F

Business

Αφέθηκε ελεύθερο το πλοίο του ομίλου Βαφειά που κρατείτο στη Σιγκαπούρη

Χάρης Βαφειάς ναυτιλία

Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής Stealth Maritime Corporation


Ελεύθερο αφέθηκε από τις αρχές της Σιγκαπούρης το τάνκερ CS Stealth της Stealth Maritime (όμιλος Χάρη Βαφειά) που κρατείτο μετά από σχετικό ένταλμα δικηγορικής εταιρείας, στο πλαίσιο αντιδικίας με τουρκική εταιρεία, όπως έγραφε την περασμένη εβδομάδα το mononews.gr.

Η Stealth Maritime κατέβαλε την εγγύηση που απαιτείτο για να αφεθεί ελεύθερο το πλοίο, αν και διαμαρτυρήθηκε για την εξέλιξη αυτή.

Όπως ανέφερε σε e-mail του προς το TradeWinds ο διευθύνων σύμβουλος της Stealth Maritime, Λάμπρος Μπαμπίλης, η εταιρεία βρίσκεται σε αντιδικία εδώ και σχεδόν έξι χρόνια με την Geden και την Advantage Tankers (που συστάθηκε για να αναλάβει τον έλεγχο του στόλου της Geden στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της), και αυτό ήταν «ένα ακόμα κεφάλαιο σε αυτήν την ατυχή ιστορία».

Η υπόθεση χρονολογείται από τον Φεβρουάριο του 2010, όταν η Geden, μέσω μίας θυγατρικής της με έδρα τη Μάλτα, της Super Shipping, συμφώνησε με την Ai Giorgis Oil Trading, με ναυτιλιακό πράκτορα την Stealth Maritime, για τη ναύλωση του τάνκερ για πέντε χρόνια, έναντι 9.750 δολαρίων ημερησίως για τον πρώτο χρόνο και 10.750 δολαρίων ημερησίως για τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η Geden υποστηρίζει πως το πλοίο ήταν σε κακή κατάσταση όταν το παρέλαβε, και το έστειλε σε ναυπηγείο της Σιγκαπούρης, όπου οι επισκευές κόστισαν 4,5 εκατ. δολάρια, ποσό που απαίτησε να πληρώσει η Ai Giorgis Oil Trading, η οποία όμως με τη σειρά της αρνήθηκε να πληρώσει, υποστηρίζοντας ότι τόσο ο χρόνος όσο και το κόστος των επισκευών ήταν υπερβολικά και αδικαιολόγητα.

Η υπόθεση οδηγήθηκε σε δίκη στο Λονδίνο, με την Geden να απαιτεί αποζημίωση ύψους 9,3 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ την Ai Giorgis να απαντά με απαιτήσεις ύψους σχεδόν 1,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Το ακροατήριο της δίκης διεξήχθη μόλις τον Απρίλιο του 2015, και η διαδικασία ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του ίδιου έτους. Τον Αύγουστο του 2015 προχώρησε στην επίσχεση του τάνκερ Spike (σήμερα Stealth Barana) ως εχέγγυου, και ακολούθησε μία νέα διαμάχη, αυτή τη φορά σε δικαστήριο της Νότιας Αφρικής, για το αν το συγκεκριμένο πλοίο, που ανήκε στη θυγατρική της Stealth, Tankpunk, σχετιζόταν νομικά με τον όμιλο Βαφειά.

Η Geden υποστηρίζει ότι ζήτησε την κράτηση του CS Stealth στη Σιγκαπούρη ως εναλλακτική εγγύηση, με δεδομένο ότι η υπόθεση του Spike βρίσκεται ακόμη σε αντιδικία, και ενδεχομένως να χρειαστούν χρόνια μέχρι να υπάρξει τελεσίδικη δικαστική απόφαση για την τύχη του, ενώ επικαλείται απόφαση του δικαστηρίου του Λονδίνου που τη δικαιώνει, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει το ποσό της αποζημίωσης που της επιδικάστηκε.

Η υπόθεση αυτή αναμφίβολα θα έχει και άλλα «επεισόδια»…

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η μοναδική αντιδικία στην οποία εμπλέκονται εταιρεία της οικογένειας Βαφειά και η Geden. Το τάνκερ CV Stealth που ανήκει στην Psara Energy (της οικογένειας Βαφειά) παραμένει καθηλωμένο σε λιμάνι της Βενεζουέλας από τον Σεπτέμβριο του 2014, καθώς οι τοπικές αρχές ισχυρίστηκαν ότι μετέφερε παράνομο φορτίο. Την περίοδο εκείνη το πλοίο ήταν ναυλωμένο από την θυγατρική της Geden, Space Shipping, στην Glencore.

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

http://www.mononews.gr/ellines-efoplistes-o-agnostos-polemos-tin-ee/59897


ΣΧΟΛΙΑ