• Big Story

    Α. Αλαφούζος – Θ. Αγγελόπουλος: Η μεγάλη συμμαχία. Τι κρύβεται πίσω από το σπουδαίο deal

    Με μία νέα παραγγελία η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων της του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου, επιστρέφει στην αγορά των suezmax τάνκερ

    Θεόδωρος Αγγελόπουλος, επιχειρηματίας και εφοπλιστής


    Μετά τα 700 εκατ. δολάρια που έχασε ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος στην αποτυχημένη επένδυση με τα πλοία-τρυπάνια, ο γνωστός εφοπλιστής φαίνεται πως αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC που διέθετε στο στόλο της ναυτιλιακής του, Metrostar Management με μεγάλη όμως ζημιά. 

    Ως υποψήφιος αγοραστής φέρεται να είναι ο εφοπλιστής και επιχειρηματίας Αριστείδης Αλαφούζος (πατέρας του Γιάννη Αλαφούζου, ιδιοκτήτη του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ), ο οποίος προχώρησε στην εξαγορά των δύο αυτών νεότευκτων VLCC που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) και η παραλαβή τους είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το έτος 2017.

    Εταιρείες συμφερόντων του κ. Αλαφούζου – συγκεκριμένα οι ναυτιλιακές Kyklades Maritime Corporation και Glafki Maritime Company – φέρονται ως οι αγοραστές των δύο αυτών πλοίων και κατέβαλαν και για τα δύο ποσό που κυμάνθηκε ανάμεσα στα 83 και 84 εκατ. δολαρίων το καθένα. Άρα η συναλλαγή ανήλθε περίπου στο ποσό των 170 εκατ.  δολαρίων.

    metrostar

    Μάλιστα, λέγεται ότι ο κ. Αλαφούζος έχει ήδη εξασφαλίσει ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας και για τα δύο πλοία με την ινδικών συμφερόντων ναυτιλιακή Reliance Industries, τα οποία θα έχουν διάρκεια 3 ετών και οι τιμές των ναύλων θα κυμαίνονται στο ποσό των 29.000 δολαρίων την ημέρα.

    Με ζημία πάνω από 20 εκ δολάρια 

    Αξίζει να αναφερθεί ότι η ναυτιλιακή Metrostar Management του κ. Αγγελόπουλου είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την εταιρεία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα. Άρα από τα 2 πλοία που πούλησε στον κ.Α.Αλαφουζο ο κ. Αγγελόπουλος χάνει συνολικά κοντά στα 22-24 εκατ. ΔΟΛ.

    Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar του κ. Αγγελόπουλου έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

    Όσον αφορά τα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου, τα οποία είναι δισεπίλυτα, αυτά είχαν γίνει γνωστά ήδη από πέρσι. Μάλιστα τότε, το “Βήμα της Κυριακής” είχε κάνει ένα εκτενές ρεπορτάζ για τους σκοπέλους που έχει να αντιμετωπίσει ο άλλοτε πανίσχυρος Έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας.

    john fredriksen
    John Fredriksen, εφοπλιστής Frontline

    Το “Βήμα της Κυριακής” στις 14/6/15 έγραφε τα εξής:

    “Μετά την πετρελαϊκή κρίση, η εταιρεία που συμμετείχε στην επένδυση των δύο γεωτρυπάνων, ως επενδυτής και όχι ως διαχειριστής, πήρε την τολμηρή απόφαση για την οριστική απεμπλοκή της από την επένδυση αυτή. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε με απόλυτα συναινετικό τρόπο. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη επένδυση καμία σχέση δεν έχει με τις υπόλοιπες δραστηριότητες”.

    Με την ανακοίνωση αυτή η εταιρεία Metrostar του κ. Θεόδωρου Αγγελόπουλου επιβεβαίωσε το δημοσίευμα του “Βήματος της Κυριακής”, το οποίο αναφερόταν με λεπτομέρειες στην αποτυχημένη επένδυση του γνωστού Έλληνα εφοπλιστή στα πλοία-τρυπάνια και στην περιπετειώδη κατάληξη που είχε αυτή. Δηλαδή στην αδυναμία του κ. Αγγελόπουλου να πληρώσει τόκους ομολόγου, με αποτέλεσμα οι ομολογιούχοι να πάρουν τις μετοχές του (ποσοστό 60%) στα δύο πλοία.

    Μια επένδυση που, εκτός από τη ζημιά 700 εκατ. δολαρίων του ίδιου του εφοπλιστή, οδήγησε τους ομολογιούχους σε “φέσι” 186 εκατ. δολαρίων.

    Ενστάσεις

    Στην παραπάνω ανακοίνωση όμως υπάρχουν δύο σημεία που σύμφωνα με το ρεπορτάζ φαίνεται να μην ευσταθούν.

    Το πρώτο είναι ότι ο κ. Αγγελόπουλος ήταν επενδυτής στο project των τρυπανιών και όχι διαχειριστής. Δηλαδή, ναι μεν πίστεψε στις προοπτικές των πλοίων και τα χρηματοδότησε, αλλά δεν ευθύνεται αυτός ούτε για το γεγονός ότι δεν εξασφάλισαν καλά συμβόλαια ούτε για την αδυναμία πρόβλεψης ότι οι τιμές του πετρελαίου θα πάρουν την κατιούσα.

    euronav
    Το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC “Alice” της Euronav

    Στο bond agreement όμως για την έκδοση του ομολόγου των 186 εκατ. δολαρίων στις 13 Φεβρουαρίου 2014 αναφέρεται ρητώς ότι ο κ. Θεόδωρος Αγγελόπουλος είναι ο εκδότης του ομολόγου και όχι απλός επενδυτής, ενώ τους όρους της έκδοσης υπογράφουν οι κ.κ. Μ. Σαπουτζόγλου και Μ. Κουγκέλης, στελέχη που είναι γνωστό στη ναυτιλιακή πιάτσα ότι ανήκουν στον στενό κύκλο του κ. Αγγελόπουλου (ο κ. Κουγκέλης έχει αποχωρήσει από τον όμιλο).

    Επίσης στην ανακοίνωση της Μetrostar επισημαίνεται ότι “η διαδικασία απεμπλοκής από την επένδυση έγινε με συναινετικό τρόπο”.

    Υπενθυμίζεται ότι στις 29 Μαΐου 2015 η συνέλευση των ομολογιούχων της Metro Exploration αποφάσισε να αποκτήσει τον έλεγχο των τρυπανιών. Έναν μήνα νωρίτερα, στις 29 Απριλίου, η Metro Exploration είχε ζητήσει παράταση πληρωμής του κουπονιού από τους ομολογιούχους σε μια προσπάθεια να αναβάλει τη χρεοκοπία. Οι ομολογιούχοι όμως απέρριψαν το αίτημα της εταιρείας του κ. Αγγελόπουλου και την Παρασκευή 29 Μαΐου απέκτησαν τον πλήρη έλεγχο της Metro Exploration με αποτέλεσμα η επένδυση των 700 εκατ. δολαρίων του κ. Αγγελόπουλου στα δύο πλοία-τρυπάνια να γίνει και επισήμως “καπνός”.

    Δανεισμός

    Η εξέλιξη αυτή πάντως έχει προκαλέσει και άλλο ένα σοβαρό πρόβλημα στον ελληνικό όμιλο. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, έχει προκύψει δυσκολία σύναψης δανεισμού για την αποπληρωμή οκτώ τάνκερ που χτίζονται για λογαριασμό της Metrostar στα ναυπηγεία της Hyundai, γι’ αυτό και ο κ. Αγγελόπουλος βρίσκεται πολύ κοντά στην πώλησή τους προτού αυτά μπουν στο νερό στη βελγική Euronav, η οποία πρωτίστως ενδιαφέρεται για τα τέσσερα και προσφέρει 98 εκατ. δολάρια για το καθένα. Η λεπτομέρεια είναι ότι ακριβώς έναν χρόνο πίσω η Εuronav είχε προσφέρει 108 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο αλλά ο κ. Αγγελόπουλος δεν είχε δεχθεί. Αν ο κ. Αγγελόπουλος καταφέρει να τα πουλήσει όλα, θα βρει τα 630 εκατ. ευρώ που του λείπουν και δεν θα χάσει και την προκαταβολή των 150 εκατ. δολαρίων που έχει καταβάλει. Για κέρδη, ούτε λόγος…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έντονο παρασκήνιο πίσω από την παραίτηση Γεωργιόπουλου από την Genco: Έφυγε ή… τον έφυγαν;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγγελική Φράγκου: Σφίγγει ο κλοιός της ελληνικής (και αμερικανικής) δικαιοσύνης για τη σιδηρά κυρία της ναυτιλίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036

    mononews_contest 1 year



    ΣΧΟΛΙΑ