται να έχει λάβει σάρκα και οστά μέχρι την 1η Ιουλίου του 2017 και να κατέχει μερίδιο αγοράς ύψους 19 δισ. δολαρίων, ενώ θα αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Ασίας στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων, μετά την κινεζική Cosco Shipping Corp.

    Οι δραστηριότητες της κοινοπραξίας αναμένεται να έχουν ξεκινήσει ως τον Απρίλιο του 2018, ενώ θα διαθέτει έναν τεράστιο στόλο που θα αποτελείται από 256 φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η NYK θα έχει συμμετοχή της τάξεως του 38% στην κοινοπραξία, ενώ οι MOL και K Line αμφότερες θα κατέχουν από 31%, όπως αναφέρει η κοινή τους ανακοίνωση.

    Οι τρεις ιαπωνικοί κολοσσοί σχολίασαν στην ανακοίνωση, “Σκεφτήκαμε ότι με την ένωσή μας θα μπορέσουμε να ενισχύσουμε τα υπέρ του ενός και του άλλου”, ενώ θα επενδύσουν από κοινού 300 δισ. γεν (2,9 δισ. δολάρια) στην δημιουργία της κοινοπραξίας, που θα οδηγήσει σε μια μορφή “συνεργίας” ύψους 110 δισ. γεν (1,04 δισ. δολάρια) ετησίως.

    k line
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Brooklyn Bridge” της K Line έχει χωρητικότητα 4.432-teu και είναι κατασκευής του 2010

    Οι σχετικές συζητήσεις ανάμεσα στις 3 εταιρείες είχαν ξεκινήσει από την άνοιξη του 2016, ενώ από την συνεργασία αυτή δεν θα επηρεαστούν οι δραστηριότητές τους στον κλάδο του ξηρού φορτίου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πούλησε και τρίτο bulker με διαδικασία-εξπρές η Carras

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δυναμικό comeback από τους Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ