• Big Story

    Ακόμα μια φορά ο Γαβρόγλου θέτει θέμα πανελλαδικών και «παίζει» με τα νεύρα γονιών και μαθητών

    Γαβρόγλου

    Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου


    To… «γιο-γιο» φαίνεται πως είναι ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου. Κάπως έτσι μπορεί να εξηγηθεί η εμμονή του υπουργείου Παιδείας στο θέμα της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων και τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις περί αυτού, οι οποίες συνήθως ακολουθούνται από διαψεύσεις πως υπάρχει κάτι που μπορεί να αντικαταστήσει το παρών σύστημα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και πάγωμα των εξαγγελιών.

    Για τρίτη φορά, ο υπουργός Παιδείας επαναφέρει το ζήτημα της κατάργησης των πανελλαδικών,  παρουσιάζοντας τις διατάξεις του σχεδίου νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ολομέλεια του κοινοβουλίου. Ο κ. Γαβρόγλου απέφυγε να αναφέρει ότι σχεδιάζει εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις. Ανέφερε ωστόσο πως «ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν».

    «Η αιχμή των παρεμβάσεών μας αφορούν το Λύκειο. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα είμαστε κοινωνία με ακυρωμένο το Λύκειο. Με Λύκειο που η λειτουργία του θα επιτελείται από θεσμούς ξένους με την δημόσια εκπαίδευση. Αυτό θα καθοριστεί και από τις διαδικασίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια που σήμερα βασίζονται σε παπαγαλία και που αιχμαλωτίζουν τους νέους. Ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν», ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου.

    Αναφορικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ανέφερε ότι εντάσσεται στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που «επιχειρούν να επαναφέρουν την Δημοκρατία σε διαλυμένα τοπία. Ένα από αυτά τα τοπία είναι της Εκπαίδευσης και εμείς με το σχέδιο νόμο προσπαθούμε να επαναφέρουμε τον σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές και την εμπέδωση της κριτικής γνώσης».

    Επίσης, υποστήριξε πως «η πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων οδήγησε στην απορρύθμιση της εκπαίδευσης. Ήταν προϋπόθεση η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου για την βαθμιαία νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Λογάριασαν όμως χωρίς το εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά τους λίγους που συνέπραξαν στο σχέδιο υπονόμευσης των προσπαθειών της κυβέρνησης οι περισσότεροι στήριξαν τις προσπάθειές μας».

    «Η καθιέρωση ακαδημαϊκών κανόνων για να επανανοηματοδοτήσουμε το δημόσιο σχολείο απειλεί όσους πανεπιστημιακούς που θεωρούν ότι τα ιδρύματά μας πρέπει να είναι πηγή δικού τους πλουτισμού. Η καθιέρωση κανόνων απειλεί όσους θέλουν να αυθαιρετούν» πρόσθεσε ο κ. Γαβρόλγου.

    Μάλιστα ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα «αυθαιρεσιών» το γεγονός ότι «με το ισχύον σύστημα, καθηγητές μπορούν να διπλασιάζουν τους μηνιαίους μισθούς τους με επιμίσθια για διδασκαλία μεταπτυχιακών. Αυτό γίνεται περίπου από το 15% των καθηγητών. Εμείς λέμε το επιμίσθιο να μην υπερβαίνει το 30% των μηνιαίων αμοιβών. Όμως, αντιδρούν μερικοί λέγοντας ότι είναι χαμηλοί οι μισθοί τους. Λες και σε άλλες χώρες δεν είναι χαμηλοί οι μισθοί των καθηγητών».

    Το νομοσχέδιο του κ. Γαβρόγλου συγκέντρωσε τα πυρά της αντιπολίτευσης που έκανε λόγο για οπισθοδρόμηση και σκοταδισμό. Παράλληλα, την οργή των βουλευτών έχει προκαλέσει και η τακτική της κυβέρνησης να φορτώνει κρίσιμα νομοσχέδια με δεκάδες τροπολογίες άσχετου περιεχομένου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Φοροεπιδρομή έως το τέλος του έτους: Δείτε ποιοι είναι οι φόροι που θα πληρώσετε έως τον Δεκέμβρη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καταγγελία Βρούτση για τροπολογία της Αχτσιόγλου: Οι λαϊκιστές του ΣΥΡΙΖΑ ξηλώνουν την «ΕΡΓΑΝΗ»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Βούτσης σε Μητσοτάκη για Ρουβίκωνα: «Ήταν μια απλή έκφραση διαμαρτυρίας, έγινε μπέρδεμα στη συνεννόηση»

     



    ΣΧΟΛΙΑ