• Big Story

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Τα νέα τους deals στην εφοπλιστική σκακιέρα

    Λαιμός ναυτιλία

    Φίλιππος Λαιμός (αριστερά) και Αντώνης Λαιμός (δεξιά), εφοπλιστές της Enesel SA


    Η ναυτιλιακή Enesel SA, της οποίας ηγούνται από κοινού οι εφοπλιστές Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός, προχώρησε στη ναύλωση του μοναδικού δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC που διαθέτει πλέον στο στόλο της.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή -μέσω της θυγατρικής της NS Lemos– χρονοναύλωσε το VLCC Spyros (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2007) για μια περίοδο διάρκειας 6 μηνών στην εταιρεία Clearlake. Οι ναύλοι που πέτυχε η ναυτιλιακή ανέρχονται στο ποσό των 23.000 δολαρίων την ημέρα, ένα ποσό που ωστόσο είναι κάτω από τον τρέχοντα μέσο όρο της spot αγοράς, η οποία προβλέπει ημερήσιους ναύλους ύψους 24.251 δολ. για VLCCs αυτής της ηλικίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της βρετανικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Howe Robinson Partners.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι το Spyros είναι πλέον το μοναδικό δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC που διαθέτει στο στόλο της η Enesel, καθώς στις αρχές του Ιουνίου, όπως είχε γράψει το mononews.gr, είχε προχωρήσει στην πώληση του Irene SL (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2004), για το ποσό των 30 εκατ. δολαρίων. Ο νέος αγοραστής του Irene SL είναι η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Sinokor Merchant Marine.

    Παρόλα αυτά, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, «πακέτο» με την εν λόγω συμφωνία που έκλεισαν ο Φίλιππος και ο Αντώνης Λαιμός με την Clearlake, πάνε και άλλα δύο ναυλοσύμφωνα μεγαλύτερης διάρκειας για τα δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια τύπου aframax που κατασκευάζονται για λογαριασμό της ναυτιλιακής τους αυτή την περίοδο.

    Τα δύο aframaxes -που θα ονομαστούν “Antonis” και “Kyrakatingo” και θα έχουν παραδοθεί μέχρι τον Ιούλιο φέτος- ναυλώθηκαν στην Clearlake για ένα χρόνο, με το κάθε συμβόλαιο να περιλαμβάνει και option επέκτασης για ακόμη ένα χρόνο. Σύμφωνα πάντα με τους brokers, για καθένα από τα 2 aframaxes η εταιρεία θα καταβάλει στην Enesel το ποσό των 18.750 δολαρίων την ημέρα, ενώ αν εξασκήσει και τις options, για το δεύτερο χρόνο οι ναύλοι θα διαμορφωθούν στα 20.000 δολάρια την ημέρα.

    Σημειώνεται ότι μέσω της θυγατρικής της NS Lemos, η ναυτιλιακή τοποθέτησε παραγγελία στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) τον Φεβρουάριο για την κατασκευή 2 VLCCs. Επίσης, διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται από 4 aframaxes (μαζί με τα 2 νεότευκτα που κατασκευάζει) αλλά και 14 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κίνηση-ματ στη ναυτιλία: Η Maersk Oil ετοιμάζει IPO-μαμούθ 7 δισ. δολ.

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιες δύο ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μπαίνουν στον δείκτη Russell 3000



    ΣΧΟΛΙΑ