• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    John Wobensmith: Η «τέλεια καταιγίδα» της παγκόσμιας ναυτιλίας θα περάσει

    • Bloomberg


    Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχει πέσει σε τρικυμισμένα ύδατα το 2020, καθώς η κρίση του κοροναϊού που ταλανίζει την Κίνα και έχει αναστατώσει τις αγορές εμπορευμάτων ήρθε να προστεθεί στους κινδύνους από την εποχιακή επιβράδυνση και τις κακές καιρικές συνθήκες. Ένας διευθύνων σύμβουλος που επιβλέπει ένα στόλο 55 πλοίων λέει ότι θα υπάρξει ανάκαμψη.

    «Αυτό είναι σίγουρα προσωρινό», δήλωσε ο John Wobensmith της Genco Shipping & Trading Ltd. «Πιστεύουμε ότι το δεύτερο εξάμηνο θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα», δήλωσε ο βετεράνος της βιομηχανίας σε συνέντευξή του στη Νέα Υόρκη, επικαλούμενος το ενδεχόμενο μέτρων ενίσχυσης της οικονομίας στην Κίνα, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη προσφορά πλοίων.

    Η υγειονομική κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχει πλήξει τις τιμές των πάντων, από το σιδηρομεταλλεύμα μέχρι τη σόγια, και έχει επηρεάσει τις τιμές ναύλωσης που ήδη ήταν υπό πίεση. Τα πλοία ξηρού φορτίου της Genco μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και σιτηρά, συνδέοντας ορυχεία και αγροκτήματα με τις αγορές που χρειάζονται τις πρώτες ύλες, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας οικονομίας της Ασίας. Το πλήγμα από τον ιό, ο οποίος έχει επιβραδύνει τη δραστηριότητα σε μερικά κινεζικά λιμάνια, ήρθε να προστεθεί στις άλλες προκλήσεις που έχουν πλήξει τις τιμές, σύμφωνα με τον Wobensmith.

    «Αυτά που αντιμετωπίζει το ξηρό φορτίο δεν είναι τόσο θέματα μεταφορών», δήλωσε ο Wobensmith, ο οποίος εργάζεται στη βιομηχανία εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες. «Είναι απλώς ότι εξαιτίας του κοροναϊού, της εποχικότητας και του καιρού, είναι η τέλεια καταιγίδα και έχει ωθήσει τις τιμές πολύ χαμηλά στα μεγαλύτερα πλοία».

    Ο δείκτης Baltic Exchange Dry, που μετρά τη ζήτηση για πλοία, υποχώρησε κατά 55% τον Ιανουάριο και έπεσε το χαμηλότερο επίπεδο από το 2016 στις αρχές του μήνα, καθώς ο ιός εξαπλώθηκε στην Κίνα, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να επιβάλει περιορισμούς στις ταξιδιωτικές και βιομηχανικές δραστηριότητες. Οι μετοχές της Genco υπέστησαν επίσης πλήγμα, υποχωρώντας κατά 23% μέχρι τώρα φέτος.

    Μία ιδιαίτερη πηγή αδυναμίας για την αγορά ξηρού φορτίου προέρχεται από το σιδηρομετάλλευμα, το μεγαλύτερο φορτίο κατ’ όγκο. Οι ισχυρές βροχοπτώσεις στη Βραζιλία αυτήν την περίοδο του χρόνου συνήθως μειώνουν τις ροές. Επιπλέον, ένας κυκλώνας που έπληξε τη Δυτική Αυστραλία αυτόν το μήνα προκάλεσε προβλήματα σε ορισμένα κύρια  λιμάνια.

    Επιβράδυνση της δραστηριότητας

    «Έχουμε συνεχίσει να δένουμε στην Κίνα», δήλωσε ο Wobensmith, προσθέτοντας ότι η Genco δεν έχει εκτρέψει πλοία της και ότι δεν υπάρχουν γνωστές περιπτώσεις κήρυξης ανωτέρας βίας στον τομέα του ξηρού φορτίου. «Υπάρχει επιβραδυμένη δραστηριότητα στα λιμάνια, υπάρχουν λιγότεροι εργαζόμενοι, αλλά νομίζω ότι υπάρχει σχέδιο».

    Η Κίνα έχει καλλιεργήσει προσδοκίες ότι θα αυξήσει τις δαπάνες του τρέχοντος έτους για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο του ιού, αν και η κορυφαία εξορυκτική εταιρεία BHP Group προειδοποίησε ότι οι επόμενες έξι εβδομάδες θα είναι κρίσιμες. Ο κατασκευαστικός και ο μεταποιητικός τομέας της Κίνας πρέπει να επιστρέψουν στην κανονικότητά τους τον Απρίλιο για να διασφαλιστεί ότι η υπάρχουσα αναστάτωση μπορεί να εξισορροπηθεί πριν από το τέλος του έτους, δήλωσε ο μεγαλύτερος ανθρακωρύχος του κόσμου.

    Η εξορυκτική εταιρεία της Αυστραλίας Fortescue Metals Group αυτήν την εβδομάδα υπογράμμισε επίσης το εύρος των μέτρων. Η επιθυμία της Κίνας να επιτύχει τους αναπτυξιακούς στόχους του 2020 θα πρέπει να ενισχύσει το σιδηρομεταλλεύμα γιατί θα απαιτήσει επενδύσεις σε υποδομές έντασης χάλυβα, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Elizabeth Gaines στο Bloomberg Television.

    Η Genco βλέπει προοπτικές για μέτρα τόνωσης της οικονομίας κατά το δεύτερο εξάμηνο, τα οποία θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν τη ζήτηση για πρώτες ύλες παραγωγής χάλυβα. Ταυτόχρονα, με τη διάλυση περισσότερων πλοίων και την απουσία παραγγελιών νέων πλοίων εν μέσω αρνητικού κλίματος, αυτό θα σήμαινε μικρότερη προσφορά πλοίων όταν η ζήτηση αυξηθεί, σύμφωνα με τον Wobensmith. «Η αγορά θα είναι σε δυνατότερη θέση», είπε.



    ΣΧΟΛΙΑ