• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Διακρατική συμφωνία -και της Ελλάδας- για διευκόλυνση της επιστροφής εγκλωβισμένων ναυτικών στις πατρίδες τους

    • Bloomberg


    Περισσότερες από δώδεκα χώρες που διαθέτουν κρίσιμους ναυτιλιακούς κόμβους διεθνώς, συμφώνησαν να χαλαρώσουν τις απαγορεύσεις σε λιμάνια και σύνορα για τους ναυτικούς, προκειμένου να βοηθήσουν τους πάνω από 200.000 εργαζόμενους που εξακολουθούν να βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα πλοία, να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.

    Τα κράτη, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Σιγκαπούρης, της Ελλάδας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, δήλωσαν ότι θα χαλαρώσουν τους περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία για τους ναυτικούς, και θα ενισχύσουν τις εμπορικές πτήσεις για να διευκολύνουν τις ανταλλαγές πληρωμάτων. Η συμφωνία πραγματοποιείται μετά από μήνες πιέσεων στις κυβερνήσεις, τα λιμάνια και τις μεταφορικές εταιρείες, προκειμένου να βρουν τρόπους για την απομάκρυνση των εργαζομένων από τα πλοία, μετά από περιστατικά αυτοκτονιών και αύξηση των συμβάσεων που έχουν λήξει.

    Οι ναυτικοί θα αποκτήσουν πλέον διεθνή αναγνώριση ως «βασικοί εργαζόμενοι» για να έχουν δικαίωμα στην ελεύθερη κυκλοφορία και τον ταχύτερο επαναπατρισμό, όπως αποφασίστηκε κατά την online Διεθνή Διάσκεψη Κορυφής για τη Θάλασσα που φιλοξένησε την Πέμπτη το Ηνωμένο Βασίλειο. Ορισμένα πληρώματα βρίσκονται πάνω από ένα χρόνο στη θάλασσα, ξεπερνώντας τα όρια που θέτουν οι ναυτιλιακές συμφωνίες, καθώς εφαρμόστηκαν περιορισμοί στα σύνορα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας  και ακυρώθηκαν οι αεροπορικές πτήσεις.

    «Ήρθε η ώρα να δράσουμε για τους ναυτικούς», δήλωσε ο Kitack Lim, στέλεχος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). «Η ασφαλής λειτουργία των πλοίων και η ευημερία του πληρώματος δεν πρέπει να διακυβεύονται. Η ανθρωπιστική κρίση που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί έχει επιπτώσεις σε όλους μας, στην παγκόσμια οικονομία και στην ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα και το περιβάλλον”.

    Ενώ οι εταιρείες κρουαζιέρας μπόρεσαν να μεταφέρουν τους περισσότερους ναυτικούς στις πατρίδες τους, συγκεντρώνοντας χιλιάδες εργαζόμενους και ναυλώνοντας πτήσεις, ή σε ορισμένες περιπτώσεις μεταφέροντας τους με πολυτελή πλοία που δεν είχαν επιβάτες, στην πλειονότητα τους τα πληρώματα σε εμπορικά πλοία παραμένουν αποκλεισμένα. Άλλοι 200.000 ναυτικοί δεν μπόρεσαν να μεταβούν στα πλοία λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, προκειμένου να απαλλάξουν τα πληρώματα που έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους.«Αυτό που χρειαζόμαστε είναι κάθε χώρα σε όλο τον κόσμο να αναγνωρίσει τους ναυτικούς και να τους επιτρέψει να επιστρέψουν στο σπίτι τους», δήλωσε ο Chirag Bahri, διευθυντής στο Διεθνές Δίκτυο Ευημερίας και Βοήθειας των Ναυτικών. «Δεν είναι ρομπότ. Πρέπει να φτάσουν στο σπίτι τους”.

    Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός λιμανιών επιτρέπει τώρα τις αλλαγές των πληρωμάτων, οι εταιρείες διαχείρισης επισημαίνουν ότι οι περιορισμοί έχουν δυσκολέψει την απαλλαγή σημαντικού αριθμού ναυτικών. Η διαχειρίστρια πλοίων Wallem Group Ltd. αναφέρει ότι το 40% των 4.000 ναυτικών της που βρίσκονται στα πλοία έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους και το 10% βρίσκεται στη θάλασσα για περισσότερο από ένα χρόνο. Λόγω της πανδημίας, η εταιρεία μπόρεσε να υλοποιήσει μόνο το 20% των συνηθισμένων αλλαγών του πληρώματος, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Frank Coles.

    Στις Φιλιππίνες, η κυβέρνηση όρισε την Παρασκευή τον Κόλπο Subic, βόρεια του Κόλπου της Μανίλα ως κόμβο αλλαγής διεθνών πληρωμάτων. Οι Φιλιππίνες συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων χωρών που παρέχουν εργαζομένους στη ναυτιλιακή βιομηχανία.



    ΣΧΟΛΙΑ