bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Ο κορονοϊός θα κοστίσει στην Adidas μισό δισεκατομμύριο δολάρια

  • Bloomberg

Kasper Rorsted, CEO Adidas


Η Adidas AG προβλέπει ότι ο κορονοϊός θα μειώσει τα κέρδη του πρώτου τριμήνου στην Κίνα κατά περίπου μισό δισεκατομμύριο δολάρια, ενώ η γερμανική ανταγωνίστρια της, Puma SE δήλωσε ότι δεν αναμένει πλέον ανάκαμψη βραχυπρόθεσμα.

Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών προβλέπει ότι τα έσοδα του πρώτου τριμήνου θα μειωθούν κατά 10%, συρρικνώνοντας αντίστοιχα τα κέρδη κατά 400 εκατ. ευρώ έως 500 εκατ. ευρώ (450 εκατομμύρια δολάρια έως 570 εκατομμύρια δολάρια). Η Puma δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν μπορεί να ποσοτικοποιήσει τον πιθανό αντίκτυπο της νόσου, οπότε ο στόχος του περασμένου μήνα για αύξηση εσόδων κατά 10% φέτος, δεν ισχύει πλέον.

Η ζήτηση για αθλητικά είδη ένδυσης θα χρειαστεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να ανακάμψει σε σχέση με τα άλλα καταναλωτικά αγαθά, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Kasper Rorsted σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV.

«Βρισκόμαστε στο τέλος της τροφικής αλυσίδας», είπε. «Αν έχετε παραμείνει για δύο εβδομάδες σε ένα διαμέρισμα, η πρώτη σας σκέψη δεν είναι να αγοράσετε ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια, είναι να γεμίσετε το ψυγείο σας».

Οι μετοχές της Adidas σημείωσαν πτώση κατά 8,8% στη Φρανκφούρτη, ενώ η μετοχή της Puma υποχώρησε κατά 6%.

Η Adidas αρνήθηκε να κάνει εκτιμήσεις για τον ετήσιο αντίκτυπο του Covid-19, ο οποίος θα είναι χειρότερος, καθώς οι επιχειρήσεις ήδη σημειώνουν επιβράδυνση στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα παρά το γεγονός ότι η Κίνα αρχίζει να ανακάμπτει. Οι κινεζικές πωλήσεις θα μειωθούν κατά 1 δισεκατομμύριο ευρώ το πρώτο τρίμηνο, ενώ η εταιρεία αναμένει μείωση κατά 100 εκατομμύρια ευρώ στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.

«Ανησυχούμε για τη διάσταση που θα έχει όλο αυτό το 2020 και ενδεχομένως και το επόμενο έτος, αλλά γνωρίζουμε επίσης από το παρελθόν ότι οι ιοί περνάνε», δήλωσε ο Rorsted. «Η επιχείρησή μου δεν πρόκειται να πάει καλύτερα αν μας καταβάλει ο πανικός.»

Η εταιρεία θα χάσει 50 έως 70 εκατομμύρια ευρώ αν αναβληθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Euro Cup. Η εταιρεία ενδυμάτων πραγματοποιεί σχεδόν το 1/4 των εσόδων της στην Κίνα και έχει περίπου το 1/5 της παραγωγής της εκεί. Ο Rorsted είπε ότι δεν ανησυχεί υπερβολικά για τις ελλείψεις της αλυσίδας εφοδιασμού.

Εξαιρουμένης της επιδημίας, η Adidas προέβλεψε αύξηση στις πωλήσεις 6% έως 8% με την προϋπόθεση των ουδέτερων συναλλαγματικών ισοτιμιών. Αυτό είναι λίγο πιο επιθετικό από τις αντίστοιχες προβλέψεις του περασμένου έτους που ήταν 5% έως 8%.

Η Adidas δήλωσε ότι οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 80% στην Κίνα τον περασμένο μήνα, αλλά τα καταστήματα και οι αποθήκες άρχισαν να ανοίγουν σταδιακά και η κυκλοφορία των καταναλωτών σταδιακά αποκαθίσταται. Προκειμένου να αποφύγει τη δημιουργία μεγάλων αποθεμάτων προϊόντων που δεν έχουν πωληθεί στην αγορά, η Adidas κατάργησε όλες τις αποστολές χονδρικής προς τους λιανοπωλητές το Φεβρουάριο και μπορεί να πάρει πίσω ένα σημαντικό τμήμα των αποθεμάτων από τους συνεργάτες της, το οποίο θα διαθέσει προς πώληση στα δικά της καταστήματα, αργότερα φέτος.

Οι προσφορές είναι μεγάλες στην Ασία για τα προϊόντα της Adidas, συμπεριλαμβανομένης της προσφορά «αγοράστε ένα-πάρτε ένα δωρεάν», στο Χονγκ Κονγκ.


ΣΧΟΛΙΑ