bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Apple: Στην τελική ευθεία για online πωλήσεις στην Ινδία τον επόμενο μήνα

tim cook

Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple


Η Apple ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί για πρώτη φορά μέσω διαδικτυακού καταστήματος στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά smartphone της Ινδίας από τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με πληροφορίες, εκμεταλλευόμενη την χαλάρωση των παλαιότερων αυστηρών απαγορεύσεων για τις άμεσες πωλήσεις λιανικής από ξένες εταιρείες.

Το διαδικτυακό κατάστημα θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει λίγο πριν το θρησκευτικό φεστιβάλ Dussehra της Ινδίας, σύμφωνα με την ίδια πηγή.  Η εταιρεία παραγωγής του iPhone, που ασκούσε πιέσεις για χρόνια στο Νέο Δελχί προκειμένου να παρακάμψει τους κανονισμούς που αναγκάζουν εταιρίες όπως η ίδια να προμηθεύονται το 30% των εξαρτημάτων τους από τοπικούς παρόχους, είχε σχεδιάσει αρχικά να ξεκινήσει τις διαδικτυακές πωλήσεις λίγους μήνες αφότου η κυβέρνηση χαλάρωσε τους κανονισμούς, πέρυσι. Ωστόσο τα σχέδια της δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω της πανδημίας.

Με πληθυσμό 1,3 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, η Ινδία αντιπροσωπεύει μία μεγάλη αγορά, στην οποία η Apple θεωρεί ολοένα και περισσότερο σημαντικό να εστιάσει, ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η κατασκευάστρια του iPhone, που έχει μόλις γράψει ιστορία ξεπερνώντας τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια χρηματιστηριακής αξίας, δίνει ώθηση στις επενδύσεις της στην χώρα της Νότιας Ασίας για να μειώσει την εξάρτηση της από την Κίνα, τόσο ως αγορά αλλά και ως βάση για τις κατασκευές της, λόγω των αυξημένων εντάσεων μεταξύ της Ουάσινγκτον και του Πεκίνου.

Η εταιρεία με έδρα το Cupertino στην Καλιφόρνια έχει επίσης σχεδιάσει να ανοίξει δεύτερο καταστήματα στον κόμβο της τεχνολογίας, το Μπανγκαλόρ, μετά από το πρώτο φυσικό της κατάστημα στη χώρα, που θα είναι στην Βομβάη, αναφέρουν πληροφορίες. Το πρώτο φυσικό κατάστημα της Apple θα ανοίξει τον επόμενο χρόνο σε μία πολυτελή περιοχή της Βομβάης, ενώ η εταιρεία έχει ήδη βρει έναν χώρο σχεδόν μισού εκατομμυρίου τετραγωνικών ποδιών στην καρδιά της Μπανγκαλόρ κοντά στην πλατεία Μίνσκ. Η Apple δεν δέχθηκε να σχολιάσει την στρατηγική της για τις κινήσεις της στην αγορά λιανικής της Ινδίας.

Προς το παρόν η Apple προσφέρει τις συσκευές της στην Ινδία μέσα από καταστήματα franchise των συνεργατών της και μέσω διαδικτυακών πλατφορμών όπως η Flipkart Online Retails Services Pvt. της Walmart και η Amazon.com Inc. Πουλώντας μέσω των δικών της καταστημάτων και μέσω της ιστοσελίδας της, η εταιρεία θα μπορέσει να διαχειριστεί το brand της και να διεκδικήσει την εμπιστοσύνη των πελατών της ενώ θα δραστηριοποιείται με ισότιμους όρους με τους ανταγωνιστές της,  όπως η OnePlus της Κίνας και η Samsung Electronics Co. της Νότιας Κορέας.

Παράλληλα με την επέκταση της λιανικής της παρουσίας στην Ινδία, η εταιρεία δρομολογεί τη συναρμολόγηση των νεότερων συσκευών της, iPhone SE και iPhone 11, στην χώρα, μέσω των συνεργατών της στην παραγωγή, τους όμιλος Foxconn Technology και Wistron Corp. Άλλος συνεργάτης συναρμολόγησης, η Pegatron Corp., θα δημιουργήσει το πρώτο της εργοστάσιο στην Ινδία.

H Apple κατέκτησε τον premium τομέα της αγοράς smartphone της Ινδίας με μερίδιο αγοράς 49% κατά την διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, σύμφωνα με την εταιρεία IDC. Το νεότερο iPhone 11 και το iPhone XR μαζί, αποτέλεσαν το 28% των πολυτελών φορτίων, φανερώνοντας ότι η ζήτηση για ακριβότερα iPhone αυξάνεται, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια κατά τα οποία τα φτηνότερα και παλαιότερα μοντέλα αποτελούσαν ένα μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων των iPhone.

Επιμέλεια μετάφρασης: Αμαλία Σοφία Βερούτη



ΣΧΟΛΙΑ