• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Με βαριά ανταλλάγματα η διάσωση της Lufthansa – Τι ζητά η Κομισιόν για να δώσει το «Ok»

    • Bloomberg
    Δύο αεροσκάφη της Lufthansa σε αεροδρόμιο


    Η διάσωση, ύψους 9 δισ. ευρώ, της Lufthansa από τη γερμανική κυβέρνηση μπορεί να κοστίσει στον αερομεταφορέα πολύτιμα assets: βασικά slots (χρονοθυρίδες από-προσγείωσης) στα αεροδρόμια της Φραγκφούρτης και του Μονάχου, ίσως ακόμη και κάποια αεροσκάφη.

    Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει από τη Lufthansa να παραδώσει τα slots στα δύο αεροδρόμια, φοβούμενη ότι η κρατική στήριξη θα δώσει στην αεροπορική άδικο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.

    Οι αξιωματούχοι των Βρυξελλών φοβούνται πως η συμφωνία ενίσχυσης του αερομεταφορέα μπορεί να αποβεί εις βάρος του ισότιμου ανταγωνισμού και να οδηγήσει σε αγωγές από ανταγωνιστικές όπως η Ryanair Holdings.

    Οι ίδιες πηγές ανέφεραν επίσης ότι η έγκριση του deal μπορεί να πάρει αρκετές εβδομάδες.

    Επιπλέον, η Κομισιόν θα ήθελε, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, η Lufthansa να μειώσει τον αριθμό των αεροσκαφών της που έχουν βάση τη Γερμανία.

    Πάντως, η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ φέρεται να ανέφερε σε συνάντηση συντηρητικών βουλευτών πώς θα δώσει μάχη για να μην χάσει η εταιρεία τα slots.

    Γιατί είναι σημαντικά τα slots

    Οι χρονοθυρίδες από-προσγείωσης στα αεροδρόμια είναι ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για τις αεροπορικές, αφού τους δίνουν τη δυνατότητα να πετούν ακόμη και όταν η κίνηση είναι μεγάλη, αλλά και σε ζηλευτούς προορισμούς.

    Πρόκειται για ένα «commodity» που οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές Αρχές έχουν ζητήσει επανειλημμένα από τις αεροπορικές να παραχωρήσουν σε μικρότερες ανταγωνιστικές τους όταν ζητούν π.χ. το «πράσινο φως» για συγχωνεύσεις. Όπως συνέβη άλλωστε και στην περίπτωση της εξαγοράς μονάδας της Air Berlin από τη Lufthansa το 2017.

    Το πακέτο στήριξης της Lufthansa θα είναι η πρώτη ανακεφαλαιοποίηση που θα «ζυγίσει» η ΕΕ μετά τη χαλάρωση των κανόνων που ίσχυαν μέχρι τώρα και απαγόρευαν συνήθως στις κυβερνήσεις να επιδοτούν επιχειρήσεις. Την ίδια ώρα, οι ρυθμιστικές Αρχές έχουν να αντιμετωπίσουν και την έντονη αντίδραση της Ryanair που τις κατηγορεί ότι παραβιάζουν τις αρχές της ΕΕ περί δίκαιου ανταγωνισμού επιτρέποντας να διοχετεύονται κρατικά κεφάλαια σε μη αποδοτικές αεροπορικές εταιρείες. Η Ryanair υποστηρίζει ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να χρηματοδοτήσουν έναν πόλεμο τιμών ή επεκτατικές κινήσεις που θα βγάλουν νοκ άουτ άλλες εταιρείες.



    ΣΧΟΛΙΑ