• Business

    Πέντε mega-deals ξαναγράφουν τον χάρτη της αγοράς


    Προκάλεσαν αίσθηση στην αγορά μόλις ανακοινώθηκαν. Κάποια ήταν γνωστά από καιρό και κάποια έσκασαν σαν βόμβα, ξαφνιάζοντας τους πάντες. Όλα τους όμως άλλαξαν για πάντα τα δεδομένα στον κλάδο τους και ανέτρεψαν ισορροπίες χρόνων. Ο λόγος για πέντε mega-deals που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και τα οποία αναμένεται να πυροδοτήσουν σημαντικές εξελίξεις το επόμενο διάστημα.

    CVC- Υγεία

    Ύστερα από μάχη με τον όμιλο Αποστολόπουλου κατάφερε ανεβάζοντας σε πάνω από 200 εκατ. ευρώ την προσφορά της, να αποκτήσει μέσω της Hellenic Helthcare και τον όμιλο Υγεία, μια από τις ηγέτιδες δυνάμεις στον χώρο της ιδιωτικής υγείας στην Ελλάδα. Το CVC, μετά και από την παραπάνω κίνηση θεωρείται κυρίαρχος στον τομέα των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας καθώς πέρα από το Υγεία ελέγχει επίσης το Metropolitan και το Ιασώ General. Συνολικά, εκτιμάται πως κατέχει μερίδιο περίπου 35% στις γενικές κλινικές και σχεδόν το 30% στις μαιευτικές – γυναικολογικές κλινικές. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν πως οι κινήσεις του fund δεν θα σταματήσουν εδώ, αντίθετα υποστηρίζουν πως θα διεκδικήσει και το «Ερρίκος Ντυνάν» ενώ λέγεται πως θα διεκδικήσει κλινικές και στην επαρχία.

    Μασούτης- Προμηθευτική

    Για κάποιους θεωρείται το deal της χρονιάς. Και αυτό γιατί υπερβαίνει τα όρια μιας απλής εξαγοράς καθώς σηματοδοτεί την κάθοδο του νούμερο ένα λιανέμπορου της Βορείου Ελλάδας στην αγορά της πρωτεύουσας, όπου πραγματοποιείται η μεγαλύτερη κατανάλωση στην χώρα. Η διοίκηση της Μασούτης, μετά από ενδελεχή έρευνα αποφάσισε πως ήρθε η στιγμή να κάνει το μεγάλο βήμα και να ανταγωνιστεί τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες του λιανεμπορίου μέσα στο «γήπεδό» τους. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η επίσημη πρώτη της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Αθήνα πήρε μια μικρή μετάθεση για τον Σεπτέμβριο, ωστόσο είναι σίγουρο πως νωρίτερα ή αργότερα η είσοδός της θα προκαλέσει μεγάλες αλλαγές στον χώρο. Ειδικά μάλιστα, αν πραγματοποιήσει τα σχέδιά της για εξαγορά και δεύτερης μικρομεσαίας αλυσίδας μετά την «Προμηθευτική».

    Yoda.gr- Caremarket

    Μια από τις ηχηρές συμφωνίες της χρονιάς, η οποία ταρακούνησε για τα καλά τα νερά της αγοράς του online supermarket. H Yoda.gr του Βασίλη Χήτου, αναζητούσε εδώ και καιρό την κατάλληλη ευκαιρία για να μεγαλώσει το αποτύπωμά της, και να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο που προσδοκά. Αυτή τη βρήκε στο caremarket.gr του Νίκου Ευαγγελάτου και του Στέφανου Μαματζή, το οποίο διαθέτει πλούσιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και ένα ευρύ πελατολόγιο (εκτιμάται πως υπερβαίνει τους 50.000 ενεργούς πελάτες). Το νέο σχήμα που θα προκύψει από τη συνένωση των δυο καταστημάτων, θα έχει 9.000 κωδικούς και τριπλάσιο μέγεθος απ’  ότι έχει σήμερα η εταιρεία Yoda.gr. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η «απάντηση» των υφιστάμενων παικτών αλλά και των αλυσίδων, οι οποίες αρχίζουν σταδιακά να βλέπουν πιο σοβαρά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, οι οποίες αναπτύσσονται αλματωδώς (άνω του 30%). Είναι ενδεικτικό πως πολύ πρόσφατα έκαναν την είσοδό τους στον χώρο αυτό, οι αλυσίδες «Θανόπουλος» και «Κρητικός».

    Attica – Hellenic Seaways 

    Παρότι χρειάστηκε πολλούς μήνες για να περάσει «τη βάσανο» της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η Attica απέκτησε την HSW δημιουργώντας τη μεγαλύτερη εταιρεία στην ελληνική ακτοπλοΐα. Το νέο σχήμα διαθέτει στόλο πάνω από 30 πλοία, έχει πάνω από 1.550 εργαζόμενους και θα εξυπηρετεί πάνω από 40 προορισμούς στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο. Βέβαια, οι δεσμεύσεις που ανέλαβε ενώπιον της Επιτροπής εκτιμάται πως ανοίγουν το δρόμο για την είσοδο νέων παικτών –όπως ήδη γίνεται- σε αρκετές γραμμές, οδηγώντας σε αναδιάταξη τον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας. Από την άλλη πλευρά, ανοιχτό παραμένει το θέμα της εισόδου της Fortress στο μετοχικό κεφάλαιο της Attica, καθώς  πληροφορίες θέλουν το ιαπωνικών συμφερόντων fund να θέλει να ενεργητικότερο ρόλο στα μετοχικά της Attica (σήμερα είναι κάτοχος ομολογιών μετατρέψιμων σε μετοχές).

    Vodafone- Cyta

    Πιο ισχυρή έγινε η Vodafone στην Ελλάδα μετά την εξαγορά της Cyta hellas, έναντι 118 εκατ. ευρώ. H τελευταία, διαθέτει περίπου 300.000 πελάτες στη σταθερή (μερίδιο αγοράς περίπου 8%) και περί τους 40.000 πελάτες στην κινητή, οι οποίοι έρχονται να προστεθούν στη δύναμη της πολυεθνικής. Η εξέλιξη αυτή, σηματοδοτεί την μείωση του αριθμού των παικτών στην εγχώρια αγορά των τηλεπικοινωνιών σε τέσσερις, ανατρέποντας τους μέχρι σήμερα συσχετισμούς. Όλοι πλέον περιμένουν να δουν πως αυτή η συγκέντρωση θα ωφελήσει ή όχι τον ανταγωνισμό και τους τελικούς καταναλωτές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση των μετοχών της Cyta Hellas στη Vodafone

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Στασινούλιας (Yoda.gr) στο mononews: «Γιατί εξαγοράσαμε το caremarket»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Attica Group: Στη ΓΣ η έγκριση εξαγοράς της Hellenic Seaways



    ΣΧΟΛΙΑ