• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ikea: Γιατί “ψηφίζει” Κίνα και προχωρά σε επενδύσεις-έκπληξη 1,4 δισ. δολαρίων

    • Bloomberg


    Η εταιρεία κολοσσός στην κατασκευή και εμπορία επίπλων, Ikea, είδε την αύξηση των πωλήσεων της να περιορίζεται για τρία συνεχόμενα έτη στην Κίνα, καθώς η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με την επιβράδυνση της οικονομίας της και την μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης που προκάλεσε ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ.

    Παρόλα αυτά, η σουηδική αλυσίδα λιανικής προχωράει σε επενδύσεις 10 δισεκατομμυρίων γουάν (1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στους επόμενους 12 μήνες και ανοίγει τέσσερα ακόμη καταστήματα στη χώρα μέχρι τον Αύγουστο του 2020, δήλωσε η πρόεδρος της στην Κίνα Anna Pawlak-Kuliga, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοδιογράφων στο Πεκίνο.

    “Έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στην αγορά της Κίνας”, επισήμανε. “Είναι μία από τις πιο δυναμικές αγορές με τις περισσότερες δυνατότητες”.

    Οι έμποροι λιανικής παγκοσμίως, που από καιρό πόνταραν στην ανερχόμενη μεσαία τάξη της Κίνας για εκρηκτική ανάπτυξη, ασχολούνται με την άνευ προηγουμένου αβεβαιότητα που επικρατεί στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο. Ο επόμενος γύρος ενός εμπορικού πολέμου με τις Η.Π.Α. θα οδηγήσει πιθανότατα την οικονομική ανάπτυξη κάτω από το 6%, ενώ το αποδυναμωμένο γουάν επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία των καταναλωτών. Ωστόσο, τα παγκόσμια, ισχυρά brands από την Starbucks Corp. έως τη Ferrero Rocher συνεχίζουν να επεκτείνονται στην Κίνα, επενδύοντας στις μακροπρόθεσμες δυνατότητες της μεγαλύτερης ομάδας καταναλωτών παγκοσμίως.

    Η Ikea, της οποίας οι παγκόσμιες πωλήσεις άγγιξαν το περασμένο έτος τα 38,8 δισεκατομμύρια ευρώ (43 δισεκατομμύρια δολάρια), βλέπει τους Κινέζους καταναλωτές να αναζητούν αγαθά υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένης της επίπλωσης στο σπίτι, δήλωσε ο Pawlak-Kuliga. Η Ikea θα προσαρμόσει τις επιχειρηματικές δραστηριότητές της στην Κίνα ώστε να εναρμονιστεί με τις τοπικές ανάγκες, όπως η δρομολόγηση πωλήσεων σε τοπικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και η πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος στο Wechat για τους καταναλωτές που επιθυμούν να παραγγείλουν τους αγαπημένους τους κεφτέδες.

    Παράλληλα, φέρνει μία νέα αντίληψη των mini-Ikea καταστημάτων στη Σαγκάη το επόμενο έτος. Αυτά τα “στούντιο σχεδιασμού”, που προορίζονταν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες που δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν έξω από το κέντρο της πόλης για να πάνε στα μεγαλύτερα καταστήματα της Ikea, έχουν ήδη ξεκινήσει στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη.



    ΣΧΟΛΙΑ