ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ιστορία του Labubu ξεκινά το 2015, όταν ο Kasing Lung, καλλιτέχνης από το Χονγκ Κονγκ, δημιούργησε μια σειρά εικονογραφημένων ιστοριών με τίτλο The Monsters. Στο επίκεντρο βρέθηκε το Labubu, ένα πλάσμα με τεράστια αυτιά, μεγάλο χαμόγελο και εμφανή δόντια – ένα μείγμα αθωότητας και σκανδαλιάς που θυμίζει φιγούρες του ευρωπαϊκού φολκλόρ.
Για τα πρώτα χρόνια, το Labubu υπήρξε ένα niche καλλιτεχνικό αντικείμενο που κυκλοφορούσε σε περιορισμένες εκδόσεις και κυρίως σε ασιατικές αγορές. Η καθοριστική στιγμή ήρθε το 2019, όταν η Pop Mart – η κινεζική εταιρεία που ειδικεύεται στα λεγόμενα designer toys – ανέλαβε την παραγωγή και διανομή του.
Η ένταξη του Labubu στην κουλτούρα των blind boxes – μικρά κουτιά-έκπληξη όπου ο αγοραστής δεν γνωρίζει ποια έκδοση θα πάρει – άλλαξε τα πάντα. Το παιχνίδι έπαψε να είναι απλώς μια φιγούρα και έγινε κομμάτι μιας εμπειρίας συλλογής με έντονο το στοιχείο της έκπληξης και του τζόγου.

Η παγκόσμια έκρηξη – από την Ασία στα social media
Η διεθνής δημοσιότητα εκτοξεύθηκε την άνοιξη του 2024, όταν η Lisa από το συγκρότημα Blackpink εμφανίστηκε δημόσια με έναν Labubu κρεμασμένο στην τσάντα της. Η φωτογραφία έκανε τον γύρο του διαδικτύου, πυροδοτώντας μια έκρηξη ζήτησης.
Σύντομα, τα Labubu βρέθηκαν στα χέρια της Σερ, της Ριάνα, του Ντέιβιντ Μπέκαμ και πολλών ακόμα διασημοτήτων. Δεν ήταν απλώς παιχνίδια· ήταν αξεσουάρ πολυτελείας, συχνά διακοσμημένα με κοσμήματα Cartier ή κρεμασμένα από τσάντες Hermès Birkin.
Η Pop Mart άδραξε την ευκαιρία. Νέες σειρές εκδόθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς, οι συνεργασίες με μεγάλα brands (όπως η Coca-Cola και το One Piece) κέρδισαν νέες αγορές και η συλλεκτική τρέλα άρχισε να επεκτείνεται στη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Αριθμοί που ζαλίζουν
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της Pop Mart, μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2024 οι πωλήσεις των Labubu ξεπέρασαν τα 6,3 δισ. γουάν – περίπου 870 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι το 2025, υπήρχαν πάνω από 300 εκδοχές του χαρακτήρα, με τιμές που κυμαίνονταν από 15–20 δολάρια για τις βασικές, έως και 960 δολάρια για τις «mega» εκδόσεις 31 ιντσών.
Το καλοκαίρι του 2025, ένα Labubu ύψους 1,2 μέτρων πουλήθηκε στην πρώτη επίσημη δημοπρασία Labubu στο Πεκίνο έναντι 170.000 δολαρίων – καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην αγορά συλλεκτικών παιχνιδιών.
Η «σκοτεινή» επιτυχία: Από την αγορά στη μαύρη αγορά
Όπως συμβαίνει με κάθε συλλεκτικό που αποκτά τεράστια αξία, το επόμενο στάδιο είναι αναπόφευκτο: η εμφάνιση της μαύρης αγοράς και των οργανωμένων κλοπών.
Το κείμενο που δημοσιεύθηκε από το The Cut και άλλα διεθνή μέσα περιγράφει χαρακτηριστικά το «heist stage» του Labubu.
6 Αυγούστου 2025, Λος Άντζελες: Τέσσερις διαρρήκτες εισβάλλουν στο κατάστημα One Stop Sales και κλέβουν Labubu αξίας χιλιάδων δολαρίων. Σύμφωνα με την αστυνομία, η ζημιά ξεπέρασε τα 7.000 δολάρια, ενώ οι ιδιοκτήτες εκτιμούν την πραγματική αξία σε πάνω από 25.000 δολάρια. Ορισμένα κομμάτια πωλούνταν λιανικώς έως και 500 δολάρια.
Μία εβδομάδα αργότερα, Upland, Καλιφόρνια: Νέα κλοπή Labubu από οικία, με λεία 14 κούτες αξίας 30.000 δολαρίων. Η αστυνομία ανακτά τα προϊόντα και εντοπίζει σχέδια για μεταπώληση και αποστολή τους σε άλλες πολιτείες.
Οι δύο υποθέσεις φαίνεται να συνδέονται με διαφορετικές ομάδες, αλλά καταδεικνύουν την ίδια πραγματικότητα: το συλλεκτικό αντικείμενο έχει πλέον μετατραπεί σε εμπορεύσιμο «νόμισμα» στο παράνομο εμπόριο.

Πώς δημιουργείται η μανία – και γιατί γίνεται τόσο επικερδής
Η στρατηγική πίσω από το Labubu βασίζεται σε τέσσερις άξονες:
Περιορισμένη διαθεσιμότητα – δημιουργεί σπανιότητα και FOMO.
Blind box εμπειρία – ενισχύει την αγοραστική ένταση.
Συνεργασίες υψηλού προφίλ – προσδίδουν αίγλη και διασφαλίζουν την είσοδο σε νέες αγορές.
Διασημότητες και social media – λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές ζήτησης.
Αυτό το μοντέλο, που έχουμε δει να πετυχαίνει σε sneakers, streetwear και limited-edition έργα τέχνης, μετατρέπει το Labubu από παιχνίδι σε asset.

Οι σκιές της επιτυχίας
Η ραγδαία άνοδος των Labubu έχει φέρει και αντιδράσεις:
Απομιμήσεις «Lafufu»: Εκατοντάδες χιλιάδες ψεύτικα Labubu έχουν εντοπιστεί σε online marketplaces και κατασχεθεί σε διάφορες χώρες, με τις αρχές να προειδοποιούν για κινδύνους ασφάλειας.
Απαγορεύσεις: Στη Ρωσία και το Κουρδιστάν (Ιράκ), οι τοπικές αρχές έχουν απαγορεύσει την κυκλοφορία τους, επικαλούμενες λόγους εμφάνισης ή πολιτισμικής ασυμβατότητας.
Θεωρίες συνωμοσίας: Ορισμένοι χρήστες σε TikTok και Reddit υποστηρίζουν ότι ο Labubu βασίζεται σε μορφές από τη μεσοποταμιακή μυθολογία – ισχυρισμοί που έχουν διαψευστεί πλήρως από τους δημιουργούς.
Η οικονομική διάσταση της Pop Mart
Η Pop Mart έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό «οικοσύστημα» γύρω από τον Labubu: διαρκείς κυκλοφορίες για συνεχή ανανέωση ενδιαφέροντος, προσεκτική διανομή με περιορισμένα κομμάτια ανά κατάστημα, storytelling που ενισχύει τη συναισθηματική σύνδεση των συλλεκτών με τον χαρακτήρα. Οι μέτοχοι βλέπουν τα Labubu ως «χρυσή κότα», με τις προβλέψεις να δείχνουν συνεχιζόμενη ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές, παρά τους κινδύνους κορεσμού ή «φούσκας».
Πολιτιστικές προεκτάσεις και προβληματισμοί
Το φαινόμενο Labubu αντικατοπτρίζει τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις:
Η δύναμη της εικόνας: Ένα viral στιγμιότυπο μπορεί να μετατρέψει ένα τοπικό προϊόν σε παγκόσμιο brand.
Η οικονομία της σπανιότητας: Η αξία δημιουργείται τεχνητά μέσω ελεγχόμενης παραγωγής.
Η ψυχολογία της συλλογής: Το «άσχημο-χαριτωμένο» στοιχείο δημιουργεί συναισθηματικό δέσιμο, ενώ το blind box σύστημα ενεργοποιεί μηχανισμούς επιβράβευσης.
Το μέλλον του Labubu
Με νέες σειρές και συνεργασίες στον ορίζοντα, η Pop Mart σχεδιάζει να εδραιώσει το Labubu ως σύμβολο pop κουλτούρας. Η ερώτηση δεν είναι αν θα συνεχίσει να πουλάει, αλλά αν η αξία του θα παραμείνει σταθερή ή θα ακολουθήσει την πορεία άλλων συλλεκτικών που κάποια στιγμή «ξεφούσκωσαν».
Σε κάθε περίπτωση, το 2025 θα καταγραφεί ως η χρονιά που ένα μικρό λούτρινο πέρασε από τις βιτρίνες στα… αστυνομικά δελτία, επιβεβαιώνοντας ότι στον κόσμο των luxury collectibles, η απόσταση ανάμεσα στη δόξα και τον κίνδυνο είναι πολύ μικρή.
Διαβάστε επίσης :
Labubu: Τι είναι αυτή η μόδα με το «αθώο τέρας» που κατέκτησε τον κόσμο των brands και του κοινού
Cartier – Fifth Avenue: Πολυτέλεια, διακριτικότητα και υψηλή πελατεία στη Νέα Υόρκη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
