• Big Story

    Μυτιληναίος: Πως η μετοχή του από τα 3,80 βρέθηκε στα 6,15 ευρώ; Έχει συνέχεια η άνοδος;

    Μυτιληναίος

    Ευάγγελος Μυτιληναίος


    Η άνοδος της μετοχής της Μυτιληναίος τους τελευταίους μήνες δεν είναι απλά μεγάλη, είναι πραγματικά θεαματική: μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο η μετοχή της εταιρείας διαπραγματευόταν στα 3,80 ευρώ, όμως σήμερα κυμαίνεται στα 6,15 ευρώ! Τι άλλαξε μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα που να δικαιολογεί μία τέτοια εκτόξευση;

    Την απάντηση θα πρέπει να την αναζητήσουμε στη συμφωνία-σταθμό που επιτεύχθηκε τον Οκτώβριο μεταξύ ΔΕΗ και Αλουμίνιον της Ελλάδος για την τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας που προμηθεύει η πρώτη στη δεύτερη, μία συμφωνία με την οποία δόθηκε τέλος σε μία αντιπαράθεση που κρατούσε περισσότερα από 10 χρόνια, ενώ άνοιξε ο δρόμος για αντίστοιχες συμφωνίες της ΔΕΗ και με άλλες βιομηχανίες που έχουν υψηλές ανάγκες σε κατανάλωση ρεύματος, ώστε να μειώσουν το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζονται για τις δραστηριότητές τους και να καταστούν πιο ανταγωνιστικές.

    Τι είπαν οι αναλυτές 

    Το γεγονός αυτό αναγνώρισαν ήδη από την πρώτη στιγμή οι αναλυτές, που έσπευσαν μετά τη συμφωνία με τη ΔΕΗ να αυξήσουν την τιμή-στόχο της μετοχής της Μυτιληναίος, διαβλέποντας μία σημαντική ευκαιρία – χαρακτηριστικό είναι ότι η Wood & Company αύξησε τον Οκτώβριο την τιμή-στόχο για τη μετοχή της εταιρείας από τα 5 ευρώ στα 6,5 ευρώ, διατηρώντας τη σύσταση Buy, ενώ αντίστοιχα για τη ΜΕΤΚΑ (επίσης του ομίλου Μυτιληναίου) η τιμή-στόχος αυξήθηκε από τα 6,9 ευρώ στα 7,6 ευρώ, με σύσταση hold.

    Ταυτόχρονα ο όμιλος αποφάσισε τον εταιρικό του μετασχηματισμό με την συγχώνευση δια απορρόφησης της ΜΕΤΚΑ, της Αλουμίνιον της Ελλάδος, της Protergia και της Protergia Thermo.  Ο κύκλος εργασιών το 2017 εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει και τα 1,7 δις ευρώ με EBITDA άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ και καθαρά κέρδη της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ. 

    Είναι άλλωστε κοινή πεποίθηση τόσο της διοίκησης της εταιρείας όσο και των αναλυτών ότι το 2017 θα είναι μία χρονιά με κερδοφορία-ρεκόρ για τον όμιλο Μυτιληναίος – το είπε μάλιστα και ο ίδιος ο Ευάγγελος Μυτιληναίος σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg: «H χρονιά που διανύουμε θα είναι μια καλή χρονιά και ο σχεδιασμός μας για το 2017, δείχνει πως θα είναι μια χρονιά ρεκόρ που θα συνοδευθεί από ένα ριζικό ανασχηματισμό (μια ριζική αναδιάρθρωση) του Ομίλου».

    Σε τι συνίσταται αυτός ο ανασχηματισμός; Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος μας έδωσε μια ιδέα τον περασμένο Οκτώβριο, όταν σε παρουσίασή του στον Όμιλο Θεσμικών Επενδυτών προανήγγειλε ότι ο όμιλος Μυτιληναίου «κλείνει έναν κύκλο», καθώς πλέον η δομή της εταιρείας συμμετοχών «δεν είναι η κατάλληλη», αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό που σχεδιάζει είναι ο μετασχηματισμός του ομίλου σε ένα πιο αποδοτικό σχήμα, που θα είναι πιο ωφέλιμο όχι μόνο για τον όμιλο, τις θυγατρικές του εταιρείες και τους μετόχους του, αλλά εν τέλει και για την ελληνική οικονομία.

    Επιπρόσθετα οι μέτοχοι της Μυτιληναίος και για την ακρίβεια ο ο κ. Γιάννης Μυτιληναίος, κατόπιν ενδελεχούς έρευνας της αγοράς και προσεκτικού σχεδιασμού της στρατηγικής του, αποφάσισε να εκμεταλλευτεί τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά του ξηρού φορτίου και να εισέλθει αποφασιστικά και δυναμικά στη ναυτιλία.

    Οι πληροφορίες θέλουν τον Όμιλο Μυτιληναίος να επεξεργάζεται τη δημιουργία στόλου φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου μέσω εξαγορών πλοίων – καθώς είναι γεγονός πως οι τιμές των μεταχειρισμένων τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι ιδιαίτερα ελκυστικές λόγω των συνθηκών που επικρατούν – που θα διαχειρίζεται η νεοσύστατη ναυτιλιακή M-Maritime Corp., μια θυγατρική εταιρεία του Ομίλου”.

    Διευθυντής της M-Maritime είναι ο Τάσος Ραΐσης, πρώην ανώτατο στέλεχος των C Marine Transport, Chemoil Shipping & Trading, Marachart Shipping και Sea Transport Contractors.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Prem Watsa: Η Fairfax στηρίζει το σχέδιο μετασχηματισμού του ομίλου Μυτιληναίος

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί ο Μυτιληναίος μπαίνει στην αγορά των πλοίων. Όλες οι λεπτομέρειες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι σηματοδοτεί η πώληση μεγάλων επιχειρηματικών δανείων από τις τράπεζες;



    ΣΧΟΛΙΑ