Business

Adidas: Προς αναζήτηση νέου CEO μετά την αιφνίδια αποχώρηση του Kasper Rorsted

  • Bloomberg
Kasper Rorsted, CEO της Adidas

Kasper Rorsted, CEO της Adidas


Η Adidas ανακοίνωσε την αιφνιδιαστική αποχώρηση του Διευθύνοντος Συμβούλου Kasper Rorsted και προχωρά σε αναζήτηση νέου επικεφαλής, σε μία περίοδο κατά την οποία ταλανίζεται από τα lockdown και το μποϊκοτάζ των καταναλωτών στην Κίνα.

Το διοικητικό συμβούλιο της Adidas και ο Rorsted «συμφώνησαν αμοιβαία» ότι θα παραδώσει τη σκυτάλη της εταιρείας αθλητικών ειδών κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Ο Rorsted θα παραμείνει Διευθύνων Σύμβουλος έως ότου οριστεί διάδοχος, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση.

Όταν ο Rorsted ανέλαβε τα ηνία το 2016, οι επενδυτές επικρότησαν την επιλογή του λόγω του δυνατού ιστορικού του στην εκτίναξη των αποδόσεων και στην ισχυροποίηση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας καταναλωτικών αγαθών Henkel AG.

Το έμπειρο στέλεχος κατάφερε να μειώσει τη διαφορά της Adidas σε σχέση με την ανταγωνίστρια της Nike, ενώ προχώρησε στην πώληση της Reebok η οποία είχε επί σειρά ετών χαμηλά απόδοση. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια επικράτησαν δύσκολες συνθήκες καθώς λόγω της πανδημίας έκλεισαν τα καταστήματα λιανικής και η παραγωγή σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα σε βασικές ασιατικές αγορές.

«Μετά από τρία δύσκολα χρόνια που σημαδεύτηκαν από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας και τις γεωπολιτικές εντάσεις, είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσει η μετάβαση σε έναν νέο CEO και να ανοίξει ο δρόμος για την επανεκκίνηση», ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωση της.

Βουτιά της μετοχής

Οι μετοχές της Adidas έχουν χάσει περίπου 37% της αξίας τους φέτος, και περιλαμβάνονται στις μετοχές του Euro Stoxx 50 Index με τη χειρότερη επίδοση. Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του CEO, ο τίτλος υποχώρησε έως και 4,2%, στα 158,7 ευρώ στη Φρανκφούρτη.

Η εταιρεία απέδωσε εύσημα στον Rorsted για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού του brand, ιδιαίτερα την εστίαση του στις απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές και τον διπλασιασμό των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική, τη μεγαλύτερη αγορά αθλητικών ειδών στον κόσμο.

Η Adidas, καθώς και η επίσης γερμανική ανταγωνίστρια της Puma, αιφνιδίασαν τους επενδυτές με μια προειδοποίηση κερδών τον Ιούλιο, μετά από την πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη που σημείωσαν στην ευρύτερη Κίνα.

Τα lockdown στην χώρα επηρέασαν την επισκεψιμότητα σε εμπορικά κέντρα και καταστήματα και ως εκ τούτου τις πωλήσεις για τους περισσότερους λιανοπωλητές.

Τα ξένα brands δυσκολεύονται επίσης να διατηρήσουν την Κίνα ως βασικό μοχλό ανάπτυξης εν μέσω των μποϊκοτάζ των καταναλωτών και της προνομιακής μεταχείρισης για τις εγχώριες εταιρείες, όπως η Anta Sports Products Ltd. και η Li Ning Co. Αυτή ήταν μια ιδιαίτερη πρόκληση για την Adidas, η οποία αντικατέστησε τον επικεφαλής των δραστηριοτήτων της στην Κίνα, προωθώντας ένα στέλεχος που διαχειριζόταν ήδη ένα τοπικό εμπορικό σήμα στη χώρα.

Τώρα, ακόμη και η μειωμένη πρόβλεψη που διατύπωσε ο όμιλος αθλητικών ειδών θεωρείται φιλόδοξη από ορισμένους αναλυτές, επειδή θα χρειαστεί να αυξήσει τις πωλήσεις του δεύτερου εξαμήνου κατά περισσότερο από 20% εκτός Κίνας.

Αυτό είναι κάτι που θα απαιτήσει «σημαντικά κέρδη μεριδίου αγοράς», ανέφεραν σε σημείωμα τον περασμένο μήνα αναλυτές της Jefferies με επικεφαλής τον James Grzinic. «Σε αυτή τη συγκυρία οι επενδυτές είναι απίθανο να δώσουν στην Adidas αυτό το πλεονέκτημα».

Διαβάστε ακόμη:

Starbucks, Nike, Adidas, Burberry, Gucci: Βουλιάζουν οι πωλήσεις των κολοσσών καταναλωτικών αγαθών στην Κίνα

 



ΣΧΟΛΙΑ