Big Story

Ανατροπή! Γιατί ο Γιάννης Αγγελικούσης διαλύει πλοίο για πρώτη φορά από το 2013

  • Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Αγγελικούσης

Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas Maritime


Μετά τον Βαρδή Βαρδινογιάννη, στο scrapping αποφάσισε να ενδώσει και ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, έπειτα από μια μακρά περίοδο αποχής από τα διαλυτήρια, συγκεκριμένα από το έτος 2013, εκμεταλλευόμενος τις ανοδικές τάσεις που καταγράφουν οι τιμές.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Maran Tankers, την οποία και ελέγχει, αποφάσισε -όπως όλα δείχνουν- να προχωρήσει για scrap στην πώληση ενός από τα παλαιότερης κατασκευής δεξαμενόπλοια τύπου VLCC που διαθέτει στο στόλο της. Ο λόγος για το Maran Lyra (χωρητικότητας 286.120-dwt και κατασκευής 1995), το οποίο πουλήθηκε σε μια τιμή, η οποία εξακολουθεί να παραμένει μυστήριο, ωστόσο, η συναλλαγή κινήθηκε στα επίπεδα των 16 εκατ. δολαρίων.

Μάλιστα, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι οι τιμές των διαλύσεων για τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν ανοδική πορεία και μπορούν να ξεπεράσουν ακόμα και τα 400 δολ./ldt, γεγονός που αν μη τι άλλο, αναμένεται να κινήσει το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερων παικτών.

Παρόλα αυτά, δεν έχει γίνει ακόμη ξεκάθαρο το αν τελικά το Maran Lyra, το οποίο πρόκειται να περάσει από προγραμματισμένη ειδική επιθεώρηση τον επόμενο μήνα, θα πλεύσει για το τελευταίο του ταξίδι. Η πώλησή του έρχεται οκτώ μήνες αφότου εξέπνευσε η χρονοναύλωση που είχε με τη Vitol, του οποίου οι ναύλοι ανέρχονταν στα 40.000 δολάρια ημερησίως.

Σημειώνεται ότι ο κ. Αγγελικούσης διαθέτει και διαχειρίζεται τον τέταρτο σε μέγεθος στόλο VLCCs σε παγκόσμιο επίπεδο και, όπως είχε γράψει το mononews.gr, έχει τοποθετήσει παραγγελία στις «αγαπημένες» του νοτιοκορεάτικες γιάρδες DSME για την κατασκευή άλλων 7 κομματιών. Ένα ναυπηγικό συμβόλαιο που εκλαμβάνεται από την αγορά ως στρατηγική κίνηση ανανέωσης του στόλου του.

Συγκεκριμένα, ο εφοπλιστής έχει στο νερό 8 δεξαμενόπλοια τύπου VLCC που έχουν κατασκευαστεί το έτος 2000 ή και νωρίτερα, με το Maran Lyra να αποτελεί ένα από αυτά, σύμφωνα με τα στοιχεία του βρετανικού ναυλομεσιτικού κολοσσού Clarksons.

Επομένως, το ενδεχόμενο ένας εκ των ισχυρότερων παραγόντων της ναυτιλίας να έχει αποφασίσει να ενδώσει στο scrapping μια μόλις βδομάδα αφότου καταγράφηκε βουτιά στις τιμές spot των ναύλων των VLCCs στα 10.000 δολ./ημέρα, θεωρείται ένα θετικό σημάδι από την αγορά, καθώς οι διαλύσεις στον κλάδο των tankers αρχίζουν τώρα σιγά σιγά να παίρνουν τα πάνω τους.

Ενδεικτικό είναι το ότι μόλις τρία VLCCs έχουν διαλυθεί από τις αρχές του έτους, καθώς ο κλάδος περνούσε μια μακρά περίοδο ξηρασίας που διήρκεσε πάνω από πέντε χρόνια, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της βελγικής ναυτιλιακής Euronav, Paddy Rodgers.

Η αναχώρηση του Maran Lyra για το τελευταίο του ταξίδι με προορισμό το διαλυτήριο είναι και η πρώτη απόφαση για scrap που παίρνει ο κ. Αγγελικούσης εδώ και τέσσερα χρόνια. Το τελευταίο πλοίο που «σκράπαρε» ήταν το Maran Taurus (χωρητικότητας 301.000-dwt και κατασκευής 2013), για 410 δολ./ldt σε διαλυτήριο στο Πακιστάν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Μειωμένες ζημίες για την Star Bulk στο β’ τρίμηνο του 2017