• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Απώλειες άνω των 7 δισ. δολαρίων για τον Mark Zuckerberg, καθώς εντείνονται τα προβλήματα του Facebook

    • Bloomberg
    Mark Zuckerberg, Facebook

    Mark Zuckerberg, Facebook


    Οι μετοχές της Facebook δείχνουν σημάδια νέας πτώσης, για δεύτερη συνεδρίαση, αφού περισσότερες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των Starbucks Corp. και Diageo Plc, εντάχθηκαν στον αυξανόμενο αριθμό εμπορικών σημάτων που σχεδιάζουν να σταματήσουν τις δαπάνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπονομεύοντας τις προοπτικές ανάπτυξης της εταιρείας.

    Στην προσυνεδρίαση οι μετοχές σημείωσαν πτώση 2,5%, λίγο πριν από το άνοιγμα των αγορών της Νέας Υόρκης. Ο τίτλος βυθίστηκε κατά 8,3% την Παρασκευή, όταν η Unilever, ένας από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους στον κόσμο, δήλωσε ότι θα σταματήσει τις δαπάνες στο Facebook φέτος, με αποτέλεσμα να εξανεμιστούν 56 δισ. δολάρια από την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας, μειώνοντας παράλληλα την αξία της περιουσίας του CEO της  Mark Zuckerberg πάνω από 7 δισεκατομμύρια δολάρια . Οι μετοχές έκλεισαν στα 216,08 δολάρια την Παρασκευή αφού έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ στα 242,24 δολάρια την προηγούμενη Τρίτη.

    Οι εταιρείες Starbucks και Diageo ακολούθησαν την Unilever, την Coca-Cola Co. και αρκετές άλλες εταιρείες που έκαναν γνωστό ότι θα μειώσουν τις δαπάνες διαφήμισης, διαμαρτυρόμενες για την έλλειψη επίβλεψης από το Facebook και τα άλλα social media, για τον περιορισμό των μηνυμάτων μίσους και τις αναρτήσεις που διχάζουν και παραπληροφορούν.

    Ενώ ένας μεμονωμένος διαφημιζόμενος δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να βλάψει μια εταιρεία που είχε έσοδα 17,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το περασμένο τρίμηνο, η πίεση αυξάνεται καθώς και άλλα εμπορικά σήματα και ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων λένε ότι περιμένουν περισσότερες εταιρείες να συμμετάσχουν στο μποϊκοτάζ. Σε συνδυασμό με μια οικονομική επιβράδυνση λόγω της πανδημίας, η απειλή για το Facebook μεγαλώνει.

    «Δεδομένου του θορύβου που προκαλεί, αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην επιχείρηση του Facebook», έγραψε ο αναλυτής της Wedbush Securities, Bradley Gastwirth σε σημείωμα του. «Το Facebook πρέπει να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα γρήγορα και αποτελεσματικά, προκειμένου να σταματήσει την εκτός ελέγχου έξοδο των διαφημίσεων που κινδυνεύει να συμβεί”.

    Το Facebook αντιμετώπισε ήδη κάποια προβλήματα στο δεύτερο τρίμηνο, το οποίο λήγει αυτή την εβδομάδα. Ο CFO, Dave Wehner είπε τον Απρίλιο σε ένα conference call, ότι είδε “το ενδεχόμενο μίας ακόμη πιο σοβαρής συρρίκνωσης της διαφημιστικής βιομηχανίας».

    Ο αριθμός των κρουσμάτων κορονοϊού έχει αυξηθεί κατά τους ενδιάμεσους μήνες, αναγκάζοντας πολλά μέρη της χώρας να επιβραδύνουν ή να αναβάλλουν την επανεκκίνηση της οικονομίας, δίνοντας έτσι στους διαφημιζόμενους μία ακόμη δικαιολογία για τον περιορισμό των δαπανών. Οι πωλήσεις του Facebook θα αυξηθούν κατά 1% την περίοδο του Ιουνίου, ακολουθούμενη από αύξηση κατά 7% το τρίτο τρίμηνο, αναφέρουν οι αναλυτές, μακράν η μικρότερη τριμηνιαία αύξηση από τότε που η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο.

    Η Starbucks είπε την Κυριακή ότι θα σταματήσει τις δαπάνες σε όλες τις πλατφόρμες μέσων κοινωνική δικτύωσης, ενώ διεξάγει συνομιλίες εσωτερικά, με εταίρους των μέσων ενημέρωσης και ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων «στην προσπάθεια να σταματήσει η εξάπλωση της ρητορικής μίσους».

    Ο Zuckerberg ανακοίνωσε αλλαγές την Παρασκευή με σκοπό να περιορίσει την κριτική που ασκείται, αλλά η Anti-Defamation League, μία από τις ομάδες που ζητούσαν το μποϊκοτάζ, χαρακτήρισε τις τροποποιήσεις «μικρές». Ορισμένοι αναλυτές ανέφεραν ότι ο οικονομικός αντίκτυπος των πρόσφατων εξόδων θα είναι περιορισμένος, επικαλούμενος προηγούμενες επαναστάσεις των διαφημιστών.

    Ωστόσο, αυτό το μποϊκοτάζ είναι ξεχωριστό σε βασικά σημεία, έγραψε ο αναλυτής της Bernstein Securities, Mark Shmulik, σε σημείωμα του το Σάββατο. Υπάρχει αυξημένη πίεση για να αποδειχθεί δημοσίως ότι τα εμπορικά σήματα υποστηρίζουν τις ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων, είπε.

    «Το τρέχον περιβάλλον είναι πολύ διαφορετικό», έγραψε ο Shmulik. “Είναι πολύ ορατό ποιος συμμετέχει και ποιος δεν συμμετέχει στο μποϊκοτάζ, όπου η σιωπή των εμπορικών σημάτων [ισούται] θεωρείται με συνέργεια.



    ΣΧΟΛΙΑ