• Big Story

    Γιατί Αγγελικούσης, Φαφαλιός και Πολέμης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στη ναυτιλία

    εφοπλιστές Φαφαλιός

    Από αριστερά: Οι εφοπλιστές Γιάννης; Αγγελικούσης, Χαράλαμπος Φαφαλιός και Σπύρος Πολέμης


    Οι Έλληνες εφοπλιστές που απαρτίζουν το εφοπλιστικό λόμπι του Λονδίνου κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις γεωπολιτικές εξελίξεις ανά τον κόσμο, τις οποίες και παρακολουθούν στενά.

    Ωστόσο, ένα ζήτημα είναι αυτό που τους απασχολεί περισσότερο και όχι, δεν είναι ούτε το Brexit ούτε και ο Ντόναλντ Τραμπ.

    Αντίθετα, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα του Λονδίνου ανησυχεί περισσότερο για την κλιμάκωση της έντασης που έχει προκαλέσει η διπλωματική κρίση που ξέσπασε ανάμεσα στο Κατάρ και τις υπόλοιπες χώρες του Αραβικού Κόλπου.

    Φαφαλιός
    Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-Operation Committee-GSCC)

    Ειδικότερα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (ή αλλιώς το Greek Shipping Co-Operation Committee-GSCC), Χαράλαμπος Φαφαλιός, στο 82ο ετήσιο report του οργανισμού, «Εδώ στην Ευρώπη μας απασχολούν σαφώς ζητήματα όπως το Brexit, ο πρόεδρος Τραμπ, ο πρόεδρος Μακρόν και γενικότερα οι ευρωπαϊκές εκλογές που θα λάβουν χώρα φέτος. Αλλά, ίσως καλύτερα θα έπρεπε να στρέψουμε την προσοχή μας και να αναλύσουμε τις επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει ένα μποϊκοτάζ εναντίον του Κατάρ στην παγκόσμια ναυτιλία καθώς και το επίπεδο της αποσταθεροποίησης που θα δημιουργήσει στην ευρύτερη περιοχή του Αραβικού Κόλπου».

    Το Committee, το οποίο έχει την έδρα του στο Baltic Exchange (το Χρηματιστήριο Ναύλων του Λονδίνου), στο ετήσιο report τόνισε επίσης ότι, πέρα από την κρίση στο Κατάρ και οι εξελίξεις στην Ασία μπορούν να επηρεάσουν τη διεθνή ναυτιλία.

    Αγγελικούσης
    Γιάννης Αγγελικούσης, επικεφαλής Angelikousis Shipping Group

    Ο κ. Φαφαλιός συμπλήρωσε ότι «Η καταπάτηση εκ μέρους της Κίνας περιοχών που βρίσκονται στην ευρύτερη Νότια Κινεζική Θάλασσα θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα στη ναυτιλιακή βιομηχανία στο εγγύς μέλλον. Επίσης, η επαναπροσέγγιση του Παναμά στην Κίνα -έναντι της Ταϊβάν- αντικατοπτρίζει για άλλη μια φορά την αυξανόμενη ισχύ της Κίνας στη διεθνή σκηνή ως υπερδύναμη».

    Τι έχει πει το Committee για το Brexit

    Στο παρελθόν, οι εκπρόσωποι του ελληνικού εφοπλιστικού λόμπι του Λονδίνου έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για το Brexit. Ένα χρόνο μετά την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι αυτό το γεγονός προκαλεί πολλή περισσότερη σύγχυση αντί να βοηθάει στην εξομάλυνση της κατάστασης.

    Είχε τονίσει χαρακτηριστικά ότι «Είναι ζωτικής σημασίας η μεταναστευτική πολιτική που θα ακολουθήσει στο μέλλον το Λονδίνο να μη λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους Ευρωπαίους πολίτες που θα επιθυμούν να εργαστούν στη ναυτιλιακή βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου».

    Πολέμης
    Σπύρος Πολέμης, εφοπλιστής Polembros Shipping

    Και συνέχισε λέγοντας ότι «Οι περιορισμοί που θα επιβληθούν στα εργασιακά δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών που εργάζονται στη βρετανική ναυτιλία, μπορούν να βλάψουν ανεπανόρθωτα το βρετανικό ναυτιλιακό cluster, κάτι που και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επισημάνει από την πλευρά της».

    Το Committee έχει στους κόλπους του μερικούς από τους μεγαλύτερους παράγοντες της ελληνόκτητης ναυτιλίας, όπως ο Γιάννης Αγγελικούσης (επικεφαλής Angelikousis Group), ο Γιάννης Χατζηπατέρας (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dorian LPG), ο Σπύρος Πολέμης (επικεφαλής Polembros Shipping), ο Γιάννης Λύρας και άλλοι.

    Όλοι έχουν παραδοσιακά άμεση συνεργασία με διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς που έχουν την έδρα τους στη βρετανική πρωτεύουσα όπως είναι το Βρετανικό Ναυτικό Επιμελητήριο αλλά και το Baltic Exchange.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Παληός: Ναυλώθηκε κι άλλο πλοίο της Diana Shipping, το έκτο μέσα σε ένα μήνα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι να περιμένουμε στην αγορά του ξηρού φορτίου στο δεύτερο εξάμηνο του έτους

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Φρίξος Παπαχρηστίδης (Hellespont): «Σκοτώνει» για 40 εκατ. δολ. τα πλοία του



    ΣΧΟΛΙΑ