bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Η&Μ: Το νέο στοίχημα της εταιρείας που θα συζητηθεί!

  • Bloomberg


Η Hennes & Mauritz (Η&Μ) αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή μία υπηρεσία ενοικίασης ρούχων, καθώς η βιομηχανία της μόδας δέχεται έντονη κριτική για τη συμμετοχή της στη δημιουργία αποβλήτων και στη μόλυνση.

Από την Παρασκευή, οι καταναλωτές μπορούν να νοικιάζουν ρούχα έναντι 37 δολαρίων την εβδομάδα, σε ένα ανακαινισμένο κατάστημα του ομίλου, στην πλατεία Sergels Torg στο κέντρο της Στοκχόλμης.

Η σουηδική αλυσίδα ενδυμάτων ακολουθεί τις κινήσεις των ανταγωνιστών της, Banana Republic και Urban Outfitters, οι οποίες άρχισαν να παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες νωρίτερα φέτος, προκειμένου να αξιοποιήσουν μία αγορά, που ανήλθε σε 1 δισ. δολάρια το 2018. Ορισμένες ιστοσελίδες όπως οι Vinted και Hurr Collective επεκτείνονται στην Ευρώπη, προσφέροντας στους καταναλωτές τη δυνατότητας να πωλούν και να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα.

Η υπηρεσία ενοικίασης της H&M περιορίζεται σε μία συλλογή 50 ενδυμάτων και παρέχεται στα μέλη της εταιρείας στο πλαίσιο του προγράμματος ανταμοιβής πελατών. Η H&M θα αξιολογήσει το εγχείρημα σε τρεις μήνες, πριν επιχειρήσει να το επεκτείνει και σε άλλες περιοχές. Το κατάστημα που εγκαινιάζει το νέο concept, θα παρέχει επίσης υπηρεσίες επισκευής ρούχων, καφετέρια και μπαρ ομορφιάς.

«Έχουμε μια τεράστια πίστη στη μίσθωση, αλλά θέλουμε ακόμα να δοκιμάσουμε και να μάθουμε πολλά και να κάνουμε αλλαγές», δήλωσε ο Daniel Claesson, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης της H&M, σε παρουσίαση του νέου καταστήματος.

Ο αναλυτής της Credit Suisse, Simon Irwin υποστήριξε ότι διατηρεί αμφιβολίες για το πλάνο.

«Θα εκπλαγώ αν μπορέσετε πραγματικά να το κάνετε να λειτουργήσει ως επιχειρηματικό μοντέλο», είπε. «Δεν βλέπω ότι το κόστος που περιλαμβάνει ένα μοντέλο μίσθωσης σε αυτά τα επίπεδα τιμών, έχει νόημα.»

Η βιομηχανία ειδών ένδυσης έχει βρεθεί στο μικροσκόπιο, καθώς είναι υπεύθυνη για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και καταναλώνει περισσότερη ενέργεια από ότι η αεροπορία και η ναυτιλία συνολικά, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. Μέχρι το 2040, η H&M έχει στόχο να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ώστε οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου να είναι αρνητικές, πράγμα που σημαίνει ότι θα αντισταθμίσει περισσότερο από ότι παράγει.

Οι μετοχές της H&M υποχωρούσαν το πρωί της Παρασκευής κατά 0,4%.