• Big Story

    Αγορά ξηρού φορτίου: Ανάκαμψη μεν, προσοχή δε

    αγορά ξηρού φορτίου

    Από αριστερά: Πέτρος Παππάς (Star Bulk Carriers), Ντίνος Μαρτίνος (Thenamaris), Νικόλας Βαφειάς (Eco Dry Ventures), Ισμήνη Παναγιωτίδη (Pavimar)


    Ενώ είναι γεγονός ότι τα πράγματα στην αγορά ξηρού φορτίου αρχίζουν να βελτιώνονται χάρη σε ένα συνδυασμό παραγόντων, οι αναλυτές, παρά το ότι παραδέχονται τα σημάδια ανάκαμψης, ωστόσο, εξακολουθούν να προειδοποιούν τους εφοπλιστές να δείξουν αυτοσυγκράτηση.

    Το 2016 έφερε την μεγαλύτερη κρίση που έχει βιώσει η αγορά ξηρού φορτίου εδώ και πάρα πολλά χρόνια, γεγονός που οδήγησε τόσο σε ραγδαία πτώση των τιμών των ναύλων όσο και των αξιών των μεταχειρισμένων πλοίων.

    Αυτό με τη σειρά του οδήγησε στο να αυξηθεί η όρεξη των Ελλήνων εφοπλιστών για νέες αγορές, οι οποίοι πραγματοποίησαν επενδυτικές κινήσεις που αποδείχθηκαν σωστές, δεδομένου ότι το 2017 οι αξίες των μεταχειρισμένων πλοίων πλέον βελτιώνονται, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη άνοδο εδώ και τρία χρόνια.

    Κερδισμένοι από τις εξαγορές τους έχουν βγει σαφώς όλοι όσοι έσπευσαν να εκμεταλλευτούν πέρσι τις χαμηλές τιμές των φορτηγών πλοίων, όπως ο Νικόλας Βαφειάς (Eco Dry Ventures), ο Ντίνος Μαρτίνος (Thenamaris) και η Ισμήνη Παναγιωτίδη (Pavimar). Οι συνθήκες αυτές έκαναν ακόμη και τον Πέτρο Παππά (Star Bulk Carriers) να αναζητήσει αγοραστικές ευκαιρίες, για πρώτη φορά μετά από μια συνειδητή απουσία 2,5 ετών.

    Η αγορά ξηρού φορτίου κάνει τα πρώτα βήματα προς την ανάκαμψη, μια ανάκαμψη που όμως δεν έχει ακόμη εδραιωθεί, ώστε να μπορεί να πει κάποιος με ασφάλεια ότι η κρίση πέρασε. Αξίζει να αναφερθεί ότι ενθαρρυντικά σημάδια που συμβάλλουν στο αίσθημα αισιοδοξίας που επικρατεί αποτελούν, σύμφωνα με τους αναλυτές, το γεγονός ότι ο δείκτης Baltic Freight Index (BDI) έχει καταγράψει άνοδο 180% σε σχέση με το 2016, η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην ηγεσία των ΗΠΑ που εκλαμβάνεται ως κάτι το θετικό από τους επενδυτές, αλλά και η δραστηριότητα στο scrapping παλαιότερης κατασκευής bulkers που ακολουθεί ανοδική πορεία.

    Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι οι εφοπλιστές δεν πρέπει να σταθούν σε αυτά θεωρώντας ότι τα χειρότερα πέρασαν ανεπιστρεπτί και να πέσουν με φόρα στις εξαγορές, για να βγουν κερδισμένοι πάση θυσία.

    Μπορούν μεν να ενθουσιάζονται, αλλά η αυτοσυγκράτηση είναι η λέξη-κλειδί.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νίκος Τσάκος: Κέρδισε λιγότερα, αλλά αισιοδοξεί

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Fredriksen δείχνει το δρόμο: Έρχονται κι άλλες μαζικές εξαγορές πλοίων στο ξηρό φορτίο;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Η προθεσμία της 1ης Απριλίου πλησιάζει για την Danaos – Θα πάρει παράταση του waiver;



    ΣΧΟΛΙΑ