• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Nike-Pepsi: Zητούν από την ΕΕ να λανσάρει πιο γρήγορα τα “πράσινα” φορτηγά

    • Bloomberg
    Hλεκτρικό φορτηγό της Volvo πηγή: Bloomberg

    Hλεκτρικό φορτηγό της Volvo πηγή: Bloomberg


    Εταιρείες όπως η PepsiCo και η Nike ζητούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να εφαρμόσει αυστηρότερους στόχους εκπομπών για τα φορτηγά, κάτι που όπως επισημαίνουν θα μειώσει το κόστος τους μακροπρόθεσμα.

    Η ΕΕ θα πρέπει να ενισχύσει τις μειώσεις των εκπομπών στον τομέα των φορτηγών στο 65% έως το 2030, από το επίπεδο 45% που προτείνεται σήμερα, ανέφεραν 41 επιχειρήσεις σε επιστολή τους προς τους νομοθέτες και τα κράτη μέλη του μπλοκ.

    Οι εταιρείες, στις οποίες περιλαμβάνονται ακόμη η Nestle και ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk, θέλουν επίσης η ΕΕ να ορίσει μια σαφή ημερομηνία για το πότε το 100% των νέων φορτηγών θα πρέπει να παράγει μηδενικές εκπομπές ρύπων.

    Οι κατασκευαστές φορτηγών έχουν ήδη δεσμευτεί εθελοντικά για τις εκπομπές, αλλά οι εταιρείες που βασίζονται στα οχήματα θέλουν οι ρυθμιστικές αρχές να ενισχύσουν τους στόχους καθώς το μπλοκ τους πιέζει να εφαρμόσουν τα δικά τους σχέδια ενεργειακής μετάβασης.

    Η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στις οδικές μεταφορές είναι βασικός πυλώνας της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ με στόχο να φτάσει στο μηδέν μέχρι τα μέσα του αιώνα.

    «Ενώ θέλουμε να αρχίσουμε να αγοράζουμε περισσότερα φορτηγά μηδενικών εκπομπών, προς το παρόν δεν είναι ακόμη διαθέσιμα σε επαρκή κλίμακα», ανέφεραν οι εταιρείες στην επιστολή τους. «Ζητάμε τώρα την υποστήριξή σας για να αυξήσουμε την παραγωγή τους».

    Σύμφωνα με πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Φεβρουάριο, τα εξειδικευμένα οχήματα —όπως αυτά που χρησιμοποιούνται από τις πυροσβεστικές υπηρεσίες ή τα απορριμματοφόρα— μπορούν να λάβουν εξαίρεση από τους κανόνες.

    Για τους κατασκευαστές φορτηγών, η μετάβαση στα βαρέα οχήματα είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς το βάρος τους καθιστά δύσκολο να γίνουν ηλεκρικά και το υδρογόνο βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

    Η γερμανική Daimler Truck AG στοχεύει να πουλά μόνο φορτηγά ουδέτερα σε C02 έως το 2039.

    Στην Ευρώπη, η κύρια μάρκα φορτηγών Mercedes-Benz της εταιρείας στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο νέων τέτοιων οχημάτων σε περισσότερο από 50% έως το 2030. Το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του τον Οκτώβριο.

    Η σουηδική Volvo AB στοχεύει το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της σε νέα φορτηγά να είναι ηλεκτρικά το 2030 και το 100% να είναι μηδενικά έως το 2040.

    Aν και η Volvo θεωρεί τον εαυτό της ηγέτη στην αγορά της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, τα ηλεκτρικά φορτηγά αντιπροσώπευαν 1,3% των πωλήσεών της στο πρώτο τρίμηνο. Η εταιρεία πρόκειται να αυξήσει την παραγωγή της.

    Διαβάστε επίσης:

    Εκλογές 2023: Όλη η επικαιρότητα στο mononews.gr

    Δείτε live τον χάρτη των αποτελεσμάτων

    Ορκίστηκε πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης



    ΣΧΟΛΙΑ