• Big Story

    Fraport και ΤΕΡΝΑ δίνουν «ανάσα» στον προβληματικό τομέα των στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα

    Γιώργος Περιστέρης. Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

    Γιώργος Περιστέρης. Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή


    Ο κ. Τσίπρας, με ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπό του, υποδέχτηκε στο Μαξίμου το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης την ηγεσία της κοινοπραξίας Fraport-Slentel. Το ίδιο πλατιά ήταν και τα χαμόγελα, μια ημέρα πριν, της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, όταν ανοίγοντας τον φάκελο της πρότασης από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ –  GMR για το αεροδρόμιο στο Καστέλι.

    Οι επενδύσεις στα αεροδρόμια έρχονται σε μια κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία. Όχι μόνο γιατί προσφέρουν χρήματα για τα ταμεία του κράτους σε μια στιγμή που τα έχει μεγάλη ανάγκη, αλλά και γιατί είναι ικανές να προσελκύσουν νέα, ξένα κεφάλαια, αφού συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό.

    Η προσφορά της κοινοπραξίας της ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη με την ινδική GMR κινήθηκε στα 480 εκατ. ευρώ, δηλαδή 43% κάτω από τον αρχικό προϋπολογισμό των 850 εκατ. ευρώ, εξοικονομώντας δηλαδή ένα μεγάλο ποσό για το δημόσιο, το οποίο και διατηρεί ένα μεγάλο ποσοστό στη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί. Την ίδια ώρα η Fraport Greece γεμίζει άμεσα τα ταμεία του κράτους με 1,23 δισ. ευρώ για την ολοκλήρωση της παράδοσης των 14 αεροδρομίων.

    Φυσικά και οι δύο περιπτώσεις κινήθηκαν με τρομακτική καθυστέρηση από την πλευρά του κράτους.Το μεν Καστέλι είχε εξαγγελθεί από όλους τους Πρωθυπουργούς και υπουργούς Υποδομών από το 2009 έως σήμερα. Όσο για τα 14 αεροδρόμια, πέρασαν ήδη 4 χρόνια από την προκήρυξη του διαγωνισμού.

    Το πιο σημαντικό πάντως είναι πως και οι δύο περιπτώσεις μπορούν να δώσουν μια νέα πνοή στις τοπικές κοινωνίες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίες τόσο στα ίδια τα αεροδρόμια όσο και στις τουριστικές υποδομές γύρω από αυτά. Αρκετά από τα αεροδρόμια των περιοχών αυτών άλλωστε (όπως το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου που είναι το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα) είναι κερδοφόρα.

    Μόνο που το καταχρεωμένο δημόσιο, με τις τόσες «τρύπες» σε ζωτικής σημασίας θέματα, δεν είναι σε θέση εδώ και αρκετά χρόνια να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής, αφήνοντας τις εγκαταστάσεις σε μεγάλο βαθμό στην μοίρα τους και το φιλότιμο των υπαλλήλων τους.

    Στην περίπτωση των 14 αεροδρομίων που αναλαμβάνει τις τύχες τους η Fraport, οι Γερμανοί υπόσχονται ότι μέσα στον Απρίλιο θα ξεκινήσουν οι πρώτες απλές παρεμβάσεις, (γενικός καθαρισμός, βάψιμο εγκαταστάσεων, ανακαίνιση χώρων υγιεινής).

    Δημήτρης Κοπελούζος Gastrade
    Δημήτρης Κοπελούζος. Επιχειρηματίας Gastrade

    Aμέσως μετά το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν τα έργα αναβάθμισης με σταδιακή ολοκλήρωση ως το 2021. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται  η κατασκευή πέντε νέων τερματικών σταθμών (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Κως, Μυτιλήνη), η αύξηση του συνολικού μεγέθους και των 14 terminals κατά 100.000 τετραγωνικά, ο πολλαπλασιασμός των σημείων check in (από 213 σε 297), των σημείων ελέγχου ασφαλείας (από 44 σε 84), των πυλών (από 103 σε 147) και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών (από 115 σε 150), ταυτόχρονα με την ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε αερολιμένα. Όλα αυτά λοιπόν μένουν να φανούν και στην πράξη. Μέτοχοι της Fraport Grece είναι η Fraport και ο όμιλος Δημήτρη Κοπελούζου. 

    Όσο για το Καστέλι, τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2018. Ο  δρόμος πάντως είναι ακόμη μακρύς. Μετά την αποσφράγιση της προσφοράς, σειρά έχει η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, η υπογραφή της και υποβολή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο, και τέλος η κύρωσή της από τη Βουλή.

    Και οι δύο περιπτώσεις έρχονται να δώσουν μια εκκίνηση στο χώρο των επενδύσεων την ώρα που άλλα σημαντικά έργα, όπως το Ελληνικό,βρίσκονται αγκυλωμένα λόγω της γραφειοκρατίας αλλά και των ιδεολογιών της Κυβέρνησης.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αλέξης Τσίπρας: «Αυτή η συμφωνία που φέρνουμε είναι αποκλειστικά δική μας – Η ΝΔ βρίσκεται σε vertigo» (video)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άχρηστες πλέον οι χάρτινες αποδείξεις με απόφαση Πιτσιλή – Πώς θα χτίζεται το αφορολόγητο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Folli Follie: Αύξηση σημαντική στα κέρδη για το 2016 παρουσίασε ο όμιλος



    ΣΧΟΛΙΑ