• Πολιτική

    Unicef: Αυτό είναι το πόρισμα για το «πάρτι» κακοδιαχείρισης και υπέρογκων εξοδολογίων

    • NewsRoom
    UNICEF - παιδιά

    UNICEF


    Στο φως έρχεται το πόρισμα οικονομικού ελέγχου του ελληνικού τμήματος της Unicef ο οποίος διενεργήθηκε για την τριετία 2013 – 2015.

    Ο έλεγχος της εταιρείας Deloitte αποτυπώνει μια ιστορία κακοδιαχείρισης στον ελληνικό οργανισμό, παραβάσεων του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, ανεξήγητων μπόνους σε στελέχη, αλλά και χορήγησης δανείων χωρίς την απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου.

    Ανεξήγητες σπατάλες, εντάλματα πληρωμής που παραπέμπουν σε δαπάνες φιλοξενίας και εξοδολόγια, τα οποία, αφορούσαν κάλυψη προσωπικών δαπανών συμπληρώνουν το παζλ της ιστορίας αυτής, η οποία οδήγησε τη Unicef να λάβει την απόφαση για διακοπή της συνεργασίας της με την Ελλάδα.

    Ευρήματα

    Ο πρώτος έλεγχος, όπως ενημέρωσε η πρόεδρος της ελληνικής Εθνικής Επιτροπής, κ. Σοφία Τζιτζίκου (ανέλαβε καθήκοντα προέδρου μετά τον θάνατο του Λάμπρου Κανελλόπουλου), πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του σημερινού Εκτελεστικού Συμβουλίου (η θέση των μελών και του εκάστοτε προέδρου είναι εθελοντική και άμισθη) και στάθηκε η αφορμή για την περαιτέρω έρευνα που ακολούθησε σε βάθος δεκαπενταετίας από το διεθνή οργανισμό.

    Τα ευρήματα σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο» ήταν τα εξής:

    * Μη τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας σε συγκεκριμένα σημεία. (Περί ασυμβίβαστων καθηκόντων, τραπεζικές εξουσιοδοτήσεις, εγκρίσεις αναπροσαρμογής μισθών, εγκρίσεις αποζημιώσεων και διάφορων παροχών προς το προσωπικό.)
    * Ανεπάρκεια ή/και ανάγκη επαναδιατύπωσης του ισχύοντος εσωτερικού κανονισμού.
    * Μη τεκμηριωμένη ενημέρωση του Εκτελεστικού Συμβουλίου επί οικονομικών και διαχειριστικών θεμάτων. (Για γνωστοποίηση στο Ε.Σ. μισθολογικών θεμάτων, για δάνεια προς το προσωπικό, για ύψος και σύνθεση δαπανών.)
    * Η διατύπωση των μηχανισμών ελέγχου των υφιστάμενων δικλίδων ασφαλείας είναι μη επαρκής/μη ακριβής.
    * Μη θέσπιση σαφών ορίων και περιορισμών στη φύση των δαπανών της Επιτροπής.

    Καμία αξιολόγηση

    Μελετώντας τις σελίδες του πορίσματος διαπιστώνεται, ανάμεσα στα άλλα, ότι ενώ προβλέπονταν από τον Εσωτερικό Κανονισμό, εντούτοις «ποτέ δεν είχε γίνει καμία αξιολόγηση του προσωπικού».

    Επιπλέον ότι «οι μισθοδοτικές καταστάσεις του 2014 αναγράφουν παραπάνω έκτακτες αποδοχές από το ποσό που εμφανίζεται ως κόστος στη Γενική Λογιστική κατά 10.499 ευρώ. Πρόκειται για έκτακτες αποδοχές που αποδόθηκαν σε μια σειρά από εργαζομένους στο πλαίσιο δύο επιδοτούμενων προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΣΠΑ, ECHO). Το κόστος των αποδοχών δεν έχει περάσει από λογαριασμό εξόδου αλλά έχει επιβαρύνει το αποτέλεσμα του εκάστοτε προγράμματος εμφανιζόμενο μειωτικά του λογαριασμού υποχρέωσης».

    Αξιοσημείωτο είναι πως για τις έκτακτες αμοιβές που αποδόθηκαν σε άτομα του προσωπικού δεν υπήρχε σχετική απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου.

    Υψηλότερες αποδοχές

    «Από τις μισθοδοτικές καταστάσεις του 2013, του 2014 και του 2015 οι μικτές αποδοχές που λαμβάνουν οι τρεις διευθυντές της Επιτροπής, Communication, Advocary & Education, Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, Δωρεών, Μάρκετινγκ και Πωλήσεων είναι μεγαλύτερες από τα ποσά που έχουν εγκριθεί από το Εκτελεστικό Συμβούλιο».

    Οι βασικές αποδοχές του διευθυντή Communication, Advocary & Education ήταν 5.885 ευρώ, του διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών 5.685 ευρώ και του διευθυντή Δωρεών, Μάρκετινγκ και Πωλήσεων 5.285 ευρώ. Η εγκεκριμένη αμοιβή πρακτικού για τον καθένα ήταν 4.500 ευρώ.

    Ως προς το θέμα της χορήγησης δανείων σε εργαζομένους, στο πόρισμα σημειώνεται: «Κατά τη διάρκεια της τριετίας 2013 – 2015 διαπιστώσαμε ότι χορηγήθηκαν δάνεια στο προσωπικό χωρίς απόφαση Εκτελεστικού Συμβουλίου. Για το ποσό των δανείων δεν υπολογίστηκε και δεν αποδόθηκε χαρτόσημο».

    Μάλιστα, ειδική αναφορά γίνεται στην περίπτωση δανείου, αρχικά ύψους 45.000 ευρώ, και των έκτακτων προκαταβολών που έλαβε έως το 2016 ο οικονομικός διευθυντής.

    Υπό διερεύνηση τέθηκαν και οι έκτακτες αμοιβές προσωπικού, όπου προέκυψε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, εκτός από μία, «δεν τέθηκαν υπόψη μας έγγραφες εγκρίσεις».

    Ανάλογη είναι η κατάσταση και στον τομέα των δαπανών. «Εντοπίστηκαν εκκαθαρίσεις ταξιδιών για τις οποίες τα προσκομισθέντα παραστατικά (αποδείξεις) υπολείπονταν του ποσού πληρωμής». Παράλληλα, διαπιστώθηκαν «δαπάνες άνω των 5.000 ευρώ για τις οποίες δεν προσκομίστηκε έντυπο προέγκρισης δαπάνης, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο Εσωτερικός Κανονισμός», καθώς και «τιμολόγιο προμηθευτή αγοράς καυσίμων μεταφορικών μέσων, τα επισυναπτόμενα παραστατικά του οποίου περιελάμβαναν ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα της Επιτροπής, καθώς και μεταφορικά μέσα που δεν περιλαμβάνονταν στο Μητρώο Παγίων της Επιτροπής».

    Ανάμεσα στα ευρήματα προέκυψε ακόμη το εξής: «Για ταξίδι 3 ημερών στο εσωτερικό αποζημιώθηκαν έξοδα ύψους 1.126,90 € (αποδόθηκαν 416 € για αποζημίωση φθοράς αυτοκινήτου λόγω χιλιομετρικής απόστασης, 225 € ως έξοδα διαμονής 2 ημερών, 189,20 € ως έξοδα φιλοξενίας (σίτιση), 197 € για βενζίνη, 52 € για parking και 47,70 € για διόδια)».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τέλος για φουσκωτά – κότερα η ΤΖΙΑ: Ποικίλες αντιδράσεις από την απόφαση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Unicef για την απόφαση – σοκ για την Ελλάδα διακοπής συνεργασίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Unicef Hellas: Το «πάρτι» στα ταμεία με τους μισθούς των 6.000 ευρώ και τις μίζες



    ΣΧΟΛΙΑ