• Business

    ΑΔΜΗΕ: Στα 41,1 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου στο εννεάμηνο

    • NewsRoom
    Μάνος Μανουσάκης, επικεφαλής ΑΔΜΗΕ

    Μάνος Μανουσάκης, επικεφαλής ΑΔΜΗΕ


    Τα αποτελέσματά της για το εννεάμηνο και το τρίτο τρίμηνο του 2022 ανακοίνωσε η ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε., κάτοχος του 51% των μετοχών του Ομίλου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε..

    Ειδικότερα, η ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ κατέγραψε πτώση 30,7% στα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, τα οποία υποχώρησαν στα 20,4 εκατ. ευρώ (έναντι 29,5 εκατ. ευρώ το 2021).

    Από την πλευρά του ο όμιλος ΑΔΜΗΕ ΑΕ κατέγραψε υποχώρηση 29,9% στα καθαρά κέρδη της περιόδου, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 41,1 εκατ. ευρώ έναντι 58,6 εκατ. ευρώ το 2022.

    Σε επίπεδο εταιρείας, η ΑΔΜΗΕ ΑΕ κατέγραψε πτώση 26,2% στα καθαρά κέρδη περιόδου, καθώς στο εννεάμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν στα 42,4 εκατ. ευρώ έναντι 57,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

    Σύμφωνα με την Απόφαση 587/2022 της ΡΑΕ εγκρίθηκε το Απαιτούμενο Έσοδο για το 2022 και ανήλθε σε 269,5 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την Απόφαση 643/2022 της ΡΑΕ, η οποία εκδόθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο του προβλεπόμενου, εγκρίθηκαν οι Μοναδιαίες Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος, οι οποίες ενσωματώθηκαν στην τιμολόγηση των χρεώσεων από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. από την 1η Σεπτεμβρίου 2022.

    Συνέπεια των ανωτέρω, τα Έσοδα Ενοικίου Συστήματος Μεταφοράς το ε32ννεάμηνο 2022 δεν θεωρούνται αντιπροσωπευτικά και αναλογικά με το εκτιμώμενο προς ανάκτηση έσοδο για το σύνολο του έτους, καθώς για την οκτάμηνη τρέχουσα περίοδο ήταν σε ισχύ οι Μοναδιαίες Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος του 2021.

    Ωστόσο από την έναρξη εφαρμογής των χρεώσεων τον Σεπτέμβριο του 2022, αναμένεται η μερική ανάκτηση του Απαιτούμενου Εσόδου για το 2022.

    Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα του Ομίλου στο εννεάμηνο 2022 ανήλθαν στα 211,0 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας οριακή μείωση 1,1% έναντι 213,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021. Τα Έσοδα Ενοικίου Συστήματος Μεταφοράς συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από την Αγορά Εξισορρόπησης ανήλθαν σε 205,3 εκατ. ευρώ έναντι 203,0 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, σημειώνοντας αύξηση 1,1%,
    ενώ τα Έσοδα από λοιπές δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 4,5 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της σταδιακής μεταφοράς των υπηρεσιών συντήρησης υποσταθμών μέσης τάσης στην ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ.

    Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) περιορίστηκαν κατά 1,7% σε 143,7 εκατ. ευρώ έναντι 146,2 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 138,3 εκατ. ευρώ, χαμηλότερο κατά 5,5% σε σχέση με το αντίστοιχο του εννεαμήνου 2021 ποσού 146,3 εκατ. ευρώ, εξαιρώντας τα ακόλουθα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια:

    α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Συγγενούς και προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού συνολικού ποσού 2,46 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης ποσού 0,52 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο του 2021. Οι προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού εμφανίζονται αυξημένες, κυρίως λόγω του προγράμματος εθελουσίας αποχώρησης που εγκρίθηκε το 3ο τρίμηνο 2022. Το πλάνο οικειοθελούς αποχώρησης αφορά σε 93 εργαζόμενους και η πρόβλεψη οικονομικού κινήτρου ισούται με 2 εκατ. ευρώ
    β) απελευθέρωση πρόβλεψης για κινδύνους και έξοδα ποσού 7,8 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχης απελευθέρωσης πρόβλεψης ποσού 1,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021
    γ) Στο 3ο τρίμηνο 2021, πραγματοποιήθηκε επιβάρυνση λόγω αναδρομικής χρέωσης ποσού 1,05 εκατ. ευρώ που οφείλεται σε αμοιβές προς στο τεχνικό προσωπικό από την εφαρμογή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας ΕΣΣΕ 2021-2024.

    Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ μειώθηκε κατά 8,9% και ανήλθε στα 65,4 εκατ. ευρώ, έναντι 71,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021, κυρίως λόγω της αύξησης του ύψους των αποσβέσεων κατά 5,3% στα 78,3 εκατ. ευρώ έναντι 74,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021, που οφείλεται στις αυξημένες παγιοποιήσεις έργων που ολοκληρώθηκαν κατά βάση στο τέλος της συγκριτικής περιόδου, ύψους 188 εκατ. ευρώ, ως απόρροια της υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος του Ομίλου. Το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 60,1 εκατ. ευρώ, χαμηλότερο κατά 16,5% έναντι 72,0 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021, μη συμπεριλαμβάνοντας τα
    ανωτέρω έκτακτα – μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια.

    Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων περιόδου διαμορφώθηκαν στα 56,8 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 12,9% έναντι 65,1 εκατ. ευρώ για το εννεάμηνο 2021, ενώ συνυπολογίζοντας τη θετική επίδραση ποσού 8,8 εκατ. ευρώ στο φόρο εισοδήματος από την εφαρμογή του νέου φορολογικού συντελεστή το εννεάμηνο του 2021, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 41,1 εκατ. ευρώ έναντι 58,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021.

    Τα συγκρίσιμα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 37,4 εκατ. ευρώ έναντι 47,7 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2021, εξαιρώντας την έκτακτη θετική επίδραση του φόρου το προηγούμενο έτος.

    Ο Όμιλος για το εννεάμηνο του 2022 κατέγραψε επενδύσεις σε έργα ύψους 195,1 εκατ. ευρώ έναντι 241,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ενώ ο καθαρός δανεισμός του, λαμβανομένων υπόψη των υποχρεώσεων από μισθώσεις, διαμορφώθηκε στα 713,4 εκατ. ευρώ.

    Γ’ Τρίμηνο

    Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα του Ομίλου στο 3ο τρίμηνο 2022 ανήλθαν στα 73,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 2,7% έναντι 75,6 εκατ. ευρώ το 3ο
    τρίμηνο 2021. Το Έσοδο Ενοικίου Συστήματος Μεταφοράς συμπεριλαμβανομένου και του εσόδου από την αγορά εξισορρόπησης διαμορφώθηκε στα 71,3 εκατ. ευρώ καταγράφοντας οριακή μείωση 1,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, κυρίως λόγω της μεταγενέστερης του προβλεπομένου έγκρισης των νέων μοναδιαίων χρεώσεων χρήσης συστήματος του 2022 που ενσωματώθηκαν μόλις τον Σεπτέμβριο 2022. Τα έσοδα από λοιπές δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 1,1 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της σταδιακής μεταφοράς των υπηρεσιών συντήρησης υποσταθμών μέσης τάσης στην ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε..

    Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 3ο τρίμηνο του 2022 αυξήθηκαν κατά 6,1% σε 52,8 εκατ. ευρώ έναντι 49,8 εκατ. ευρώ το 3ο
    τρίμηνο 2021. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 48,2 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 7,2% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό του 3ου τριμήνου
    του 2021 ύψους 52,0 εκατ. ευρώ, εξαιρώντας τα ακόλουθα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια:

    α) πρόβλεψη για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Συγγενούς και προβλέψεις για αποζημίωση Προσωπικού συνολικού ποσού 2,18 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης ποσού 0,04 εκατ. ευρώ για το 3ο τρίμηνο του 2021. Οι προβλέψεις για αποζημίωση Προσωπικού εμφανίζονται αυξημένες, κυρίως λόγω του προγράμματος εθελουσίας αποχώρησης που εγκρίθηκε το 3ο τρίμηνο 2022. Το πλάνο οικειοθελούς αποχώρησης αφορά 93
    εργαζόμενους και η πρόβλεψη οικονομικού κινήτρου ισούται με 2 εκατ. ευρώ

    β) απελευθέρωση πρόβλεψης για κινδύνους και έξοδα ποσού 6,8 εκατ. ευρώ έναντι σχηματισμού πρόσθετης πρόβλεψης για κινδύνους και έξοδα ποσού 1,07 εκατ. ευρώ το 3ο τρίμηνο 2021

    γ) Στο 3ο τρίμηνο 2021 πραγματοποιήθηκε επιβάρυνση λόγω αναδρομικής χρέωσης ποσού 1,05 εκατ. ευρώ που οφείλεται σε αμοιβές προς στο τεχνικό προσωπικό από την εφαρμογή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας ΕΣΣΕ 2021-2024.

    Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 10,4% και ανήλθε στα 26,8 εκατ. ευρώ, έναντι 24,2 εκατ. ευρώ το 3ο τρίμηνο 2021, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 22,2 εκατ. ευρώ, χαμηλότερο κατά 16,1% έναντι 26,4 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού τρίμηνου.

    Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη περιόδου το 3ο τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε 17,0 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 4,1% έναντι 17,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, ενώ τα συγκρίσιμα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 13,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,1 εκατ. ευρώ το 3ο τρίμηνο 2021 εξαιρώντας την έκτακτη θετική επίδραση του φόρου το προηγούμενο έτος.

    Προοπτικές

    Το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ανάπτυξης. Έως το 2030 αναμένεται να έχουν διασυνδεθεί με την ηπειρωτική χώρα όλα σχεδόν τα νησιά του Αιγαίου διασφαλίζοντας αξιόπιστη, καθαρή και φθηνή ηλεκτροδότηση. Η πορεία των σημαντικότερων έργων του Ομίλου ΑΔΜΗΕ έχει ως εξής:

    1. Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Το μεγαλύτερο έργο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα, με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ, προχωρά στο θαλάσσιο και στο χερσαίο τμήμα του. Μετά την πλήρη εγκατάσταση των καλωδίων οπτικών ινών και την πόντιση του πρώτου τμήματος του ανατολικού ηλεκτρικού πόλου 500 kV, εντός του 2022 θα ξεκινήσει η πόντιση του δυτικού ηλεκτρικού πόλου μήκους 330 χιλιομέτρων σε μέγιστο βάθος 1.200 μέτρων, μεταξύ της Κορακιάς στο Ηράκλειο Κρήτης και της Πάχης Μεγάρων Αττικής. Αναφορικά με το χερσαίο τμήμα του έργου, στην Αττική προχωρούν οι εργασίες για την υπόγεια εγκατάσταση των καλωδιακών τμημάτων που θα συνδέσουν τα υποβρύχια καλώδια με τον Σταθμό Μετατροπής Κουμουνδούρου, στον οποίο έχουν πλέον ολοκληρωθεί οι θεμελιώσεις των κυρίως κτηρίων ενώ έχουν ξεκινήσει οι θεμελιώσεις του βασικού εξοπλισμού (βαλβίδες και μετασχηματιστές μετατροπέων). Στη Δαμάστα Ηρακλείου, αντίστοιχα, έχει ολοκληρωθεί μεγάλο μέρος των χωματουργικών εργασιών και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες των βασικών κτηρίων.

    Το έργο έχει ενταχθεί στην εξειδίκευση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» (ΕΠΑνΕΚ) και αναμένεται να συγχρηματοδοτηθεί ως έργο phasing και από την προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ 2021-2027.

    2. Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων: Η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου και συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το πρώτο σκέλος της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος) έχει εισέλθει πλέον σε φάση κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Το καλοκαίρι του 2022 ποντίστηκε το ηλεκτρικό καλώδιο μεταξύ των δύο νησιών ενώ
    εντατικά προχωρούν οι εργασίες για την ανέγερση του Υποσταθμού Υψηλής Τάσης στην υπό διασύνδεση Σαντορίνη. Τον Νοέμβριο του 2022 ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί για τα καλωδιακά τμήματα και για τα υπόλοιπα τρία νησιά των ΝΔ Κυκλάδων (Φολέγανδρος, Μήλος, Σέριφος) που θα ενσωματώσουν το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος στο Σύστημα Υψηλής Τάσης έως το 2025.

    3. Δυτικός Διάδρομος Πελοποννήσου: Το τελευταίο τμήμα της διασύνδεσης του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου – Διστόμου προχωρά με την υλοποίηση εναλλακτικής όδευσης στην περιοχή των Καλαβρύτων, κατόπιν αντιδράσεων τοπικών παραγόντων και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022. Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς τη Μεγαλόπολη θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς προς και από την Πελοπόννησο,
    ευνοώντας την περαιτέρω ανάπτυξη ΑΠΕ στην περιοχή και ενισχύοντας την ευστάθεια των τάσεων για το Νότιο Σύστημα συνολικά.

    4. Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου: Το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που θα συνδέσει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου, βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Στις 2 Δεκεμβρίου 2022 προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Γραμμής Μεταφοράς ΚΥΤ Κορίνθου-ΚΥΤ Κουμουνδούρου, η οποία θα ολοκληρώσει στο σύνολό του τον Ανατολικό Διάδρομο Πελοποννήσου -Μεγαλόπολη–Κόρινθος–Αττική, με ορίζοντα το 2025.

    Το έργο συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU.

    5. Αναβάθμιση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου: Οι εργασίες κατασκευής του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου, τεχνολογίας κλειστού τύπου (GIS), που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο ΚΥΤ υπαίθριου τύπου, βρίσκονται σε εξέλιξη. Η υλοποίηση του νέου ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Ανατολικού Διαδρόμου 400 kV Πελοποννήσου, θα αποτελέσει το τερματικό της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα και θα ενισχύσει την αξιοπιστία τροφοδότησης των
    φορτίων στην Δυτική, κυρίως, Αττική. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 46 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του αναμένεται εντός του 2023. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με 30 εκατ. ευρώ, ως τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς Μεγαλόπολη-Κόρινθος-ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η πλήρης ολοκλήρωση του αναβαθμισμένου ΚΥΤ Κουμουνδούρου αναμένεται το 2025.

    Το έργο συγχρηματοδoτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU.

    6. Διασύνδεση Σκιάθου: Τον Ιούλιο του 2022 η διασύνδεση Σκιάθου-Εύβοιας τέθηκε σε λειτουργία ενισχύοντας την ενεργειακή ασφάλεια για το σύνολο των βορείων Σποράδων (Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος). Το σύνθετο τεχνικό έργο με συνολικό προϋπολογισμό 57 εκατ. ευρώ ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, παρά το γεγονός ότι συμβασιοποιήθηκε και κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

    ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

    Ο ΑΔΜΗΕ προτεραιοποιεί τα έργα διεθνών διασυνδέσεων, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας στον τομέα της Ενέργειας και την εμβάθυνση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, ο Διαχειριστής:

    • Κατασκευάζει το εγχώριο τμήμα της δεύτερης διασύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας (Νέα Σάντα- Μαρίτσα), η οποία θα υπερτριπλασιάσει τη μεταφερόμενη ενέργεια ανάμεσα στις δύο χώρες
    • Εκπονεί μελέτες σκοπιμότητας για τη δεύτερη ενισχυτική διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας έως 1 GW, από κοινού με τον Διαχειριστή της γειτονικής χώρας, Terna.
    • Συνεργάζεται στενά με τον Διαχειριστή της Αιγύπτου – EETC- Egyptian Electricity Transmission Company για την κατασκευή ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου και συνδράμει τον φορέα υλοποίησης του έργου ELICA SA, ενώ προτίθεται να συμμετάσχει στο έργο και σε επενδυτικό επίπεδο.

    Παράλληλα, ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ:

    • Συμβάλλει στην ωρίμανση και κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Κρήτης, με φορέα υλοποίησης τον EuroAsia Interconnector, διασφαλίζοντας με την τεχνογνωσία που διαθέτει την επιχειρησιακή επάρκεια του έρργου. Το καλοκαίρι ο ΑΔΜΗΕ κατέθεσε Δήλωση Προθέσεων (Letter of Intent) στον EuroAsia Interconnector για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με ποσοστό 25%, το οποίο θα επιτρέψει στον Διαχειριστή να εμπλακεί πιο ενεργά στην κατασκευή της διασύνδεσης
    εισφέροντας ακόμη περισσότερο σε τεχνογνωσία και γενικότερα σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του μεγάλου ενεργειακού έργου.

    • Επιταχύνει τις διαδικασίες για τη μελέτη της νέας διασύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας, με τη συγκρότηση ομάδας εργασίας, μαζί με τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς της Αλβανίας.

    • Ωριμάζει τα σχέδια για την αναβάθμιση της διασύνδεσης Ελλάδας-Τουρκίας, η οποία θα ενισχύσει τη διασύνδεση του Ευρωπαϊκού με το Τουρκικό Σύστημα Μεταφοράς.
    • Προωθεί την αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με τη Βόρεια Μακεδονία.

    Σε επίπεδο ωρίμανσης της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τον Νοέμβριο του 2022 πραγματοποιήθηκε η σύζευξη της ελληνικής Ενδοημερήσιας Αγοράς με την πανευρωπαϊκή αγορά συνεχούς διαπραγμάτευσης (Single Intraday Coupling – SIDC), στο σύνορο της Ιταλίας αλλά και της Βουλγαρίας.

    ΡΩΣΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΡΙΣΗ

    Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, προκάλεσε απότομη άνοδο στις τιμές ενέργειας και των ειδών διατροφής, επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο τις υφιστάμενες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

    Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την χαλάρωση των μέτρων κατά της COVID-19, δυσχεραίνει την οικονομική ανάπτυξη στη ζώνη του ευρώ, αυξάνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις. Οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, η συνέχιση του πολέμου τους επόμενους μήνες και οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες δημιουργούν ένα ρευστό μακροοικονομικό περιβάλλον, παρόλο που βραχυπρόθεσμα διαφαίνονται θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη, η οποία αναμένεται να διαμορφωθεί
    μεσοπρόθεσμα πάνω από τους ιστορικούς μέσους όρους.

    Λόγω των ανωτέρω γεγονότων, σημειώθηκαν σημαντικές ανατιμήσεις στο κόστος υλικών και υπηρεσιών που απαιτούνται για την επιτυχή διεξαγωγή επιμέρους διαγωνιστικών διαδικασιών, με αποτέλεσμα να επιβραδυνθεί προσωρινά ο ρυθμός υλοποίησης των κεφαλαιουχικών δαπανών του Ομίλου. Μετά την έγκριση σχετικών αιτημάτων για επαναξιολόγηση συγκεκριμένων προϋπολογισμών από την ΡΑΕ, οι προϋπολογισμοί των έργων ανταποκρίνονται πλήρως στις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες χωρίς να επηρεάζεται σε μακροπρόθεσμη βάση η πορεία του επενδυτικού έργου του Διαχειριστή, ύψους 5 δισ. ευρώ.

    Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δε φαίνεται να υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις στη δραστηριότητα του Ομίλου και της Συγγενούς Εταιρείας, από τα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί στην ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, λόγω της COVID-19 και της κρίσης στην Ουκρανία.

    H Διοίκηση του Ομίλου και της Συγγενούς Εταιρείας παρακολουθεί στενά τις ανωτέρω εξελίξεις και αξιολογεί τυχόν πιθανές περαιτέρω επιπτώσεις στη λειτουργεία, την οικονομική θέση και τα αποτελέσματα του Ομίλου και της Μητρικής Εταιρείας, ενώ βρίσκεται σε κατάσταση αυξημένης εγρήγορσης για τη λήψη περαιτέρω κατάλληλων προληπτικών μέτρων για τη διαφύλαξη της ρευστότητας και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του Ομίλου και της Μητρικής Εταιρείας.

    Διαβάστε επίσης:

    ΑΔΜΗΕ: Στα 41,1 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου στο εννεάμηνο

    ΚΡΙ-ΚΡΙ: Στα 137 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών στο 9μηνο – Πτώση 49,8% στα EBITDA

    Motor Oil: Στα 12,666 δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών του ομίλου στο 9μηνο



    ΣΧΟΛΙΑ