• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Εκτίναξη των ναύλων στα τάνκερ φέρνουν τα αντίποινα από το Ιράν

    • Bloomberg

    tanker VLCC


    Οι ιδιοκτήτες πετρελαιοφόρων αυξάνουν τα ναύλα για τη μεταφορά αργού πετρελαίου σε μία από τις βασικές διαδρομές από τη Μέση Ανατολή, καθώς οι κίνδυνοι στον Κόλπο κλιμακώνονται αφού το Ιράν προχωρά σε αντίποινα μετά τη δολοφονία του ισχυρού στρατηγού της χώρας, από τις ΗΠΑ.

    Οι πλοιοκτήτες προσφέρουν ολοένα και υψηλότερες τιμές ναύλων για τα υπερτάνκερ που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο προς την Κίνα, που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι τουλάχιστον 14% υψηλότερες από τις προηγούμενες κρατήσεις, σύμφωνα με ναυλομεσίτες και εμπόρους πετρελαίου στην Ασία.

    Παρόλο που δεν έχουν αναφερθεί συμφωνίες σε αυτά τα επίπεδα, οι ναυτιλιακές ζητούν premium προκειμένου να εισέλθουν στη συγκεκριμένη περιοχή για να φορτώσουν, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

     

    Cost to hire ships from the Middle East to China may climb on fears

    Η άνοδος του κόστους για τη βασική ναυτιλιακή διαδρομή δείχνει πώς η κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν επιδρά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού πετρελαίου. Είναι το τελευταίο σοκ που έπληξε την αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων, η οποία επηρεάστηκε πέρυσι από τις κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ σε κορυφαία κινεζική ναυτιλιακή για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου και το σαμποτάζ των δεξαμενόπλοιων κοντά στο Στενό του Ορμούζ – πράξη για την οποία κατηγορήθηκε το Ιράν. Πιο πρόσφατα, τα ναύλα αυξήθηκαν λόγω των νέων κανονισμών στη ναυτιλία που επιβάλουν τη χρήση καθαρότερων καυσίμων στα πλοία.

    “Σε μια τέτοια κατάσταση, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εφοπλιστές χρεώνουν υψηλότερα ναύλα, επειδή πρέπει να προστατεύσουν τους ισολογισμούς τους εν αναμονή της αύξησης των ασφαλίστρων”, δήλωσε ο Tilak Doshi, ο οποίος εργάστηκε στο παρελθόν στη Saudi Aramco και την Louis Dreyfus Energy.

    Οι πλοιοκτήτες προσφέρουν ναύλα για τη διαδρομή της Μέσης Ανατολής προς την Κίνα μεταξύ 165 και 180 μονάδων της κλίμακας Worldscale, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες. Νωρίτερα, αυτή την εβδομάδα, τα πλοία της ίδιας διαδρομής είχαν ναυλωθεί μεταξύ 140 και 150 μονάδων της κλίμακας Worldscale, από 122 που ήταν πριν από την επίθεση των ΗΠΑ την Παρασκευή.

    Η Ασία, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη Μέση Ανατολή για τις παραδόσεις του αργού πετρελαίου της, ακόμη και όταν τα διυλιστήρια σε ολόκληρη τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ινδία επιδιώκουν να διαφοροποιηθούν. Οι τρεις μεγαλύτεροι παραγωγοί του ΟΠΕΚ, Σαουδική Αραβία, Ιράκ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αντλούσαν πάνω από 17 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως τον περασμένο μήνα, προμηθεύοντας με πετρέλαιο τα τοπικά διυλιστήρια και τις εταιρείες επεξεργασίας πετρελαίου ανά τον κόσμο.

     



    ΣΧΟΛΙΑ