• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η Nestle θέλει το… DNA σου


    Η εταιρεία που σε γνώρισε με τη σοκολάτα γάλακτος, τα νουντλς Maggi και άπειρα άλλα προϊόντα ανησυχεί για την υγεία σου…

    Η Nestle, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, αποφάσισε να ενδώσει και αυτή στην τάση για διατροφή προσαρμοσμένη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ανθρώπου, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, τεστ DNA και την εμμονή της εποχής με την προβολή κάθε πιάτου που καταναλώνουμε στο Instragram. Το πρόγραμμα, που ξεκίνησε από την Ιαπωνία η οποία αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με τη γήρανση του πληθυσμού της, μπορεί, μάλιστα, να δώσει στην ελβετική εταιρεία πληθώρα προσωπικών δεδομένων που αφορούν την κατάσταση της υγείας και τη διατροφή των πελατών της, καθώς επικεντρώνεται στους καταναλωτές που θέλουν να βελτιώσουν την υγεία και τις προοπτικές μακροζωίας τους.

    Στην Ιαπωνία, στο πλαίσιο του προγράμματος «Nestle Wellness Ambassador» περίπου 100.000 άνθρωποι στέλνουν φωτογραφίες από το φαγητό που καταναλώνουν μέσω της δημοφιλούς εφαρμογής Line που, στη συνέχεια, προτείνει αλλαγές στον τρόπο ζωής και ειδικά διαμορφωμένα συμπληρώματα διατροφής. Το κόστος του προγράμματος μπορεί να ανέλθει στα 600 δολάρια ετησίως για κάψουλες με τις οποίες μπορεί κανείς να φτιάξει τσάι πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία, smoothies και άλλα προϊόντα όπως σνακ εμπλουτισμένα με βιταμίνες. Επιπλέον, με το συνοδευτικό κιτ για το σπίτι μπορεί κάποιος να δώσει δείγματα αίματος και να κάνει τεστ DNA για να διαπιστώσει αν διατρέχει κίνδυνο να παρουσιάσει π.χ. υψηλή χοληστερίνη ή διαβήτη.

    Σύμφωνα με τον Ray Fujii, partner της L.E.K. Consulting στην Ιαπωνία, η Nestle προσπαθεί να βρει τον αλγόριθμο μεταξύ των αποτελεσμάτων των τεστ και των γενετικών πληροφοριών και τι συνιστά ως λύση. Αν τα καταφέρει, θα είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα, λέει.

    Στο βιβλίο του «Nutrition for a Better Life» (Διατροφή για μια Καλύτερη Ζωή), ο πρώην επικεφαλής της Nestle Peter Brabeck-Letmathe υποστηρίζει ότι τα εξατομικευμένα προγράμματα διατροφής και υγείας αποτελούν το μέλλον του κλάδου.

    «Με μια κάψουλα παρόμοια με αυτή ενός Nespresso, ο κόσμος θα μπορεί να προσλαμβάνει κοκτέιλ θρεπτικών συστατικών ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες του ή να ετοιμάζει το φαγητό του μέσω εκτυπωτών 3D σύμφωνα με ηλεκτρονικά καταγεγραμμένες συστάσεις για την υγεία του», γράφει.

    Δύο χρόνια μετά την έναρξη του προγράμματος, οι Ιάπωνες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ευεξίας της Nestle πίνουν πλέον τσάι ενισχυμένο σε θρεπτικά συστατικά και συσκευασμένο σε κάψουλες, όπως ο καφές Nespresso.

    «Οι καταναλωτές δείχνουν ενδιαφέρον επειδή ζούμε σε έναν ηδονιστικό κόσμο όπου ο καθένας θεωρεί ότι είναι σημαντικότερος από τους υπόλοιπους», λέει ο Peter Jones, ο οποίος ασχολείται με την επιστήμη της διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Μανιτόμπα στον Καναδά. «Αυτή θα είναι η κατεύθυνση του μέλλοντος. Η λογική του one size ανήκει στο παρελθόν», συμπληρώνει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Benetton: Η επιχειρηματική δυναστεία που κινδυνεύει να θαφτεί στα συντρίμμια της Γένοβας



    ΣΧΟΛΙΑ