• Ναυτιλία

    Γ. Αλαφούζος: Γιατί βάλαμε την Okeanis Eco Tankers στην αγορά του Όσλο. Τα επόμενα σχέδια

    Γιάννης Αλαφούζος

    Γιάννης Αλαφούζος, εφοπλιστής


    Τους λόγους για τους οποίους ο ίδιος και η οικογένεια του αποφάσισαν να εισάγουν τις μετοχές της εταιρίας τους Okeanis Eco Tankers στο Χρηματιστήριο της Νορβηγίας αλλά και τις προοπτικές που δημιουργεί η κίνηση αυτή για τα επόμενα χρόνια, αναλύει σε συνέντευξη του ο εφοπλιστή Γιάννης Αλαφούζος.

    Ο κ. Αλαφούζος, μιλώντας στο tradewindsnews.com επισήμανε: “Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία, καθώς αισθανόμαστε ότι θα υπάρξει πραγματική αναστάτωση στην αγορά δεξαμενόπλοιων. Για να κάνεις κάτι με επιτυχία, όχι μόνο στη ναυτιλία, πρέπει να έχεις μια ιστορία και η ιστορία των πλοίων eco/scrubber είναι πολύ δυνατή”.

    “Αυτή είναι η πρώτη ρυθμιστική αλλαγή στην αγορά μας, η οποία προσφέρει ευκαιρίες για αποδοτικά πλοία, που μας επιτρέπουν να πετύχουμε ενδεχομένως μεγαλύτερη ανταμοιβή για το μεγαλύτερο μέρος του στόλου”, τονίζει ο κ. Αλαφούζος.

    “Με τα σημερινά δεδομένα, οι μελλοντικές τιμές του 2020 για ένα VLCC που διαθέτει το Eco/ scrubber κυμαίνονται στα 20.000 δολάρια ημερησίως σε σχέση με ένα μη-οικολογικό πλοίο.”

    Η Okeanis Eco Tankers βγήκε στην αγορά με έξι σύγχρονα πλοία στο νερό και εννέα νεότευκτα στο βιβλίο παραγγελιών, ενώ όλα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

    Παρόλο που ήταν η πρώτη εταιρία που ακολούθησε τα νέα δεδομένα, η τάση αυτή άρχισε να υιοθετείται γρήγορα από τις άλλες ναυτιλιακές, όπως οι  Frontline και DHT Holdings, που έχουν ανακοινώσει σημαντικά έργα ανακατασκευής για τους στόλους δεξαμενόπλοιων.

    Σημειώνεται ότι ένα από τα τρία aframax της εταιρίας, το Nissos Heraclea, έχει σύμβαση με την Total, ενώ τα τρία suezmaxes είναι ναυλωμένα στις Vitol και Trafigura.

    Tα πρώτα τέσσερα νεότευκτα VLCC της Okeanis είναι ναυλωμένα με πενταετή σύμβαση στην Koch Industries, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα VLCC και ένα suezmax θα διατεθούν στη spot αγορά.

    “Αναμένουμε βελτίωση της εικόνας της αγοράς το 2018, λόγω της αύξησης της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ και των εξαγωγών από τις ΗΠΑ”, τονίζει ο κ. Αλαφούζος.

    H πρώτη εισηγμένη ναυτιλιακή της οικογένειας Αλαφούζου

    Η Okeanis Eco Tankers, είναι η πρώτη ναυτιλιακή της οικογένειας, που εισάγεται σε χρηματιστηριακή αγορά. Ωστόσο, υπάρχει εμπειρία στις δημόσιες εγγραφές και στις εισηγμένες από την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ που της ανήκει.

    Η πρόσβαση σε εναλλακτικές πηγές κεφαλαίων υπήρξε ως σκέψη αρκετές φορές στο παρελθόν, ωστόσο, το βασικό κίνητρο ήταν η εξεύρεση νέων ιδεών για την αύξηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας της οικογένειας, επισήμανε ο εφοπλιστής. 

    Κατά την εισαγωγή της Okeanis Eco Tankers, υπήρξε ιδιωτική τοποθέτηση ύψους 100 εκατ. δολαρίων.

    Χαρακτηριστικό της ταχύτητας στο νορβηγικό σύστημα, είναι όπως τόνισε ο κ. Αλαφούζος ότι η προσπάθεια ξεκίνησε επίσημα πριν από λιγότερο από τέσσερις μήνες και ολοκληρώθηκε στην κατάλληλη στιγμή.

    Η αγορά Merkur αποτελεί το πρώτο βήμα για τη ναυτιλιακή, η οποία στοχεύει στη συνέχεια στην μεγαλύτερη αγορά του Όσλο.

    Παράλληλα, ο πλοιοκτήτης ξεκαθάρισε τις μελλοντικές του διαθέσεις για την εταιρία λέγοντας: “Εάν προκύψουν ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη / συσσώρευση, θα τις εξετάσουμε προσεκτικά, λαμβάνοντας υπόψη ότι μας ενδιαφέρει περισσότερο η νομισματική απόδοση της επένδυσης από το να κτίσουμε μία αυτοκρατορία”.

    Σημειώνεται ότι και στο παρελθόν η οικογένεια έχει πουλήσει με επιτυχία αρκετά πλοία κατά τη διάρκεια των κύκλων της ναυτιλιακής αγοράς. “Αυτή είναι μία συγκεκριμένη ευκαιρία που θα διαρκέσει για λίγα χρόνια και μετά θα τελειώσει”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Okeanis.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Οικογένεια Λυκιαρδοπούλου: Super deal για νεότευκτο VLCC της Neda Maritime

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Β. Βαρδινογιάννης: Τα πάρε-δώσε της Avin International για την ανανέωση του στόλου της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Άγονος και ο τρίτος πλειστηριασμός του «Αίολος Κεντέρης Ι»



    ΣΧΟΛΙΑ