bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Γιατί ο CEO της Apple, Τιμ Κουκ, επένδυσε σε ένα τηλέφωνο ντους

  • Bloomberg
Cook

Tim Cook, CEO της Apple


O Tim Cook σπανίως επενδύει το χρόνο και τα χρήματα του σε προϊόντα που δεν φέρουν το λογότυπο της Apple. Ωστόσο, όταν δοκίμασε ένα πρωτότυπο τηλέφωνο ντους στο γυμναστήριο πριν από πέντε χρόνια, αποφάσισε να κάνει μία εξαίρεση.

Ο Philip Winter, τον οποίο βοήθησε να δημιουργήσει το τηλέφωνο μπάνιου Nebia, θυμάται ότι μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο το 2014 για να κάνει την ιδέα του πραγματικότητα. Το συγκεκριμένο εξάρτημα ψεκάζει με τέτοιο τρόπο το χρήστη, ώστε να χρησιμοποιεί λιγότερο νερό, ενώ παράλληλα το διατηρεί ζεστό. Κατασκευασμένο από υλικά όπως το αλουμίνιο, το συγκεκριμένο σύστημα μοιάζει με κάτι το οποίο θα μπορούσε να έχει σχεδιάσει η Apple, αν έφτιαχνε εξαρτήματα για το μπάνιο.

Για να αναπτύξει το προϊόν, ο Winter, έπεισε γυμναστήρια στη Silicon Valley να κάνουν πιλοτικές δοκιμές. Μετά από την τοποθέτηση του τηλεφώνου στις ντουζιέρες,  το πρωί θα περίμενε ο ίδιος έξω από τα αποδυτήρια προκειμένου να δει τις αντιδράσεις των χρηστών. Τότε ήταν που συνάντησε τον Cook, ο οποίος έτυχε να χρησιμοποιήσει την αρχική εκδοχή του προϊόντος σε ένα γυμναστήριο στο Palo Atlo, στην Καλιφόρνια, όπου συνήθιζε να γυμνάζεται τα περισσότερα πρωινά.

Ο Cook εντυπωσιάστηκε από την περιβαλλοντική πρόβλεψη, σύμφωνα με τον Winter, ο οποίος ρώτησε τον CEO της Apple αν είναι πρόθυμος να κάνει μία επένδυση. Παρά το γεγονός ότι το πρωτότυπο δεν ήταν τόσο καλά κατασκευασμένο, ο Cook ενθουσιάστηκε με το προϊόν επειδή δεν υπήρξε μέχρι τότε τίποτε καινοτόμο στη συγκεκριμένη αγορά. Παράλληλα, εκτίμησε το σχεδιασμό του, υποστήριξε ο Winter. Έτσι, ο Cook στήριξε τη Nebia πριν από πέντε χρόνια και συμμετείχε και στους επόμενους γύρους χρηματοδότησης της εταιρείας. Η start up συγκέντρωσε περίπου οκτώ εκατομμύρια δολάρια συνολικά, σύμφωνα με την Crunchbase.

Ο Winter δεν μπορούσε να αποκαλύψει πόσα χρήματα επένδυσε ο Cook, αλλά είπε ότι ήταν «σημαντικό ποσό». Ο συνιδρυτής της Nebia δήλωσε ότι ο Cook χρησιμοποίησε δικά του χρήματά και τόνισε ότι η startup δεν έλαβε επισήμως βοήθεια από την Apple, η οποία αρνήθηκε να σχολιάσει.

Ωστόσο, ο Cook μοιράστηκε μερικές από τις γνώσεις που απέκτησε, ως επικεφαλής της μεγαλύτερης εταιρείας τεχνολογίας στον κόσμο, συμβουλεύοντας τη Nebia για τους προμηθευτές και ωθώντας την να δώσει προτεραιότητα στην εμπειρία των χρηστών, το σχεδιασμό και τη βιωσιμότητα της.

«Τα emails του έχουν μεγάλη έκταση, είναι καλογραμμένα και περιέχουν λεπτομέρειες», ανέφερε ο Winter.

Επίσης, ο Cook είπε στον Winter να αναζητήσει και άλλους επενδυτές που να πιστεύουν στο προϊόν, αντί για venture capital που απλώς αναζητούν γρήγορο κέρδος. Ο Eric Schmidt, πρώην CEO της Google, επίσης στήριξε τη Nebia, μέσω του Schmidt Family Foundation.

H Nebia παρουσίασε μία νέα έκδοση του συστήματος ντουζ την Τρίτη, που είναι μικρότερο και πιο φθηνό. Το κόστος του ανέρχεται σε 199 δολάρια, έναντι 499 δολαρίων που στοιχίζει αυτό που κυκλοφορεί τώρα στην αγορά. Ο Winter ενημέρωσε τον Cook για τέσσερις ακόμη πιθανές συνεργασίες, για τη ανάπτυξη νέων μοντέλων. Ο Cook δεν εμφανίστηκε πρόθυμος για τις τρεις πρώτες, αλλά έδειξε ενδιαφέρον για τη συνεργασία με την εταιρεία Moen, που κατασκευάζει βρύσες, λόγω της φήμης της, επισήμανε ο Winter.


ΣΧΟΛΙΑ