bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Οι προσδοκίες για την τιμή του LNG και οι εφοπλιστές που θα επωφεληθούν

  • Bloomberg
dynagas LNG

Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) «Clean Energy» της Dynagas LNG Partners είναι χωρητικότητας 149.700-cbm και κατασκευής του έτους 2007


Η υποχώρηση των τιμών του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε τόσο χαμηλές τιμές, έχει οδηγήσει τους εμπόρους στην αναζήτηση δεξαμενόπλοιων όπου θα αποθηκεύσουν τα καύσιμα με την ελπίδα βελτίωσης των τιμών το επόμενο διάστημα.

Παρόλο που είναι θέμα τύχης, καθώς η ζήτηση καθορίζεται από τις καιρικές συνθήκες και είναι απρόβλεπτη, τα σήματα τιμών υποδηλώνουν ότι η επιλογή αποθήκευσης του LNG σε πλοία αποτελεί μία ελκυστική επιλογή όχι μόνο στην Ασία αλλά και στην Ευρώπη. Το αναμενόμενο premium στις τιμές των μεταγενέστερων συμβολαίων (contago), αυξάνεται τόσο στα spot της Ασίας όσο και στο δείκτη αναφοράς της Μεγάλης Βρετανίας, ωθώντας τους εμπόρους να βρουν τρόπο να αυξήσουν το κέρδος τους, επιλέγοντας να αποθηκεύσουν το προϊόν στη θάλασσα.

Premium of Dec. 2019 U.K. gas over Sept. 2019

Λαμβάνοντας υπόψη το χάσμα τιμών και με εκτιμώμενο κόστος αποθήκευσης του LNG στα 60-75 σεντς, το ένα εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (BTU) το μήνα, «οι τρέχουσες τιμές των ναύλων αφήνουν τα περιθώρια για πλωτούς τρόπους αποθήκευσης το Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους τόσο στη Βορειοανατολική Ασία όσο και στον Ατλαντικό», εκτίμησε ο Boyes.

Πόσο κέρδος μπορεί πραγματικά να εξασφαλίσει κάποιος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κόστος της ενοικίασης ενός δεξαμενόπλοιου και της διατήρησης του καυσίμου σε υγρή μορφή σε μείον 162 βαθμούς Κελσίου (μείον 260 βαθμούς Φαρενάιτ).

JKM LNG Dec. futures premium over Sept.

«Νομίζω ότι το ερώτημα είναι ποιος θα κάνει την αρχή όταν έρθει η ώρα για την αποθήκευση», δήλωσε ο Oystein Kalleklev, διευθύνων σύμβουλος της Flex LNG Ltd. 

«Πιστεύω ότι οι πρώτες προσφορές θα είναι ισορροπημένες και θα ωφελήσουν τόσο τους εμπόρους όσο και τους εφοπλιστές, καθώς οι έμποροι πιθανώς να πρέπει να αναλάβουν κάποιο ρίσκο».

Τα υψηλά επίπεδα αποθήκευσης στην Ευρώπη σημαίνει ότι τα δεξαμενόπλοια είναι ένας από τους λίγους που θα έχουν όφελος από αυτή τη διαδικασία. Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες με μεγάλη μεταφορική ικανότητα και οι εφοπλιστές που έχουν επηρεαστεί από την κατάρρευση των τιμών των ναύλων στη spot αγορά από την αρχή του έτους.

Οι τιμές των ναύλων έχουν πλέον σταθεροποιηθεί και δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, αναφέρει η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού.

«Ωστόσο, η βιομηχανία έχει πιθανώς μάθει το μάθημα της από όσα συνέβησαν στο παρελθόν, καθώς το 2017, η ξαφνική αύξηση της ζήτησης  για LNG στην Κίνα αιφνιδίασε την αγορά, ενώ το 2018, όταν η πρόωρη αποθήκευση, τα πλωτά φορτία και η απογοητευτική ζήτηση του χειμώνα είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει πλεόνασμα σε LNG και άρα να υποχωρήσει η τιμή του, επισημαίνει ο CFO της GasLog, Alastair Maxwell.

Πήτερ Λιβανός GasLog Partners
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) «GasLog Seattle» της GasLog Partners είναι χωρητικότητας 155.000-cbm και κατασκευής του έτους 2013