• Big Story

    Παρασκήνιο με τις Business του Γιώργου Περιστέρη. Ο αντιπρόεδρος της ΤΕΡΝΑ και η νομική σύμβουλος της ΡΑΕ 

    • The Wiseman
    Γιώργος Περιστέρης. Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

    Γιώργος Περιστέρης. Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή


    Ο πατέρας Μιχαήλ Γουρζής είναι αντιπρόεδρος στην ΓΕΚ Τέρνα. Η κόρη Αλεξάνδρα Γουρζή είναι έμμισθη νομικός της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) . Τι σχέση μπορεί να έχει η συγκεκριμένη συγγένεια με τις business της ΓΕΚ – Τέρνα του επιτυχημένου κατά τα αλλά επιχειρηματία Γιώργου Περιστέρη;  Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Προ ετών η Τερνα είχε δημιουργήσει στην Θήβα μια μονάδα ανοικτού κύκλου παραγωγής ρεύματος. Η Μονάδα ΗΡΩΝ Ι είναι ένας Αεριοστροβιλικός Σταθμός Ανοικτού Κύκλου (ΑΣΣΑΚ) παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και βρίσκεται 4km νότια της πόλης των Θηβών, στον νομό Βοιωτίας. Ο σταθμός αποτελείται από τρεις (3) αεριοστροβίλους ανοικτού κύκλου αεροπορικού τύπου LM6000 PC-Sprint της General Electric, χρήσης διπλού καυσίμου – φυσικού αερίου ως κυρίου και ελαφρού πετρελαίου Diesel ως εφεδρικού.  Η ονομαστική ισχύς των μονάδων σε συνθήκες ISO, ανέρχεται στα 147,762 MWe.

    Η Θήβα και η Κρήτη

    the wise man
    the wise man

    Κάθε μήνα εισπράττει από την ΔΕΗ (δηλαδή από τους καταναλωτές)  το ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ αν και η μονάδα έχει λειτουργήσει για λίγο χρονικό διάστημα καθώς τα τελευταία χρόνια δεν υπήρξε η ανάγκη αγοράς ρεύματος από την ΔΕΗ. Όμως η συμφωνία συμφωνία. Κάθε μήνα η ΔΕΗ καταβάλει το ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όλα αυτά στο πλαίσιο της νομιμότητας καθώς τίποτα δεν είναι παράνομο.

    Όμως η Τέρνα κατάλαβε προ 1 έτους ότι η μονάδα την Θήβα δεν μπορεί να είναι κερδοφόρος καθώς η ΔΕΗ δεν έχει ανάγκη από αγορές ρεύματος για να καλύψει τις ανάγκες της. Έτσι αποφάσισε να την μετακομίσει στην Κρήτη.

    Όμως αυτό απαγορευόταν  εκ του νόμου. Άρα λοιπόν τι έγινε; Υπέβαλε αίτημα στην ΡΑΕ στην οποία κορυφαία νομικός είναι η κ. Αλεξάνδρα Γουρζή. Η ΡΑΕ έδωσε το πράσινο φως στα τέλη του καλοκαιριού του 2016. Στην  συνέχεια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ,  αφού η ΡΑΕ γνωμοδότησε θετικά,  πέρασε σε κάτι άσχετα νομοσχέδια και μια περίεργη διάταξη που ευνοούσε την Τέρνα. Η μονάδα ανοικτού κύκλου με τις ευλογίες του ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί τώρα να μετακομίσει στην Κρήτη.

    Τώρα θα πρέπει να δώσει το οριστικό ΟΚ εκ νέου η ΡΑΕ. Προφανώς δεν θα έχει καμιά αντίρρηση.

    Η κ. Αλεξάνδρα Γουρζή

    Η κ. Γουρζή είναι παντρεμένη (Δείτε εδώ την αίτηση πρόσληψης της στην ΡΑΕ) με τον γνωστό νομικό Γιώργο Β. Γεραπετρίτη  ο οποίος είναι αναπληρωτής Καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του  Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2009 ο Γιώργος Παπανδρέου τον τοποθέτησε στη θέση του Ειδικού Συμβούλου στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, η οποία υπαγόταν απ’ ευθείας στον πρωθυπουργό. Σήμερα ο κ. Γεραπετρίτης είναι μέλος της 7μελους επιτροπής που εποπτεύει το πρόγραμμα της ΝΔ. Ταυτόχρονα έχει μαζί με την κ. Λια Αθανασίου την δικηγορική εταιρία Αθανασίου – Γεραπετρίτης. Νομικοί εκτιμούν ότι η εταιρία είναι από τις καλύτερες στην Αθήνα στο αντικείμενο της.

    Γιώργος Γεραπετρίτης & Λια Αθανασίου. Επικεφαλής της Νομικής φίρμας Αθανασίου-Γεραπετρίτη

    Ο Μιχάλης Γουρζής επικρίνει τον ΣΥΡΙΖΑ

    Πάντως ο αντιπρόεδρος της ΤΕΡΝΑ όπου χρειάζεται είναι ιδιαίτερα επικριτικός και ειδικά εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Το 2016 στο περιθώριο ημερίδας με θέμα «Η Γέφυρα Τσακώνας», ο κ. Γουρζης τόνισε πως «η Γέφυρα Τσάκωνας που κατασκευάστηκε από την εταιρεία μας είναι πραγματικά ένα πολυσύνθετο έργο, ένα επίτευγμα της μηχανικής. Είναι, όμως, ταυτόχρονα και μία ακόμη απόδειξη του τι μπορούν να κάνουν οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Η ΤΕΡΝΑ ανέλαβε να ολοκληρώσει μόνη της μετά τη χρεοκοπία της αυστριακής Alpine Bau, με την οποία εργαζόμασταν σε κοινοπραξία, ένα έργο-πρόκληση και το έκανε με απόλυτη επιτυχία κι αναλαμβάνοντας ένα τεράστιο οικονομικό κόστος».

    Κατά τον κ. Γουρζή, «τέτοια συμπεριφορά επιδεικνύουν μόνο οι ελληνικές εταιρείες, κι αυτό έχει φανεί σε όλα τα μεγάλα έργα στη χώρα μας και φαίνεται και τώρα στην περίπτωση των αυτοκινητοδρόμων.

    Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν κερδίσει τον σεβασμό των ξένων εταίρων τους, όπου ανά τον κόσμο εκτελούν έργα. Καιρός είναι να τις σεβαστούν κι εδώ στην Ελλάδα.

    Το έργο που προσφέρει ο ελληνικός κατασκευαστικός κλάδος στην οικονομία, την ανάπτυξη, την κοινωνία, την απασχόληση είναι ανεκτίμητο κι επιτελείται κόντρα σε θεούς και δαίμονες και με μηδενική υποστήριξη.

    Καμία ξένη εταιρεία δεν θα έκανε αυτό που έκανε η ΤΕΡΝΑ στην Τσακώνα, κι αυτό που κάνουμε κι εμείς κι άλλες ελληνικές εταιρείες σε πλήθος έργων.

    Κι αυτό πρέπει να το μάθει η ελληνική κοινωνία, γιατί ο κίνδυνος αφελληνισμού του κατασκευαστικού τομέα κι επιστροφής στην προ δεκαετιών κατάσταση, που ήθελε τις ελληνικές εταιρείες υπεργολάβους των ξένων, είναι ορατός».



    ΣΧΟΛΙΑ