• Business

    Σοκ: Γιατί οι έλληνες έμποροι επιδιώκουν να εισέλθουν στην αγορά της Κίνας;


    Στην εξεύρευση της κατάλληλης διαδρομής που θα τους οδηγήσει στο δρόμο…του μεταξιού βρίσκεται ο επιχειρηματικός κόσμος της Ελλάδας και της Κίνας, καθώς η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία και όπως είναι ευρέως γνωστό η κίνηση των εμπορικών καταστημάτων από τους Ελληνες καταναλωτές έχει μειωθεί δραστικά, το τελευταίο χρονικό διάστημα και οι έμποροι αναζητούν λύσεις στα οικονομικά τους προβλήματα.

    Συζητήσεις για να “έρθει” και στην Ελλάδα ο Κινεζικός κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου ALIBABA γίνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα, με αφορμή την επίσκεψη των εκπροσώπων της σήμερα και αύριο στην Αθήνα, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν εθιστεί, πλέον, στην χρήση του διαδικτύου και αγοράζουν ετησίως περίπου 500 δισ. δολάρια μέσω eCommerce. Εκεί η ALIBABA έχει μερίδιο αγοράς άνω του 75% (συνολικά).

    Το πρωί της Τετάρτης θα πραγματοποιηθεί ειδική εκδήλωση στο ξενοδοχείο Athens Hilton, όπου θα πραγματοποιηθούν επιχειρηματικές επαφές με 160 ελληνικές επιχειρήσεις. Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών και θα παραστούν ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γ.Σταθάκης, ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Μάρδας και η αναπλ. υπουργός Τουρισμού κ. Ελενα Κουντουρά και κατά την οποία η αντιπροσωπεία της ALIBABA θα αναλύσει στους Ελληνες εξαγωγείς τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να εισέλθει στην αγορά της Κίνας μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η σημερινή ημέρα περιελάμβανε συναντήσεις με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, προέδρους επαγγελματικών επιμελητηρίων και κυβερνητικούς παράγοντες.

    Το ενδιαφέρον 700 ελληνικών επιχειρήσεων ήταν ιδιαίτερα έντονο αλλά δεν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθούν μέσα στο διήμερο όλα αυτά τα ραντεβού, γι’ αυτό και θα οργανωθεί μία δεύτερη επίσκεψη στελεχών τις εταιρείας, στο αμέσως προσεχές διάστημα, ώστε να συνεχιστούν οι συζητήσεις του κινεζικού κολοσσού και με νέους υποψήφιους.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2016 οι εξαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κίνα ξεπέρασαν τα 100 δισ. δολάρια, από αυτά οι ελληνικές εξαγωγές ήταν περίπου 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή το ένα εκατοστό του συνόλου των Ευρωπαϊκών εξαγωγών. Το γιατί, σύμφωνα με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας, κρύβει σωρεία αιτιών και το ερώτημα είναι τι κάνουμε και πώς μπορούμε να υπερβούμε τα υψηλά εμπόδια εισόδου στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Κίνας.

    “Οι συνέργειες των μικρών ελληνικών επιχειρήσεων είναι απαραίτητες, για να ενταχθούν τα ελληνικά προϊόντα σε μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου” επεσήμανε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, στη συνάντηση που είχε η διοίκηση του επιμελητηρίου, με υψηλόβαθμα στελέχη της κινεζικής εταιρείας ALIBABA.

    alibaba

    Ο Managing Director της Alibaba για Ιταλία, Ισπανία Πορτογαλία και Ελλάδα, Rodrigo Cipriani Foresio, ανέφερε κατά τη συνάντηση, ότι η εταιρεία είναι ένα οικοσύστημα με πολλές και διάφορες πλατφόρμες είτε για B2B εμπορικές επαφές είτε για B2C επαφές, δηλαδή πωλήσεις προς τον τελικό καταναλωτή. Ο ίδιος σημείωσε ότι η διήμερη επίσκεψη της κινεζικής αντιπροσωπείας αποτελεί συνέχεια της συνάντησης του προέδρου της ALIBABA Τζακ Μα με τον κ. Τσίπρα, παρουσία και του κ. Χατζηθεοδοσίου, προ διμήνου στην Κίνα, στο πλαίσιο της κυβερνητικής επίσκεψης στη χώρα. Επίσης, υπογράμμισε ότι οι νέοι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα της διεθνούς αγοράς, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και πρόσθεσε ότι τα 430 εκατομμύρια καταναλωτές πελάτες της εταιρείας περιμένουν και τα ελληνικά προϊοντα και υπηρεσίες.

    Σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι το κόστος, για να ανοίξει κάποιος ηλεκτρονικό κατάστημα στην πλατφόρμα, είναι 5.000-10.000 δολάρια και η προμήθεια είναι 1-5%.

    Ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανέφερε ότι το επιμελητήριο σχεδιάζει νέες δράσεις, για να ενισχυθούν οι συνέργειες των ελληνικών επιχειρήσεων και ανέφερε για παράδειγμα της ελληνικής πολυδιάσπασης ότι “υπάρχουν 50 μεγάλα ελαιοτριβεία στην Ιταλία και 2.500 στην Ελλάδα. Πρέπει να υπάρξουν συνεργατικές συνεργασίες, για να μπουν, όσο γίνεται, ελληνικές επιχειρήσεις σε μεγάλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες”.

    AMAZON

    Επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο

    Σύμφωνα με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας, για τους εξαγωγείς τυποποιημένων προϊόντων έτοιμων προς κατανάλωση το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα είναι ο «εύκολος» τρόπος να μπεις στην αγορά. “Εύκολος” διότι (με το ανάλογο κόστος φυσικά) μπαίνεις χωρίς να περιμένεις κάποιος να σε βάλει (έναν εισαγωγέα, διανομέα, έμπορο). Το εύκολος τρόπος είναι σε εισαγωγικά διότι κανείς δεν πρέπει να περιμένει ότι η είσοδος των προϊόντων του στην τεράστια αγορά της Κίνας θα είναι πραγματικά εύκολη και ανέξοδη. Όταν προσδοκά κάποιος πωλήσεις σε πληθυσμό εκατοντάδων εκατομμυρίων καταναλωτών, αναμένει τεράστιο ανταγωνισμό. Όταν όμως ο παραγωγός πουλάει στην Κίνα χωρίς να χρειαστεί να εκδώσει άδεια εισαγωγής για τα προϊόντα του (όπως συμβαίνει με το φυσικό εμπόριο) και όταν η φορολογία για τους Κινέζους καταναλωτές είναι χαμηλότερη (όπως συμβαίνει στην Κίνα για τις πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου), τότε γίνεται ευκολότερη η διείσδυση. Αυτό όμως είναι πάντα το πρώτο βήμα. Το δεύτερο βήμα είναι η προσπάθεια διείσδυσης στα φυσικά σημεία πώλησης που δεν αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει γίνει όμως το πρώτο βήμα εισόδου στην Κινέζικη αγορά.

    Αυτό επίσης που προκύπτει από τα δεδομένα είναι ότι η είσοδος στην αγορά της Κίνας με το ηλεκτρονικό εμπόριο ευνοεί τον σχηματισμό ομάδων παραγωγών και εμπόρων, τα γνωστά σε όλους μας clusters.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/charizonte-4-tris-dolaria-se-zamploutous-klironomous/73871

     



    ΣΧΟΛΙΑ