• Big Story

    Ο χρησμός του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά – Επενδύστε τώρα στην Ελλάδα. Μην καθυστερείτε

    Χάρης Βαφειάς ναυτιλία StealthGas

    Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής


    Ο εφοπλιστής  Χάρης Βαφειάς μιλώντας προ ημερών σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ήταν κατηγορηματικός: “Τώρα είναι η ώρα να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα. Μετά από κουβέντες που είχα με διεθνή funds και ειδικότερα στις Η.Π.Α πιστεύουν πως τα χειρότερα είναι πίσω μας.  Θεωρούν πως η ελληνική οικονομία έχει μπει ήδη σε ρυθμούς ανάπτυξης και πιστεύουν πως από το 2018, ακόμη και με την τωρινή κυβέρνηση, θα υπάρξει σημαντική ανάπτυξη.”  O εφοπλιστής μίλησε στο 4ο Τριετές Συνέδριο της Αθήνας, με κεντρικό θέμα «Αλλάζει αυτός ο κόσμος;» (The 4th Athens Triennial Meeting – «Is this world changing?»),  που διοργανώνει ο καθηγητής Ναυτιλίας και Χρηματοοικονομικών Επιστημών του Cass Business School του City University of London στο Costas Grammenos Centre for Shipping, Trade and Finance, Κώστας Γραμμένος.

    Ο κ. Βαφειάς, ο οποίος ηγείται της ναυτιλιακής εταιρείας  StealthGas Inc. αλλά και της  Stealth Maritime Corporation ύστερα από ερώτηση που του απηύθυνε ο εφοπλιστής κ. Μαρτίνος αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που έχει ο λαϊκισμός στην οικονομία και στις ευκαιρίες  που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή για επενδύσεις στην ελληνική αγορά.

    Τι είπε ο εφοπλιστής

    «Πρόσφατα έχουμε δει την άνοδο του λαϊκισμού όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και του υπόλοιπου κόσμου και γνωρίζουμε τις αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί. 

    Γενικότερα ο κόσμος είναι εξαιρετικά απογοητευμένος και αυτή τη στιγμή πιστεύουν οποιονδήποτε τους υποσχεθεί ένα καλύτερο μέλλον. 

    Όμως τις περισσότερες φορές το μέλλον όχι απλώς δεν είναι καλύτερο αλλά χειρότερο. 

    Το έχουμε δει να συμβαίνει στην Ελλάδα αυτό μετά τις τελευταίες εκλογές και τις υποσχέσεις που έδινε η προεκλογικά η κυβέρνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εφοπλιστής.

    Στη συνέχεια τόνισε «πως μετά από κουβέντες που είχα με διεθνή funds και ειδικότερα στις Η.Π.Α πιστεύουν πως τα χειρότερα είναι πίσω μας. 

    Θεωρούν πως η ελληνική οικονομία έχει μπει ήδη σε ρυθμούς ανάπτυξης και πιστεύουν πως από το 2018, ακόμη και με την τωρινή κυβέρνηση, θα υπάρξει σημαντική ανάπτυξη. 

    Τώρα είναι η στιγμή να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα και στη ελληνική αγορά με βάσει τις εκτιμήσεις. 

    Θα είναι αργά αν κάποιος καθυστερήσει  6 με 9 μήνες καθώς οι αριθμοί φαίνεται πως βελτιώνονται αισθητά».

    Η αγορά των τάνκερς

    Ο δεύτερος τομέας που σχολίασε ο κ. Βαφειάς ήταν αυτός της ναυτιλίας και τις επιπτώσεις που αναμένεται να έχει η αγορά των tankers, με την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας για την κίνηση των οχημάτων.

    Κάτι που σχεδιάζουν οι περισσότερες χώρες ανά τον κόσμο με ορίζοντα εκκίνησης του σχεδίου το 2030 και το 2040.

    Χαρακτηριστικά ο εφοπλιστής σημείωσε πως «όσον αφορά τον τομέα της ναυτιλίας θα ήθελα να κάνω ένα γενικό σχόλιο. 

    Θέλω να τονίσω δημόσια, ώστε να το έχουν όλοι στο μυαλό τους, πως οι περισσότερες χώρες έχουν αποφασίσει να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την ηλεκτρική ενέργεια για να κινούν τα οχήματά τους ξεκινώντας από το 2030 και το 2040. 

    Αυτή είναι μία σημαντική εξέλιξη για την αγορά των tanker, μία εξέλιξη όμως αρνητική. 

    Δεν ξέρουμε ακριβώς τι πρόκειται να συμβεί, αλλά μέχρι και η Κίνα είπε πως μέχρι το 2040 θα έχει μπει στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας όσον αφορά την κίνηση των οχημάτων της. Εάν όντως τα πράγματα πάνε προς αυτή την κατεύθυνση, μπορείτε να καταλάβετε τι σημαίνει αυτό για τον τομέα τον tankers αλλά και για τις απαιτήσεις του χώρου».

    Οι εφοπλιστές και η βιομηχανία των αυτοκινήτων

    Κλείνοντας την τοποθέτηση του ο Έλληνας εφοπλιστής αναφέρθηκε και στους νέους κανονισμούς που αναμένεται να ισχύσουν το 2019 και το 2020 και τις επιπτώσεις αυτών ενώ δεν παρέλειψε να κάνει μία σύγκριση της δύναμης των εφοπλιστών με εκείνη της βιομηχανίας των αυτοκινήτων απέναντι στους πολιτικούς.

    «Από την άλλη μεριά ήθελα να τονίσω πως δυστυχώς με τους νέους κανονισμούς οι οποίοι θα τεθούν σε λειτουργία το 2019 και το 2020, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν έχουν συζητηθεί με ένα σωστό τρόπο και πως η κάθε χώρα τους χρησιμοποιεί με διαφορετικό τρόπο φέρνοντας τους πλοιοκτήτες σε δύσκολη θέση.  

    Σε δύσκολη θέση όσον αφορά το τι πρόκειται να κάνουν όταν προχωρούν στη παραγγελία ενός πλοίου, καθώς δεν γνωρίζουν τι συστήματα πρέπει να τοποθετήσουν. 

    Για παράδειγμα με τον νέο κανονισμό που θα τεθεί σε ισχύ το 2020 (αφορά τις εκπομπές ρύπων από τα καύσιμα) οι πλοιοκτήτες δεν γνωρίζουν αν πρέπει να τοποθετήσουν φίλτρα ή αν πρέπει να πλοία τους να αλλάξουν καύσιμο και να χρησιμοποιούν LNG σε μηχανές διπλού καυσίμου. 

    Όλα αυτά είναι αρκετά ενοχλητικά και οι μέρες που διανύουμε στην αγορά δεν είναι καλές.

    Όσον αφορά το θέμα που έχει προκύψει με τη μεταφορά ερμάτων δεν γίνεται να ισχύουν διαφορετικοί κανονισμοί στα κράτη και διαφορετικοί κανονισμοί από τον IMO. 

    Επίσης ο φόρος για το διοξείδιο το άνθρακα είναι ένα είδος bonus το οποίο έρχεται με την θέσπιση των νέων κανονισμών για τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. 

    Είναι πολύ αστείο να βλέπεις πως βιομηχανία των αυτοκινήτων αλλάζει το καύσιμό της σε καθαρότερο diesel σταδιακά σε μία περίοδο 20 χρόνων ενώ για τον τομέα της ναυτιλίας και των πλοίων η μετάβαση να γίνεται σε 3 χρόνια χωρίς ενδιάμεσα στάδια. 

    Αυτό από μόνο του δείχνει πόσο μικρή δύναμη έχουν οι εφοπλιστές σε αντίθεση με την βιομηχανία των αυτοκινήτων, η οποία είναι ενωμένη και μπορεί να δείχνει τη δύναμη της και να υψώνει τη φωνή της απέναντι στους πολιτικούς» κατέληξε ο κ. Βαφειάς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ο Νίκος Τσάκος στο Mononews.gr – H χώρα μας χρειάζεται την ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Πίττας: Εκτοξεύθηκε κατά 52% ο τζίρος της Euroseas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Βαλέντης: Έτοιμη να εκμεταλλευθεί την ανάκαμψη στην αγορά η Pyxis Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ